Vraag

Pop-up nieuwsbriefaanmelding Poptin

• 17 August 2021
  • 4 reacties
  • 178 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Goedemorgen,

Op mijn webwinkel wil ik graag een pop-up via Poptin voor nieuwsbriefaanmeldingen.

Ik weet inmiddels hoe ik de pop up in de shop moet krijgen. Maar hoe zorg ik er voor dat als iemand zich aanmeld, het e-mail adres bij mijn lijst nieuwsbriefaanmeldingen komt te staan en de automatische mail vanuit mijn webwinkel wordt verzonden dat de aanmelding is gelukt. (ik verstuur mijn nieuwsbrief ook vanuit mijn webwinkel)

Groetjes, Annette

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi Annette,

Dat is niet mogelijk. Poptin wordt getoond via de GTM. Er is dus geen directe integratie met je shop. Aanmeldingen komen dus niet in de lijst van nieuwsbriefaanmeldingen. Mocht je dat willen, dan adviseer ik je om Mailchimp te gebruiken. Deze heeft wel een koppeling met Poptin. Aanmelders komen dus direct in je Mialchimp lijst terecht. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 2
Badge +2

@ebbe, bedankt. Dat had ik inderdaad gedaan maar dan kan ik in de gratis versie geen automatische mail sturen dat de aanmelding is gelukt.

Badge +1

Er staat bij mailchimp plak de code op elke site in je pagina maar waar moet ik de code plakken? 

Reputatie 7
Badge +9

Er staat bij mailchimp plak de code op elke site in je pagina maar waar moet ik de code plakken? 

Je kunt binnen Mijnwebwinkel geen codes plakken. Je kunt wel e.e.a. voor elkaar krijgen middels Google Tag Manager.

Hier lees je hoe je Google Tag Manager koppelt: https://www.mijnwebwinkel.nl/support-resources/vraag-antwoord/hoe-koppel-ik-google-tag-manager

Reageer