Vraag

Onscherpe fotos in artikeloverzicht

• 10 April 2021
  • 9 reacties
  • 179 Bekeken

Badge +1

Hi!

Wij kunnen er maar niet achter komen waardoor onze foto’s in het artikeloverzicht onscherp worden weergegeven op mobiel. We hebben gekozen voor kleine foto weergave met dynamische hoogte, dit omdat wij rechthoekige fotos willen die naast elkaar komen te staan op de pagina op mobiel. Maar zodra wij deze artikelweergave aanvinken worden de fotos onscherp weergegeven. Zie foto:

Zodra er op het product geklikt wordt en de pagina van het product wordt weergegeven is de foto wel gewoon scherp.

Weet iemand wat we hieraan kunnen doen? De fotos zijn allemaal 1500x1000 pixels. 

Alvast bedankt :)

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik denk dat het systeem automatisch je foto iets verkleind voor het artikeloverzicht. Ik zou de tekst ‘Nieuw’ ook middels een stickertekst toevoegen. Dan is het allereerst scherp. :wink: Plus, stel je artikel staat er langer op en je besluit je foto te veranderen (zonder ‘nieuw’ erbij), dan dient Google opnieuw je afbeelding te indexeren. En dat zou ook weer zonde zijn! Een stickertekst kun je altijd wijzigen zonder dat je een afbeelding verwijdert.

Ik ben het wel met je eens dat het er uit grafisch oogpunt top uitziet hoor. :blush:

Badge +1

@Nanaas thanks voor je reactie! We vonden idd die sticker vanuit MWW iets minder mooi, maar als dat ten koste gaat van Google dan zullen we dat beter toch aan kunnen houden. Maar de foto zelf blijft ook echt erg onscherp en vind dat zo zonde. Meeste mensen kijken via mobiel en vind het er toch stuk onprofessioneler eruit zien :thinking: . Welk formaat heb jij aangehouden op je webshop? Ik zie dat ze bij jou op mijn mobiel mooi scherp blijven. 

Reputatie 7
Badge +8

Misschien een idee voor mww om de sticker ook zo aan te bieden. Ik vind het er wel netjes uit zien zo.

Badge +1

@Michel vG thanks :innocent: ik vind het een goed idee haha!

Reputatie 7
Badge +9

@Nanaas thanks voor je reactie! We vonden idd die sticker vanuit MWW iets minder mooi, maar als dat ten koste gaat van Google dan zullen we dat beter toch aan kunnen houden. Maar de foto zelf blijft ook echt erg onscherp en vind dat zo zonde. Meeste mensen kijken via mobiel en vind het er toch stuk onprofessioneler eruit zien :thinking: . Welk formaat heb jij aangehouden op je webshop? Ik zie dat ze bij jou op mijn mobiel mooi scherp blijven. 

Mijn productfoto's maak ik op in formaat 567x567 pixels. Stuk kleiner dus! :wink:

Badge +1

@Nanaas Oke thanks! Ik ga bij nieuwe producten ze kleiner uploaden, testen of dat werkt :relaxed:

Reputatie 7
Badge +8

Wij gebruiken 600 x 600 dus dat is aardig gelijk. Ik heb ook de meeste fotos 500 x 500 gemaakt en dan een rand eromheen zodat de afbeelding 600x600 wordt inclusief witte rand. Hierdoor staat het wat mooier op de overzichtspaginas.

Badge +1

@Michel vG dat is ook een slim idee! Bedankt voor de tip

Badge +1

Ik heb hier nog steeds last van. Zelfs als ik de foto 500x500 pixels maak met witte rand…

Reageer