Vraag

Logo onscherp

Badge

Ik krijg helaas mijn logo niet scherp, zeker op het Retina beeldscherm is het niet echt mooi. Doe ik iets verkeerd?

12 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Mehnon, ik heb je shop gecheckt en gekeken of jij nog iets anders kunt doen met bijvoorbeeld afmetingen. Dit is niet het geval. De wazigheid wordt veroorzaakt door het comprimeren van de afbeeldingen. We zijn aan het kijken naar andere manieren waarop we correct geschaalde afbeelding kunnen laten zien die ook haarscherp zijn op elk apparaat. Dit is wel een proces dat flink tijd in beslag gaat nemen maar weet dat we ons er bewust van zijn en op zoek zijn naar technieken die dit probleem aan kunnen pakken.

Ik vroeg mij af, of dit al aangepast is. Bestaat er geen mogelijkheid om SVG bestanden te kunnen uploaden.

Reputatie 7
Badge +16

Hier zijn geen aanpassingen in gedaan. Het uploaden van een .svg bestand is ook niet mogelijk. In dit topic wordt een tip gegeven om je logo scherp te krijgen. (Topic gaat over mobiele weergave, maar is ook toepasbaar op desktop).

@Ebbe ….. dit heb ik al gedaan. En dat van SVG is een tip. Wanneer je dit zou kunnen uploaden dan is het altijd scherp.

Reputatie 7
Badge +16

@La vita di Laura Ik heb het kenbaar gemaakt bij het productteam, thanks! Het niet scherp kunnen krijgen van de header blijft een dingetje. 

Misschien weet jij dit, een .jpg afbeelding converteren naar een .svg, dat werkt goed en zorgt ervoor dat de afbeelding ook altijd scherp blijft? 

Badge

@Ebbe is hier ondertussen al een oplossing voor?

Reputatie 7
Badge +16

Hi Mehnon,

Hier zijn in het afgelopen jaar geen ontwikkelen in geweest. @Arjan hebben jullie bij support nog nieuwe ideeën om het logo/header scherper in beeld te krijgen?

Reputatie 5
Badge +6

@Mehnon je mag de afbeelding altijd even mailen naar support@mijnwebwinkel.nl, zodat we even kunnen kijken naar de precieze bestandseigenschappen. 

Badge

@Ebbe; hoe staat het met de ontwikkeling op de header? Als Grafisch Ontwerper kan het gewoon niet dat het logo niet scherp is. Op wat voor termijn gaat dit gefixed worden?

Badge

@Ebbe; hoe staat het met de ontwikkeling op de header? Als Grafisch Ontwerper kan het gewoon niet dat het logo niet scherp is. Op wat voor termijn gaat dit gefixed worden?

@Ebbe Ik ben hier ook benieuwd naar...ik ben mijn website en logo aan het updaten en na al die jaren toont mijn logo op de website nog steeds onscherp..ik vind dit heel onprofeesioneel overkomen. Is er al een ontwikkeling hoe ik mijn logo wel scherp kan krijgen?

Reputatie 7
Badge +16

@Ebbe Ik ben hier ook benieuwd naar...ik ben mijn website en logo aan het updaten en na al die jaren toont mijn logo op de website nog steeds onscherp..ik vind dit heel onprofeesioneel overkomen. Is er al een ontwikkeling hoe ik mijn logo wel scherp kan krijgen?

In deze reactie heeft Kim een aantal tips geplaatst om het logo scherp te krijgen → https://community.mijnwebwinkel.nl/vraag-feedback-op-je-shop-15/onscherpe-foto-s-op-de-homepagina-102?postid=14381#post14381

Kun je daar iets mee?

Badge

Bijna drie jaar geleden heb ik deze vraag al gesteld, toen werd het een proces dat veel tijd in beslag gaat nemen genoemd. Nog steeds niet op de planning dat dit gefixed wordt?

Reageer