pop up/ winkelwagen aangeven levertijd langer ivm zomer

Reputatie 2
Badge +3

Hoi allemaal,

Hoe kan ik het beste aangeven dat de levertijd in een periode langer duurt.Ik heb per product aangegeven wat de levertijd is. Ik wil in de zomer 3 weken geen bestellingen versturen, maar kan wel besteld worden.

Kan je dit ook aangeven bijvoorbeeld in het winkel mandje?

Naast dat ik  kan aangeven op de homepagina.
Kan je ook een pop up maken? Als de klant op de site komt?

Voor het ongemak, wil een korting geven in deze periode.

Hoe doen andere dit?

15 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Hoi Lindsey, als je in je beheeromgeving onder het kopje “Online bestellen” klikt op “bestelproces”, kan je daar kiezen voor “wijzig toelichting winkelwagen”. De tekst die je daar invoert, komt bovenaan de winkelwagen te staan. Ik doe altijd de bijzonderheden in een bepaalde periode (bijv. langere levertijd i.v.m. feestdagen) daar vermelden. Ook een eventuele kortingscode vermeld ik daar, zodat klanten deze direct kunnen invoeren in hun winkelwagen. Je zou ook nog een extra toelichting kunnen geven in de bevestigingsmail die klanten ontvangen. Dit kan je doen onder “wijzig orderbevestiging”.

Succes en een fijne vakantie toegewenst!

Reputatie 5
Badge +8

Hallo, je kunt als je wilt een pop up maken als iemand inlogd op je pagina.

Hiervoor (mis)bruik je de leeftijdcheck.

Zet onder juridisch - leftijdcheck   aan,

ga daarna naar instellingen -  standaard teksten - kies standaard teksten voor leeftijd check en pas de tekst aan naar een tekst die bij jou past. 

je kunt even kijken naar mijn webwinkel www.potteryformseurope.com daar heb ik de leeftijdcheck ook aangepast om kenbaar te maken dat we op vakantie zijn.

s6

Reputatie 7
Badge +9

ga daarna naar instellingen -  standaard teksten - kies standaard teksten voor leeftijd check en pas de tekst aan naar een tekst die bij jou past. 

je kunt even kijken naar mijn webwinkel www.potteryformseurope.com daar heb ik de leeftijdcheck ook aangepast om kenbaar te maken dat we op vakantie zijn.

s6

Goede tip! :wink: Ik ga ook eens kijken of ik daar iets mee kan doen.

Reputatie 4
Badge +7

Het is niet iets wat we promoten, om de leeftijdscheck te gebruiken als vakantiemelder maar wel enorm slim :relaxed:

Je kan in het bestelproces een melding te plaatsen dat je op vakantie bent. Je kunt dit heel gemakkelijk doen door naar de volgende locatie te gaan: Online bestellen / Bestelproces / Toelichting. Hier kun via de 3 knoppen op meerdere plaatsen aangeven dat je op vakantie bent.

Tevens adviseer ik je om een bericht te plaatsen op je homepage. Je kunt dit realiseren door naar: Inhoud / Pagina's te gaan en daar een melding te plaatsen.

Met die twee maatregelen informeer je mensen dat je er niet bent en dat de levertijd langer is. Wil je ook nog dat klanten helemaal niet kunnen bestellen? Dan kun je het bestelproces uitschakelen op de volgende locatie: Instellingen / Modules / Klanten en bestellen. Houdt er wel rekening mee dat er dan niets meer besteld kan worden. :thumbsup_tone2:

Mocht je echt een pop-up plugin willen gebruiken, dan is bijvoorbeeld optinmonster een leuke:

Je kan met OptinMonster via de Google Tag Manager een Pop-up in jouw winkel plaatsen. Hoe dit precies gaat, hierover heeft OptinMonster een handige tutorial gemaakt, deze vind je hier

Ik wens jullie in ieder geval een hele fijne vakantie toe! :beach_umbrella:

Reputatie 1
Badge +1

s6

Goede tip! :wink: Ik ga ook eens kijken of ik daar iets mee kan doen.

Krijgen mensen deze pop-up ook als ze via een andere pagina binnen komen als de home pagina? 

Anders moet ik het ook extra in het bestel proces vermelden namelijk. 

Reputatie 7
Badge +16

Die pop-up wordt altijd getoond :thumbsup:

Reputatie 5
Badge +7

Wat een fijne tip.

Ik wil graag een banner van webwinkelkeur toevoegen in mijn winkelwagen.

Het lukt me alleen niet om een afbeelding te kunnen toevoegen in online bestellen - bestelproces - wijziging toelichting winkelwagen. 

Hoe kan ik dit het beste doen?

Reputatie 5
Badge +7

Je kunt geen afbeeldingen uploaden in je bestelproces.

Reputatie 7
Badge +9

Ik wil graag een banner van webwinkelkeur toevoegen in mijn winkelwagen.

Het lukt me alleen niet om een afbeelding te kunnen toevoegen in online bestellen - bestelproces - wijziging toelichting winkelwagen. 

Hoe kan ik dit het beste doen?

In principe kan dit niet, maar ik heb wel een work around. :wink:

Wanneer je namelijk op een andere pagina die afbeelding plaatst, en deze vervolgens kopieert, kun je deze wel plakken in de tekst van de winkelwagen en vervolgens opslaan. Let wel, zodra je deze tekst weer aan wilt passen is de afbeelding weer weg en dien je 'm opnieuw te plaatsen. Maar als je er verder van af blijft dan zal het netjes blijven staan. 

@Love Letterpress Ook wel eens over gedacht, deze pop-up daarvoor te gebruiken, alleen schrikt het klanten wel gelijk af. Bij de checkout vermelden dan zijn klanten al bezig met een bestelling plaatsen en is de kans groter dat ze deze bestelling dan afmaken.. 

Reputatie 7
Badge +9

@Love Letterpress Ook wel eens over gedacht, deze pop-up daarvoor te gebruiken, alleen schrikt het klanten wel gelijk af. Bij de checkout vermelden dan zijn klanten al bezig met een bestelling plaatsen en is de kans groter dat ze deze bestelling dan afmaken.. 

Ik zit op dit moment in deze twijfel. Enerzijds wil ik mensen laten weten dat ik wat later verzendt in de zomerperiode én dat er nieuwe artikelen aan de sale zijn toegevoegd. Echter wil ik ze niet al afschrikken… Overigens heb ik wel altijd al minder bestellingen in de zomerperiode, de pieken zitten bij mij meer in oktober en maart. :wink:

Ben benieuwd naar jullie ervaringen hoeveel er alsnog naar de check-out gaan met zo'n melding.

Reputatie 5
Badge +7

Ik heb niet het idee dat het ons klanten heeft gekost maar wat me wel opvalt is dat mensen het gewoon wegklikken zonder te lezen lijkt wel. Wij gaven korting voor het ongemak daar bestellingen later verstuurd konden worden en bestellingen konden niet afgehaald worden. Dit beide stond dan ook duidelijk in de pop-up te lezen en op de 1e pagina van het winkelwagentje in het rood.
Veel klanten hadden de kortingscode niet gebruikt en alsnog kregen we de vraag ik kan niet kiezen voor betalen bij afhalen, maar ik wil af komen halen.

Reputatie 5
Badge +6

Volgens mij moet je zo min mogelijk popups gebruiken. Opeen desktop / laptop werkt dit … op een mobiel zoals tablet/telefoon is dit niet optimaal. Boven in de balk kun je een tekst plaatsen is dit niet duidelijker dan een popup ?

Ik zelf heb ook een kortingsactie bij inschrijven op nieuwsbrief (staat in de footer) … +/- 15% maakt hier gebruik van

Het niet-lezen ervaarde ik ook, pas bij de betaalbevestiging waarin dan extra vermeld stond dat we met vakantie zijn, werd dan pas opgemerkt. Niet in de checkout.. 

Dit jaar blijven we gewoon open, ook weer fijn :kissing_closed_eyes:

Reageer