Hallo,
Ik ben heel, heel, heel erg hard opzoek naar een goed werkend maatfilter, een enorme hoge wens voor onze fashion webshop.
Aangezien er op een gegeven moment maten uitverkocht raken, is het niet handig zoeken voor klanten als ze bij alle artikelen langs moeten om te kijken of hun eigen kledingmaat nog op voorraad is. Niet klantvriendelijk maar ook zeker niet conversie verhogend.
Binnen Mijnwebwinkel was er geen mogelijkheid om een filter toe te passen.
Twee jaar terug heb ik dit zelf opgelost door een handmatige filter op de webshop te plaatsen. Per categorie, maat buttons geplaatst en deze gelink naar onderliggende pagina's. Hierdoor kan per categorie de maat gekozen worden en alle (bijvoorbeeld) t-shirts in de gekozen maat worden dan getoond. Dit heb ik gemaakt door per categorie maatpagina's aan te maken en deze te linken naar de 'filter’ knoppen. Pffff, een enorm klus om te maken maaaaar mijn maatfilter was een feit!
Uiteindelijk nadat het assortiment groeit en het aantal artikelen hiermee toeneemt en de verkopen behoorlijk toenemen, blijkt het toch wel een behoorlijke klus te zijn om de handmatige maatfilter bij te houden. Je moet immers zelf iedere keer na gaan kijken of er een artikel is dat in een bepaalde maat uitverkocht is en hiermee de link naar die maatpagina uit gaan zetten, je begrijpt een enorm monnikkenwerk!
Mijnwebwinkel ging een filter krijgen! Yes, mijn probleem lijkt opgelost te worden.
Echter blijkt deze filter niet naar behoren te werken binnen mijn webshop. De lay-out vind ik persoonlijk niet heel geweldig en bij het aanzetten van de maatfilter blijkt dat er toch artikelen getoond worden waarvan de maat is uitverkocht!
Nog steeds geen zooooo erg verlangde maatfilter… want ik wil hem, ik wil hem, ik wil hem en ben hem heel hard nodig!
Nu denk ik dat er toch ergens iemand op deze aardbol moet bestaan die op de een of andere manier een goedwerkende maatfilter voor mij kan fixen..!?
Wie o wie, heeft de gouden tip!