Vandaag ontving ik de mail, die jullie waarschijnlijk allemaal hebben ontvangen, over de nieuwe module in vormgeving.
Ik heb de bijbehorende korte instructievideo ook gekeken.
Hoewel ik de functionaliteit nog niet echt getest heb wil ik al wel vast wat dingen kwijt
- de video…. Ik wordt er helemaal scheel van, het vliegt over het scherm, van boven naar beneden en terug…. je moet wel heel snel schakelen wil je zien wat er bedoeld wordt. Ik vind het echt “afgeraffeld”
- De font keuze…. Bij de vorige functionaliteit stond er bij de wijziging van een font meteen eronder een kleine standaard tekst die dan in het nieuwe font werd weergegeven. Zo zie je meteen of de gekozen font wel bij je past.
Welnu - ik ken dus al die fonts niet uit mijn hoofd, en vind het echt een tekortkoming dat deze functionaliteit vervallen is. Zie het al helemaal voor me, je wijzigt iets, schakelt om naar je webshop, kijkt of het iets is, o nee toch niet, dan maar een ander…. hmmm dat is ook niets enz enz.
Er wordt wel verwezen naar een site waar je de verschillende fonts kunt zien (alsof ik dit volgende maand nog weet), en ja…. ik kan het allemaal opzoeken in google en zo, maar dat is allemaal extra waar ik eigenlijk geen tijd voor heb.
Wat vinden jullie?