Vraag

onbeperkt te bestellen en toch voorraad bijhouden

• 24 February 2023
  • 4 reacties
  • 58 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Voorraad / levertijd vraag.

Ik zou graag de voorraad bijhouden in mijn shop. het gaat om de artikelgroep van slowfeeders waarvan ik elke maat in 7 verschillende kleuren heb. Ik heb dus varianten.

Eerder toonde ik de voorraad in de shop en werkte dit prima. Nu wil ik echter onbeperkt te bestellen aanbieden, dus dat mensen er ook tien kunnen bestellen als er maar vijf zijn. Maar dan krijgen ze toch altijd een melding te zien dat het er niet is.

Dit lukt alleen als ik de keuzelijst bij varianten loskoppel en dus geen voorraad bij hou.

Wie kan mij helpen?? Of hebben jullie een andere hack? ;-)

(waarom wil ik dit? Ik maak slowfeeders met de hand. De levertijd veranderd met de dag, meestal kan ik leveren met twee dagen maar als ik een grote bestelling krijg dan wordt het al snel een week. Maar om nu elke keer alles aan te passen…
Daarnaast heb ik sommige artikelen langere tijd niet op voorraad omdat ik niet aan voorraad maken toe kom. Maar als mensen bestellen dan maak ik ze wel op volgorde van binnenkomst.
Dus ik wil geen voorraad tonen maar wel voor mijzelf bijhouden en onbeperkt te bestellen aanzetten zodat ze geen melding krijgen dat het artikel uitverkocht zou zijn)

Thanx voor het meedenken

Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Volgens mij kun je bij het product aanvinken ‘Bestelbaar ondanks uitverkocht'. Dus als je er nog 7 hebt staan op voorraad, dan kan iemand er ook best 10 bestellen. Maar dan moet je dat zelf wel handmatig bijhouden in je eigen voorraad. Ik weet niet zeker of er dan voorraad misschien ‘-3' komt te staan. Ik dacht het wel, maar zeker ben ik er niet van. @Ebbe, weet jij dat toevallig?

Reputatie 7
Badge +11

Volgens mij kun je bij het product aanvinken ‘Bestelbaar ondanks uitverkocht'. Dus als je er nog 7 hebt staan op voorraad, dan kan iemand er ook best 10 bestellen. Maar dan moet je dat zelf wel handmatig bijhouden in je eigen voorraad. Ik weet niet zeker of er dan voorraad misschien ‘-3' komt te staan. Ik dacht het wel, maar zeker ben ik er niet van. @Ebbe, weet jij dat toevallig?

Ja dan komt hij in de - te staan.

Reputatie 1
Badge

Klopt, dan gaat de voorraad in de min, op zich geen probleem al is het soms voor de klant wel verwarrend als ze een negatief aantal zien.
Bij het niet tonen van de voorraad zien ze het neit maar krijgen wel de melding dat het niet leverbaar is.

Als ik de optie onbeperkt te bestellen aanvink werkt dit helaas niet en krijgen ze nog steeds de melding dat er niet voldoende voorraad is. 

Reputatie 7
Badge +9

Klopt, dan gaat de voorraad in de min, op zich geen probleem al is het soms voor de klant wel verwarrend als ze een negatief aantal zien.
Bij het niet tonen van de voorraad zien ze het neit maar krijgen wel de melding dat het niet leverbaar is.

Als ik de optie onbeperkt te bestellen aanvink werkt dit helaas niet en krijgen ze nog steeds de melding dat er niet voldoende voorraad is. 

Dan zou ik toch de optie kiezen dat ze kunnen bestellen bij uitverkocht. Om de verwarring weg te nemen kun je misschien in de productomschrijving een opmerking plaatsen.