Beantwoord

Links in navigatiebalk passen niet meer naast elkaar?

• 12 November 2020
  • 12 reacties
  • 207 Bekeken

Reputatie 6
Badge +8

Het viel mij zojuist op (toen ik de nieuwe zoekbalk ging testen) dat de hyperlinks in de navigatiebalk niet meer naast elkaar passen, maar de knop “contact” op een volgende regel wordt weergegeven. Dit was tot voor kort wel passend naast elkaar, en mijns inziens is dat ook veel mooier. Is er iets veranderd waardoor de tekst niet meer naast elkaar past? Hoe zou ik dit kunnen oplossen? Zie onderstaande foto:

icon

Beste antwoord door Ebbe 13 November 2020, 12:01

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@Bigalletshop Ik zie het inderdaad. Een structurele oplossing heb ik nog niet, wel een tijdelijk. Het komt doordat je het navigatiemenu + zoekelement gecentreerd toont. Als je via vormgeving/template instellingen/header de instelling bij headerbalk (onderstebalk header)/uitlijning van de blokken op ‘één link en  één rechts’ zet, wordt het goed getoond. 

Ik geef je een update zodra wij een structurele oplossing hebben. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 1
Badge

@Ebbe Hmmmm :confused: Misschien nog niet bij alle sites. Bij mij (bigalletshop.com) zijn het navigtiemenu en de zoekbalk nog verdeeld over 2 regels. De nieuwe zoekbalk is inderdaad wel fijner om te zien.

Reputatie 2
Badge +3

@Ebbe Oh dat maakt het dan lastig zoeken voor jullie. Hoop dat jullie het snel vinden. Succes!

Reputatie 7
Badge +16

Als het goed is passen alle pagina's weer op het navigatiemenu. Het lief aankijken heeft geholpen @Goedhoesje.nl :blush::stuck_out_tongue_closed_eyes:

@Nancy De melding die je ontvangt van Google heeft hier niks mee te maken. Dit hebben we wel in onderzoek. Het vervelende is, is dat er niet duidelijk wordt gemaakt over welke elementen dit gaat. 

Reputatie 6
Badge +8

Ik zag het inderdaad ook. Heb nu een van mijn pagina's een kortere naam gegeven om het op te lossen, maar is wel jammer natuurlijk!

Dat lost het bij mij niet op helaas, ik heb de pagina "Screenprotector Instructies" aangepast naar "Instructies", maar de witruimte tussen de koppen wordt alleen groter. Kopje "Contact" staat nog steeds op de tweede regel.

Moet hierop terugkomen, ik zat op mijn mobiel te kijken via “bureaubladversie”, daar stond Contact nog op de tweede regel. Via mijn laptop zie ik inderdaad dat het inkorten van 1 van de paginanamen heeft geholpen. Nu wachten op een echte oplossing.

Reputatie 6
Badge +8

Ik zag het inderdaad ook. Heb nu een van mijn pagina's een kortere naam gegeven om het op te lossen, maar is wel jammer natuurlijk!

Dat lost het bij mij niet op helaas, ik heb de pagina "Screenprotector Instructies" aangepast naar "Instructies", maar de witruimte tussen de koppen wordt alleen groter. Kopje "Contact" staat nog steeds op de tweede regel.

Reputatie 7
Badge +9

Reputatie 4
Badge +6

Beste,

heb dit ook al gemaild maar ik zou dit toch wel vandaag opgelost zien worden. De webshop ziet er nu niet meer uit. Dikke balken veel meer witruimte en inderdaad de menubalk die nu 2 lagen heeft.

Het gaat er allemaal niet op vooruit zo!

Reputatie 2
Badge +3

@Ebbe  ik krijg ook sinds vorige week elke dag  meer foutmeldingen van Google dat bij mobiele bruikbaarheid de elementen te dicht op elkaar staan. Dit heeft dan wellicht ook met deze update te maken?

Reputatie 7
Badge +16

Goede feedback! Dit heeft te maken met de zoekfunctie. Hierdoor zijn de elementen net wat breder geworden. Dit gaan we fixen, want het is niet mooi. 

Ik houd jullie hier op de hoogte. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 6
Badge +8

Dan komt het waarschijnlijk door de nieuwe update aan de zoekbalk, en hopelijk gaat Mijnwebwinkel dit fixen. Ik kijk @Ebbe even lief aan?

Reputatie 2
Badge +3

Ja dit viel me ook op en ik heb een categorie verplaatst om de balk kleiner te maken, maar dat helpt ook niet. De categorie blijft trouwens op de balk staan, terwijl hij niet meer in de navigatiebalk staat in de backend. Dus met verplaatsen gaat er ook iets niet goed. 

Reageer