Vraag

nieuwsbrief mijnwebwinkel fo mailchimp?

Reputatie 5
Badge +7
  • Super user
  • 246 reacties

Er is een mogelijkheid om te kiezen tussen de nieuwsbrief van mijn webwinkel en nieuwsbrief van mailchimp

Wie heeft er met beide pakketten gewerkt?

Wat zijn de voor- en nadelen voor optie 1 of 2

Stel dat ik wil starten met nieuwsbrief van mijn  webwinkel kan ik dan later nog makkelijk omschakelen naar mailchimp?

Stel dat ik voor mailchimp wil gaan, hoe kom ik dan aan de link die ik in de footer moet aanbrengen voor de aanmeld knop?

12 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Ik kan je laatste twee vragen beantwoorden. 

Stel dat ik wil starten met nieuwsbrief van mijn  webwinkel kan ik dan later nog makkelijk omschakelen naar mailchimp?
Ja, dat is geen enkel probleem

Stel dat ik voor mailchimp wil gaan, hoe kom ik dan aan de link die ik in de footer moet aanbrengen voor de aanmeld knop?
Dit komt als je een koppeling hebt met Mailchimp:thumbsup:

Ik heb ook een vraag over het koppelen naar Mailchimp. Klopt het dat dat via ‘Combidesk’ gaat?

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb ook een vraag over het koppelen naar Mailchimp. Klopt het dat dat via ‘Combidesk’ gaat?

Ja dat klopt. Zij hebben de koppeling tussen MWW en Mailchimp gebouwd. 

Reputatie 7
Badge +9

Je kunt ook voor ‘the time being’ mensen laten aanmelden via je webshop, en die contacten handmatig toevoegen aan Mailchimp. Dan heb je (nog) geen koppeling nodig. Wanneer mensen zich afmelden gebeurt dat wel automatisch bij Mailchimp, omdat die link in je nieuwsbrief vanuit daar komt. :wink: Dan kun je beide opties eens testen wat voor jou het fijnste werkt.

Ja dat klopt. Zij hebben de koppeling tussen MWW en Mailchimp gebouwd. 

Super, ga ik daar mee aan de slag!

Je kunt ook voor ‘the time being’ mensen laten aanmelden via je webshop, en die contacten handmatig toevoegen aan Mailchimp. Dan heb je (nog) geen koppeling nodig. Wanneer mensen zich afmelden gebeurt dat wel automatisch bij Mailchimp, omdat die link in je nieuwsbrief vanuit daar komt. :wink: Dan kun je beide opties eens testen wat voor jou het fijnste werkt.

Dank voor je suggestie. Maar dan koppel ik het toch liever in een keer zodat ik niet handmatig de mensen hoef toe te voegen. Ik vind Mailchimp wel het fijnst werken qua ontwerp/opmaak en mogelijkheden qua meten.

Reputatie 1
Badge

En klopt het dat Combidesk de enige manier is om de integratie voor elkaar te krijgen?

Of kan ik ook via Tag Manager een html-formulier op mijn site/in mijn sidebar toevoegen? 

En zo ja, is daar een instructie voor? Ik heb nu al wel de aangepaste html tag gemaakt in Tag Manager, maar ik zoek nog naar een manier om die op de site te laten werken.

Reputatie 7
Badge +16

Hm ik ben alleen bekend met de integratie via Combidesk. Als Mailchimp een optie biedt om dit via de GTM te doen, dan zou dat moeten kunnen. Wellicht dat Mailchimp zelf weet hoe dit werkt?

Ik heb mailchimp gekoppeld via combidesk. Maar de nieuwsbriefaanmeldingen sychroniseren niet. Ook lukt het me niet om pop up subscriber toe te voegen.  Weet iemand hoe dit moet ?

Reputatie 7
Badge +10

Hm ik ben alleen bekend met de integratie via Combidesk. Als Mailchimp een optie biedt om dit via de GTM te doen, dan zou dat moeten kunnen. Wellicht dat Mailchimp zelf weet hoe dit werkt?

How do I link Mailchimp with Google Tag Manager?

Create a new tag inside the Server container -> Add Mailchimp tag to the server container using this link to the server template gallery-> tag type Mailchimp -> select event type -> add list ID and Mailchimp API Key -> Add Contact information and Event information →

Het zou moeten kunnen. 

Met het gebruik van Combidesk om MWW webshop aan mailchimp te koppelen, kan je dan ook Customer journeys toepassen als deze hieronder?

-verlaten winkelwagen mail

-eenpop up inschrijven voor nb voor elke nieuwe bezoeker

-en een mail laten sturen na afronden bestelling om te vragen hoe het was, review te schrijven en ook nog een herinnering om in te schrijven voor de nieuwsbrief als ze dat nog niet hebben gedaan?

-en mogelijke andere journeys voor nurture leads en re-engage contacts 

Reputatie 7
Badge +16

Met het gebruik van Combidesk om MWW webshop aan mailchimp te koppelen, kan je dan ook Customer journeys toepassen als deze hieronder?

-verlaten winkelwagen mail

-eenpop up inschrijven voor nb voor elke nieuwe bezoeker

-en een mail laten sturen na afronden bestelling om te vragen hoe het was, review te schrijven en ook nog een herinnering om in te schrijven voor de nieuwsbrief als ze dat nog niet hebben gedaan?

-en mogelijke andere journeys voor nurture leads en re-engage contacts 

@Combidesk Hebben jullie hier een antwoord op?

Reageer