Vraag

meerdere afbeeldingen naast op een pagina plaatsen

• 22 August 2020
  • 6 reacties
  • 491 Bekeken

Hallo Allemaal

Wie kan mij helpen?  Ik ben nieuw en het lukt me niet om meerdere afbeeldingen op een pagina plaatsen naast elkaar. In het artikel https://www.mijnwebwinkel.nl/blog/diy-afbeeldingen-naast-elkaar-plaatsen-op-een-pagina wordt hierover uitleg gegeven, maar Ik zie die mogelijkheid niet in mijn photoshop 2020 om in  het bestandstype 'PNG-24’ op te slaan. Nu is mijn vraag of ik de foto ook op een andere manier opslaan kan opslaan, zodat het toch mogelijk is om verschillende links aan de verschillende afbeeldingen te koppelen die in de foto opgenomen zijn? 

6 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi Yvonne,

Je hoeft niet per se dat template aan te houden. Als je afbeeldingen naast elkaar plaatst moet je rekening houden met het formaat. De totale breedte - waar inhoud in geplaatst kan worden - is 1050 pixels. Dus als je vier afbeeldingen naast elkaar wil plaatsen deel 1050 door 4. De afbeeldingen kunnen dan maximaal 275 pixels breed zijn. Mocht je de afbeeldingen niet strak tegen elkaar willen plaatsen, dan moet je witruimte toevoegen (kan bij het uploaden van de afbeelding). Deze witruimte haal je af van de maximale breedte. 

Uiteindelijk is de breedte van een losse foto niet belangrijk, als het totaal maar niet breder is dan 1050 pixels. 

Succes! 

Bedankt Ebbe 

Het is dus simpeler dan gedacht. Geen photoshop actie, zoals in de hulppagina gelezen had. Ik heb er voor nu voor gekozen om een artikelen pagina te maken met grote afbeeldingen, die staan automatisch goed uitgelijnd. Waarbij ik op 1 pagina om een serie foto’s een grijs kaderlijnje gezet heb om de foto’s niet over te laten lopen in de achtergrond en dat lijntje is niet bij alle afbeeldingen aan alle kanten goed zichtbaar. Hoe moet ik dat oplossen? 

Is het mogelijk om de navigatie balk bovenin in het midden te zetten en betitel van de pagina. Nu begint die links. Zoja, hoe doe je dat?  

Tenslotte nog een paar vragen: Bij mijn eerste poging om zonder vaste template te werken heb ik foto’s grijs omlijnd om de foto’s niet direct tegen elkaar te plaatsen, waarna het niet meer lukte om  dit te veranderen in andere kleur of transparant te maken. Klopt het dat als je voor een vaststaande template gekozen hebt en niet meer terug kan naar een eigen ontwerp? Ik ben maar een go versie begonnen. 

Een hele reeks vragen dus. 

met vriendelijke groet Yvonne Alting 

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt Ebbe 

Het is dus simpeler dan gedacht. Geen photoshop actie, zoals in de hulppagina gelezen had. Ik heb er voor nu voor gekozen om een artikelen pagina te maken met grote afbeeldingen, die staan automatisch goed uitgelijnd. Waarbij ik op 1 pagina om een serie foto’s een grijs kaderlijnje gezet heb om de foto’s niet over te laten lopen in de achtergrond en dat lijntje is niet bij alle afbeeldingen aan alle kanten goed zichtbaar. Hoe moet ik dat oplossen? 

Je kunt eens proberen om er een spatie tussen te zetten.

Is het mogelijk om de navigatie balk bovenin in het midden te zetten en betitel van de pagina. Nu begint die links. Zoja, hoe doe je dat?  

Daarvoor heb je een PRO-abonnement nodig. 

Tenslotte nog een paar vragen: Bij mijn eerste poging om zonder vaste template te werken heb ik foto’s grijs omlijnd om de foto’s niet direct tegen elkaar te plaatsen, waarna het niet meer lukte om  dit te veranderen in andere kleur of transparant te maken. Klopt het dat als je voor een vaststaande template gekozen hebt en niet meer terug kan naar een eigen ontwerp? Ik ben maar een go versie begonnen. 

Volgens mij kun je dat gewoon aanpassen bij de afbeelding zelf? Zie je daar geen kleurnummer terug?

Een hele reeks vragen dus. 

met vriendelijke groet Yvonne Alting 

Zie hierboven in rood mijn reactie! :wink:

Badge +1

ik probeer ook drie afbeeldingen naast elkaar te zetten op de homepage maar in de mobiele versie zet die ze onder elkaar terwijl ik de breedte op 300 pixel per foto heb gezet waarom lukt dit niet dan?

Badge +1

ik zou graag 3 foto's naast elkaar plaatsen en eronder 3 foto's naast elkaar met de catogieren erbij, bijvoorbeel: nieuw binnen, woonaccessoires etc zodat de homepage er professioneler uitziet 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Elke1971, op mobiel wordt je webshop responsive weergegeven, dus dat wil zeggen dat het rekening houdt met op welk scherm het bekeken wordt. Een kleiner scherm maakt afbeeldingen anders veel te klein en onleesbaar voor je bezoeker, dus vandaar dat het dan automatisch onder elkaar getoond wordt. Hier kun je helaas niets in aanpassen. 

Reageer