Vraag

Pagina indeling: tekst zowel onder als boven de artikelen

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb een suggestie, en ben benieuwd of er meerdere mensen zijn die dit interessant vinden. Volgens mij krijg ik wat ik voor ogen heb niet voor elkaar in de vormgeving, maar correct me if I'm wrong. :wink:

Voor mijn hoofdpagina’s/hoofdcategorieën heb ik een SEO-tekst geschreven, met zoekwoorden en een bepaald aantal woorden en links. Bijvoorbeeld op de volgende pagina: https://www.nanaas.nl/c-2391611/stationery/ Nu vind ik het prettiger om deze tekst onder de artikelen te tonen. In principe is deze tekst bedoeld voor Google en als een soort ‘landingspage'. Ik ga er niet vanuit dat veel mensen het verder zullen gaan lezen. :sweat_smile: Dus dan kies ik voor de positie ‘Onder het artikeloverzicht'. 

Dit zorgt ervoor dat je dus eerst de artikelen krijgt en daaronder de titel en tekst. Maar ik zou graag nog een titel bovenaan de pagina plaatsen. Dus dat daar eerst staat ‘Stationery’, misschien een klein stukje tekst en dan pas de artikelen. Maar ook wanneer je de automatische paginatitels aanzet, staan deze onder het artikeloverzicht.

Zijn er meer mensen die daar tegenaan lopen? Mijn suggestie zou dus een module zijn; waarbij je zowel boven als onder het artikeloverzicht tekst kunt plaatsen.

Bijvoorbeeld zoals bij deze shop:
https://www.zusss.nl/kleding/

38 reacties

Reputatie 4
Badge +6

Daar lopen wij ook tegen aan dus dat zou super zijn als dat wel kon inderdaad 

Reputatie 5
Badge +7

Wat een mooie site heb jij. mag ik vragen hoe je de foto's  mooi rond uitsnijd? en ik ben ook op zoek naar een optie om links te plaatsen naar instagram zoals jij die hebt. Welke functionaliteit heb je hiervoor gekozen (of ligt dit aan het soort abonnement dat je hebt bij mijn webwinkel?) 

Reputatie 7
Badge +10

Dat zou zeker een mooie SEO toevoeging zijn. Loop hier ook al wel 2 jaar mee te stoeien met een deze gemiste kans

Reputatie 7
Badge +9

Wat een mooie site heb jij. mag ik vragen hoe je de foto's  mooi rond uitsnijd? en ik ben ook op zoek naar een optie om links te plaatsen naar instagram zoals jij die hebt. Welke functionaliteit heb je hiervoor gekozen (of ligt dit aan het soort abonnement dat je hebt bij mijn webwinkel?) 

Bedankt! Ik bewerk al mijn foto’s in Photoshop, dus daarin knip ik ze uit zodat ze een witte achtergrond hebben. Links naar Instagram zijn gewoon 4 foto’s die ik naast elkaar heb geplaatst, met een link naar mijn Instagramprofiel - niets meer niets minder! 😉

Reputatie 5
Badge +7

dank je wel

Reputatie 7
Badge +9

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik dit eens gevraagd heb. :wink:  Maar volgens mij is er op de feedback-pagina nog niet heel veel animo voor, en staat het ook nog niet in de planning van Mijnwebwinkel. 

Is er toevallig iemand die dit heeft opgelost met custom CSS? En is dat uberhaupt op te lossen met custom CSS? :thinking:

Reputatie 3
Badge

Wij zouden hier zeker erg blij van worden als dit toegevoegd zou kunnen worden. Wij zouden graag een kort inleidend stukje tekst schrijven, dan de artikelen en daaronder een uitgebreider verhaal. Is het én voor google fijn en voor je bezoekers.

Ik was hier zojuist ook mee aan het puzzelen.

Zat er nu al aan te denken om daadwerkelijke landingspagina's aan te maken voor de ‘lap tekst’ die ik eigenlijk onderaan de pagina wil plaatsen, met dan call-to-action button / foto onderaan de pagina naar de artikelen.

Dan heb ik vervolgens tenminste wel de mogelijkheid om de titel met een regeltje tekst boven de artikelen te plaatsen. 

Maar beter zou het inderdaad beide kunnen. 

Reputatie 7
Badge +10

Helaas zou dit ooit wel in een update komen. Maar is wel een gemiste kans dat dit nog steeds niet kan. Wacht hier al bijna 3 jaar op.

Reputatie 7
Badge +9

Helaas zou dit ooit wel in een update komen. Maar is wel een gemiste kans dat dit nog steeds niet kan. Wacht hier al bijna 3 jaar op.

Ja, ik blijf me er iedere keer weer aan ‘storen’ dat het niet kan. :sweat_smile: 

@Ebbe weet jij hier toevallig iets van op de korte termijn?

Reputatie 6
Badge +7

Dat zou ik ook heel graag willen.

Reputatie 7
Badge +10

SEO Technisch zou dat ook een hele goeie ontwikkeling zijn 

Reputatie 2
Badge +3

Ik vind het ook jammer dat deze mogelijkheid er nog steeds niet is. 

Reputatie 7
Badge +9

Juist! Ik zou graag onder de artikelen de SEO-tekst plaatsen (dan hoeft de klant niet zo'n lap  tekst voorbij te scrollen). En juist een klein tekstje of enkel een titel boven de artikelen.

Ja dat een H1 titel ook daadwerkelijk bovenaan staat. In plaats van na allerlei H2 titels van de artikelen. Denk dat google de opbouw momenteel ook niet als logisch of gebruiksvriendelijk ziet.

Reputatie 7
Badge +16

Ik snap de wens goed. Ik ga 'm onder de aandacht brengen, ik verwacht alleen niet dat dit op korte termijn gerealiseerd wordt. 

SEO technische is het overigens geen verbetering. Tenzij je kiest om geen tekst te tonen in je shop.

Reputatie 7
Badge +9

Ik snap de wens goed. Ik ga 'm onder de aandacht brengen, ik verwacht alleen niet dat dit op korte termijn gerealiseerd wordt. 

SEO technische is het overigens geen verbetering. Tenzij je kiest om geen tekst te tonen in je shop.

Bedankt! Weet jij (of iemand bij jullie) toevallig of zoiets met custom CSS nog realiseerbaar is?

Reputatie 6
Badge +9

@Nanaas @Ebbe Zeker jammer dat dit niet (snel) gerealiseerd kan worden, zou zeker een mooie toevoeging zijn.. 

Reputatie 7
Badge +10

@Nanaas @Ebbe Zeker jammer dat dit niet (snel) gerealiseerd kan worden, zou zeker een mooie toevoeging zijn.. 

Helaas moeten we veel geduld hebben.

Reputatie 7
Badge +16

@Nanaas Ik heb nagevraagd of je met CSS tekst zowel boven als onder artikelen kunt krijgen. Dit is helaas niet het geval.

Reputatie 7
Badge +9

@Nanaas Ik heb nagevraagd of je met CSS tekst zowel boven als onder artikelen kunt krijgen. Dit is helaas niet het geval.

Jammer! Bedankt voor het navragen @Ebbe.

Reputatie 7
Badge +10

@Ebbe is een mogelijkheid om wat meer duidelijkheid te krijgen wat er dan wel mogelijk is in de css module?

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb het voor nu gerealiseerd door de tekst onder mijn artikelen te plaatsen (daar kan ik dus een lange lap SEO-tekst kwijt, zonder dat mijn klant eerst een heel eind moet scrollen voordat de artikelen zichtbaar zijn). Boven de artikelen heb ik een slideshow geplaatst (dus een afbeelding) met dezelfde achtergrondkleur als mijn pagina, met een titel en extra informatie (USP's) erin. 

Zie ook: https://www.nanaas.nl/c-2391705/kaarsen-kandelaars/

Wie weet werkt dit voor anderen ook voor de time being. :wink::bulb:

Ik weet (nog) niet of ik het ook zo laat, want ik zat ook te denken om er een afbeelding te plaatsen (bijvoorbeeld een sfeerfoto). Maar mijn klant ziet vervolgens niet op welke pagina hij/zij zit, dus dat wil je eigenlijk ook tonen… 

Nadeel is uiteraard wel dat de slideshow een afbeelding is, dus die ook mee verschaald op je telefoon, waardoor mijn tekst klein en onleesbaarder wordt. Maar dat neem ik voor nu maar even voor lief. :sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +10

@Nanaas Voor nu een hele mooie oplossing. Hopen dat de laadsnelheid niet teveel door de slideshow zal afremmen. 

Reputatie 5
Badge +7

Ziet er mooi uit maar denk wel veel werk. Ook ben ik benieuwd of het de laadsnelheid vertraagd.

Reageer