Vraag

Navigatiemenu aanpassen voor mobiele site

• 6 January 2021
  • 13 reacties
  • 349 Bekeken

Badge +1

We zijn bezig met het vormgeven van onze navigatie voor mobiele webshop. Hier lopen we tegen een aantal dingen aan, omdat de opmaak niet overeenkomt met die van de webshop op de pc:

1. We kunnen wij niet achterhalen waar wij de achtergrondkleur van de navigatie op mobiel kunnen veranderen. Op de webshop voor pc hebben wij namelijk hele andere kleuren. (niet dit donkergrijze)

2. De pagina's in de mobiele navigatie worden gescheiden door lijnen. Maar wij willen dat graag weghalen.
  3. De paginaknoppen blijven onderstreept staan terwijl we dit niet hebben aangevinkt.
  4. Daarnaast willen we graag het woord “navigatie” weghalen dat je alleen de drie streepjes ziet óf veranderen naar “menu”. Is dit mogelijk?

We hopen dat jullie ons hiermee kunnen helpen!

13 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Het overleg is uitgesteld in verband met de trage beheeromgeving. Dit heeft prio boven alles, dus alle meeting - waar development bij betrokken is - zijn uitgesteld. Ik verwacht niet dat dit invloed heeft op de uiteindelijke livegang van het nieuwe navigatiemenu. 

Zodra een nieuwe datum is geprikt voor het overleg + livegang, laat ik het hier weten. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 7
Badge +16

Ik verwacht dat we dit over 2-3  weken gaan lanceren. Er moeten nog een paar puntjes op de i worden gezet, waardoor ik geen harde datum heb. 

Reputatie 7
Badge +10

En dan kunnen we dit ook weer afvinken op ons lijstje. Op naar de volgende update punten waar we met smart op zitten te wachten. 

Reputatie 4
Badge +6

Voor zover ik weet is dit niet aan te passen. Of je nu kiest voor balk met sticky….of navigatie onder de header. Menu blijft grijs.
Daarom heb ik voor de optie Moboele schermen gekozen en niet de variant met tablets. Zo komt op een tablet toch mijn “normale” menu naar voren.

Reputatie 7
Badge +9

Betekent dit ook dat het opengeklapte mobiele navigatiemenu eindelijk ook sticky wordt in plaats van te verdwijnen wanneer je naar beneden scrollt?

Het nieuwe menu beslaat het grootste gedeelte van je scherm en blijft ook in beeld. Dus zeker beter ten opzichte van het huidige menu dat inderdaad ‘blijft hangen'. :wink:

Reputatie 2
Badge +2

puntje 4 kan ik je wel mee helpen. Het woord ‘navigatie’ kan je aanpassen bij ‘instellingen’ - ‘standaard teksten’. 
Ik heb die van mij ‘wegwijzer’ genoemd.

Reputatie 7
Badge +9

Dit is (nog) niet aan te passen. Er zijn een aantal shops die het nieuwe, mobiele menu op dit moment testen. Punt 2 en 3 uit je bericht zijn hierin ook opgelost. Je kunt eens kijken hoe dat eruit ziet op een smartphone, bijvoorbeeld in mijn webshop: www.nanaas.nl. Dan kun je dus je menu aanpassen naar je eigen huisstijl-kleuren.

Dus alles wat je wil komt eraan! :wink: Ik weet echter niet de status wanneer het volledig getest is en uitgerold wordt. Wellicht kan @Ebbe daar meer duidelijkheid over geven? 

Badge +1

@Dennis - hip-pie.nl @VanessaDW @Nanaas 

Bedankt voor jullie reacties hier kunnen we wat mee! Verder is het dan even afwachten wanneer de nieuwe mobiele navigatie online komt :wink:

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb vanmiddag overleg om te bespreken wanneer dit gelanceerd kan worden en wat daar nog voor nodig is. Ik laat vanmiddag - rond 1500 uur - de uitkomst weten. 

Groet,
Ebbe

Badge +1

@Ebbe top!

Betekent dit ook dat het opengeklapte mobiele navigatiemenu eindelijk ook sticky wordt in plaats van te verdwijnen wanneer je naar beneden scrollt?

Reputatie 2
Badge +2

Dit is nog in ontwikkeling. We hebben reeds enkele mailtjes en previews gekregen van hoe de navigatie op mobiel er in de toekomst zal gaan uitzien. Met onze eigen kleuren, en zonder die lijntjes….
Maar ik vind nu online niet meteen dat voorbeeld terug. 

@Ebbe ? 

puntje 4 kan ik je wel mee helpen. Het woord ‘navigatie’ kan je aanpassen bij ‘instellingen’ - ‘standaard teksten’. 
Ik heb die van mij ‘wegwijzer’ genoemd.

Voor wie na een jaar nog benieuwd is. Of die dit net als ik pas na een jaar leest. Je zou eventueel het woord "Navigatie” in zijn geheel weg kunnen halen door het te vervangen door een onzichtbaar teken zoals: "⠀”.

Reageer