Beantwoord

Metadata niet goed weeergegeven in Google resultaten

• 15 March 2021
  • 8 reacties
  • 243 Bekeken

Badge +1

De metadescription die Google in zijn zoekresultaten laat zien wijkt totaal af van wat ik ingevuld heb. Hoe krijg ik dit goed? Want zo is het natuurlijk niet aantrekkelijk om op het zoekresultaat te klikken.

Instellingen:

Resultaat in Google:

icon

Beste antwoord door Ebbe 17 March 2021, 10:36

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi Elmer,

Heb je jouw sitemap al ingediend bij Google? Dat is de eerste stap die je moet nemen. Daarnaast kan het enkele dagen duren voordat Google alles overneemt. Er bestaat zelfs de kans dat Google het helemaal niet overneemt, al is die vrij klein. 

Badge +1

Hi Elmer,

Heb je jouw sitemap al ingediend bij Google? Dat is de eerste stap die je moet nemen. Daarnaast kan het enkele dagen duren voordat Google alles overneemt. Er bestaat zelfs de kans dat Google het helemaal niet overneemt, al is die vrij klein. 

Ja, die heb ik afgelopen weekend ingediend. Als ik specifiek de resultaten van mijn site laat weergeven, is het eerste resultaat wel correct. Maar daar zoekt natuurlijk niemand op.

Badge +1

Kennelijk is geduld de remedie, want nu (na een aantal dagen) toont Google wel de gewenste meta description.

Reputatie 7
Badge +16

Gelukkig Elmer, bedankt voor de terugkoppeling! 

Reputatie 7
Badge +8

Bij ons staat er nu de cookiemelding. Nu ben ik zelf nog niet handmatig met meta tags bezig geweest. Maar eerst stond er toch gewoon een stukje passende tekst. Is dat een kwestie van bij elke pagina dit zelf gaan plaatsen?

Reputatie 3
Badge +2

Bij ons staat er nu de cookiemelding. Nu ben ik zelf nog niet handmatig met meta tags bezig geweest. Maar eerst stond er toch gewoon een stukje passende tekst. Is dat een kwestie van bij elke pagina dit zelf gaan plaatsen?

Ook die was tijdelijk zo te zien. Ik zie wel een goede description. Ik zou alleen je titel even aanpassen want die is heel belangrijk voor je vindbaarheid. Het woordje ‘welkom’ is vast niet je hoofdtrefwoord. Misschien vervangen met een zin waarin het woord aquarium of vissen is verwerkt? 

Reputatie 7
Badge +8

Dat is een goeie. Kan ik dan het beste de meta description van de pagina invullen of leest google puur de pagina naam?

Reputatie 3
Badge +2

Je titel en meta description zijn twee verschillende dingen (invulvelden). De titel en je H1 (titel van je pagina) zijn verreweg het meest belangrijk maar een goede description kan wel zorgen dat meer mensen in Google op jouw resultaat klikken.

Reageer