Beantwoord

Mooi idee voor een FAQ pagina?

Reputatie 1
Badge

Wie heeft er een mooi idee om een FAQ pagina in te delen? Ik vind het zelf vaak wel mooi als je in eerste instantie de vraag alleen ziet en het antwoord vervolgens “uitklapt”. Maar die optie heb ik helaas nog niet gevonden. Wie heeft een mooi voorbeeld of een mooie suggestie voor mij?

Ik ga eigenlijk volgende week pas “open” omdat ik met houdbare producten werk en er volgende week gestart gaat worden met nieuwe verpakkingen. Maar heb hem nu al wel even open gezet zodat jullie kunnen zien hoe ik de verder vormgeving heb doorgevoerd. Dan snap je misschien ook beter wat ik zoek. Bij FAQ staat nu dus nog niets helaas… Maar bestellen lukt pas vanaf volgende week. Ik heb nu voor de zekerheid alleen de producten zichtbaar die ik al wel op voorraad heb. Straks meer keuze hoor! Maar even voor het idee.

Alvast bedankt!

Groeten, Jeannet

icon

Beste antwoord door Nanaas 16 March 2021, 08:05

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Dit is een goeie!! Dat zou ik ook heel graag willen. Ik denk dat zoiets er nog niet is.

Ik heb het nu gewoon op deze manier.

Ik heb dus een pagina aangemaakt voor iedere vraag en bij elke pagina een afbeelding geplaatst als artikel en deze meteen verborgen zodat je hem alleen ziet op deze pagina: https://www.kralenstulpje.nl/c-1333617/veel-gestelde-vragen/

Reputatie 1
Badge

Wauw, dat ziet er goed uit! Maar is inderdaad wel een hele klus met alle verborgen pagina’s. Ik had ook wel aan zo’n constructie zitten denken, maar hoopte dat het gemakkelijker zou kunnen… Dank voor je reactie! Helemaal extra leuk omdat ik toevallig ook de podcast had geluisterd! Bekende MWW-er ;-)

Reputatie 3
Badge +2

Het zijn geen verborgen pagina's hoor! Dit zijn gewoon zichtbare pagina's als subpagina onder de pagina ”Veel gestelde vragen”. Alleen heb ik op elke pagina 1 artikel geplaatst zodat je hier  https://www.kralenstulpje.nl/c-1333617/veel-gestelde-vragen/ een afbeelding ziet. De afbeeldingen heb ik verborgen zodat je hem alleen ziet op de hoofdpagina anders ziet dat er heel raar uit. Maar het is wel een klus, maar dat hoort erbij hé?

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb één pagina met de veelgestelde vragen, maar bovenaan interne links geplaatst. Dus dan ‘schiet’ je meteen naar het desbetreffende onderwerp: https://www.nanaas.nl/c-2391723/veelgestelde-vragen/

Reputatie 3
Badge +2

Hoe maak je links die verwijzen naar ene artikel op dezelfde pagina? Ik weet niet anders dan dat je alleen maar kunt linken naar pagina's of producten.  Mooi gedaan!

Reputatie 3
Badge +2

Het ziet er heel mooi en netjes uit!

Reputatie 7
Badge +9

Hoe maak je links die verwijzen naar ene artikel op dezelfde pagina? Ik weet niet anders dan dat je alleen maar kunt linken naar pagina's of producten.  Mooi gedaan!

Bij je pagina's zie je normaliter dat kettinkje om een link te maken. Maar daarnaast zie je een vlaggetje, dat is een Interne link. Daarmee ‘plant’ je als het ware ergens een vlaggetje, en door die een naam te geven, kun je bijvoorbeeld bovenaan van een woord een link maken, waarbij je dan kiest voor de interne link waarnaar je wil verwijzen.

Reputatie 3
Badge +2

Super het werkt! Maar hoe krijg je die link streepjes weg? Ik zie dat jij ze er niet onder hebt staan. Bij mij zie je ze wel.

Reputatie 7
Badge +9

Super het werkt! Maar hoe krijg je die link streepjes weg? Ik zie dat jij ze er niet onder hebt staan. Bij mij zie je ze wel.

Ik heb de interne link (het vlaggetje) vóór een woord staan, dus niet het woord zelf als interne link. 

Reputatie 1
Badge

Dankjewel voor je reactie. Ik wil het inderdaad “achter de schermen” ook een beetje binnen de perken houden zodat het ook voor een ander (en voor mijzelf als starter) nog overzichtelijk en te begrijpen is!

Reputatie 1
Badge

Beste antwoord was toch een lastige keuze. Ik vond de kralenstulpje versie er mooier uitzien, maar de versie van Nanaas praktischer om te maken. Op dit moment wint het praktische. Maar mocht ik ooit tijd en zin hebben, ga ik toch meer zoiets als de kralenstulpje versie uitwerken…

Mocht er nog iemand een andere suggestie hebben is deze natuurlijk nog steeds welkom!

Reputatie 3
Badge +2

Hartelijk bedankt voor de duidelijke informatie!!! Zo zien de veelgestelde vragen er een stuk overzichtelijker uit!

Reputatie 3
Badge +2

Beste antwoord was toch een lastige keuze. Ik vond de kralenstulpje versie er mooier uitzien, maar de versie van Nanaas praktischer om te maken. Op dit moment wint het praktische. Maar mocht ik ooit tijd en zin hebben, ga ik toch meer zoiets als de kralenstulpje versie uitwerken…

Mocht er nog iemand een andere suggestie hebben is deze natuurlijk nog steeds welkom!

Hartelijk bedankt voor het compliment! Ik heb het juist nu uitgewerkt zoals Nanaas, haha! De reden waarom is dat de vragen nu mooi gesorteerd op rubriek staan, bij mij stond alles door elkaar. Verder moet de klant veel te vaak doorklikken naar iedere vraag. (En weer terug klikken) Nu blijven ze op dezelfde pagina. Dit kost voor de klant veel minder tijd. Ook is het nu veel gemakkelijker  om vragen aan te passen en om er nieuwe vragen aan toe te voegen.

Reputatie 1
Badge

Dat klopt, maar kon je niet in de oude situatie, de vragen/foto’s/blokjes opnieuw sorteren? Als je daar alle vragen over bestellen bij elkaar zet en alle vragen over de producten bij elkaar zet etc. kan dat ook overzichtelijker worden. Maar dan terugspringen is zeker handig. Mooi dat jij er uiteindelijk ook mee geholpen bent zo!

Reageer