Vraag

Links in nieuwsbrief zijn blauw en paars!???

Reputatie 5
Badge +6

Ik stuur af en toe een eenvoudige nieuwsbrief. Daar verwerk ik links in die ik de kleur geef die past bij mijn webshop. 
Nou heb ik er net een verstuurd en er gaat er ook altijd een naar mijn hotmail. Die open ik net en de links blijken paars te zijn op mijn laptop en blauw op mijn telefoon. Geen gezicht!!!
Dat past helemaal niet bij de look en sfeer van de nieuwsbrief zoals ik hem heb vormgegeven. 
Ik lees de nieuwsbrief in hotmail in safari. Zowel op mijn laptop als iphone. 
Hoe kan ik dit voorkomen? 

Bovenste foto is (een fragment) zoals ik hem zie in hotmail op laptop in safari (op de iphone is dat paars dan blauw). 
Onderste foto is zoals ik hem heb opgemaakt in de nieuwsbrief module van MMW. 

16 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Zou dat misschien niet kunnen komen omdat jij die links al een keer hebt aangeklikt op je laptop en op je telefoon nog niet? Dat heb ik tenminste met linkjes wanneer ik ze wel of niet heb ge-opend...

Reputatie 5
Badge +6

@Richard Ik denk niet dat dat het is. Ik heb nog even in firefox gekeken als ik daar mijn mail open. En dan zijn de links ook blauw. Echt blauw blauw. Geen gezicht!!

Reputatie 6
Badge +5

We kunnen het wel testen/uitsluiten als je dat wil...Je mag hem wel even naar mij mailen (info @ lamargames . nl (zonder spaties uiteraard)…

Dan kijk ik hoe hij er mij op mijn pc uitziet in chrome en microsoft edge aangezien ik de linkjes zeker nog niet heb aangeklikt :-)

Reputatie 5
Badge +6

Ik probeer hier een screenshot te plaatsen van mijn telefoon. Die heb ik overgezet via airdrop naar mijn laptop en omgezet naar JPG. Maar hij opent helemaal niet als ik hem hier wil uploaden. Hoe komt dat?
Ik dacht ik laat even de lelijke blauwe links zien in de nieuwsbrief. 
Heel vervelend als mijn klanten de nieuwsbrief ook zo binnen krijgen. Is zo net een kermiskraam. 

Reputatie 6
Badge +5

Dat laatste weet ik niet. Ik gebruik geen airdrop. Ik heb google drive die gekoppeld is tussen mijn telefoon en pc

Reputatie 5
Badge +6

@Ebbe Weet jij misschien hoe dit kan?

Reputatie 5
Badge +6

Ik ben nog steeds benieuwd hoe mijn opmaak van de nieuwsbrief er anders uit ziet als het bij de klant in de mailbox aankomt. Kan iemand me daar helderheid over geven?

Reputatie 7
Badge +11

Ik ben nog steeds benieuwd hoe mijn opmaak van de nieuwsbrief er anders uit ziet als het bij de klant in de mailbox aankomt. Kan iemand me daar helderheid over geven?

Kun je niet een test nieuwsbrief na je zelf mailen?

Reputatie 5
Badge +6

@powerfulproducts.nl Dat doe ik al. Ik ben met mijn privé mail ook lid van mijn nieuwsbrieven. Zo kan ik checken hoe hij bij klanten binnenkomt. En zo kwam ik er achter dat de links paars/blauw zijn….(ipv de stijlvolle kleur van mijn website, zien afbeelding helemaal bovenaan). 

Reputatie 7
Badge +16

@DeViltwinkel Ik heb een collega bij support gevraagd of ze jouw vraag kunnen onderzoeken. Je hoort van me zodra ik een antwoord heb. 

Reputatie 7
Badge +16

@DeViltwinkel op welke manier pas je de tekstkleur in de nieuwsbrief aan? Wij hebben het aan onze kant getest en krijgen wel de kleur door zoals we hebben ingesteld. Het moet bij jou dus ook (weer) lukken. We zien in jouw nieuwsbrief dat de linkjes een zwarte kleur hebben. Heb je dat recent nog aangepast?

Ik ben benieuwd.

Reputatie 5
Badge +6

@Ebbe Ik stel de nieuwsbrief op in het nieuwsbrief systeem van MWW. En daar pas ik de kleur van de tekst/woord waar een link achterzit aan in de balk erboven. Dat ging in het verleden goed. Ik heb wat oude nieuwsbrieven teruggekeken die via mijn Hotmail binnen zijn gekomen (ik stuur ze naar mijzelf voor controle). Als ik de tekstkleur niet heb aangepast dan krijg ik de ene keer ook een paarse of blauwe link en de andere keer is hij grijs zoals de tekst (maar dan iets donkerder). 
Het is dus niet zichtbaar bij opmaak, maar na ontvangen van de nieuwsbrief. 

Reputatie 7
Badge +16

Hi Kirsten,

Ik weet niet waarom de linkjes bij jou een blauwe kleur krijgen. Ik heb op verschillende apparaten en mailprogramma's de nieuwsbrief getest. In zowel jouw webshop als mijn testshop. Hier worden de kleuren van de linkjes wel getoond zoals ingesteld. 

@Richard Verstuur jij nieuwsbrieven via onze tool? Hoe zien de linkjes er bij jou uit?

Reputatie 6
Badge +5

Hi Ebbe,

Dat doe ik wel maar niet heel vaak. De laatste keer was in maart. Het is iets, dat op de een of andere manier bij mij nooit de (juiste) prioriteit krijgt 😏

Maar hoe het er bij mij uitziet is eigenlijk zoals mijn eerste reactie. Ze zien er uit zoals dat ik ze maak maar zodra ik een keer op de link heb geklikt (zelfs al is dat in het voorbeeld of het ontwerp) dan veranderen ze van kleur. Meestal inderdaad donkerblauw/paars volgens mij

Reputatie 5
Badge +6

Zou het aan hotmail liggen? Dat is mijn privé mail. Misschien dat de nieuwsbrief er in een ander mail programma anders uitziet...

Reputatie 5
Badge +6

Even aan mijn man gevraagd, die werkt met mail in apple. Daar zien de links er ook belachelijk uit. Blauw...

Reageer