Linken werken niet meer

• 30 March 2021
  • 9 reacties
  • 136 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Enkele dagen geleden kwam ik erachter dat de honderden linken die mijn webwinkel bevat niet meer werken. Klik je er op dan krijg je een pagina met 'Domeinnaam geregistreerd'.

Antwoord van de supportafdeling van MWW: 
‘Enige tijd geleden hebben we iedereen op de hoogte gesteld dat de URL structuur veranderd en het subdomein https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/ komt te vervallen.’

Ik kan dit met de beste wil van de wereld nergens terugvinden. Als ik ergens had zien staan: 'Let op, je linken werken niet meer’ dan zou ik zeker meteen actie hebben genomen.

Misschien heb ik het over het hoofd gezien hoor, dat kan. Maar hoe is het toch mogelijk dat zo'n subdomein er zomaar wordt uitgegooid? Ik kan er met mijn pet niet bij.

Ben al dágen bezig al die honderden linken aan te passen. Dat moet in twee webwinkels dus voorlopig ben ik daar niet mee klaar.

Vragen die in me opkomen: Sinds wanneer is dit al zo? Hoeveel klanten zijn hierdoor afgehaakt. Dit kán toch niet zomaar?

Dit soort dingen is voor mij een reden toch maar eens uit te gaan zien naar een andere software partner. Ik ben hier zó boos over! 

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Wat zijn deze links dan? Heb je gelinkt met ‘mijnwebwinkel.nl’ ervoor in plaats van je eigen domein? Ik heb hier namelijk geen problemen mee ondervonden...

Reputatie 1
Badge

Nanaas, dank voor je reactie.

Ik zal even een voorbeeld geven. Op deze pagina:
https://www.hondenbeeldjes.nl/a-37518657/duitse-herder/beeldje-duitse-herder-black-tan/

staan 3 links. Als je daar op klikt zie je wat ik bedoel.
Ik gebruik de software al jaren en dit heeft dus tot voor kort gewoon gewerkt. 
Maar omdat dat subdomein niet meer werkt moet ik opnieuw gaan linken. Verwarrend is wel dat dit niet bij alle links het geval is..

Reputatie 7
Badge +11

alleen de bovenste doet het niet. (mijnwebwinkel) de andere 2 doen het wel.

Reputatie 7
Badge +16

Het domein mijnwebwinkel.nl/winkel is inderdaad vervangen voor winkelnaam.myonline.store. Dit domein is er eigenlijk voor GO gebruikers. Vanaf Grow krijg je een gratis domeinnaam en hoef je deze url dus niet te gebruiken. In de domein mijnwebwinkel.nl/winkel zit ons merknaam, waardoor het voor GO gebruikers moeilijk was om SEO goed toe te passen. Wij waren letterlijk hun concurrent. Dat is nu gewijzigd. 

Als je een eigen domeinnaam hebt adviseer ik je altijd om deze te gebruiken. Het is anders zonder van de moeite die je steekt in je SEO. 

In het voorbeeld die je meestuurt zie je drie verwijzingen. De bovenste heb je gelinkt met de url mijnwebwinkel.nl/winkel… de andere 2 zijn met je eigen domeinnaam gelinkt. Dat is de enige goede manier om het te doen. 

Reputatie 1
Badge

Beste Ebbe,

Ik link altijd door mijn webwinkel in een extra tabblad te openen. Daar ga ik naar het artikel, kopieer de URL en plak deze in de link. Ik heb dit nooit anders gedaan. Daarom zie ik ook niet goed waarom de ene link wel werkt en de andere niet. Dit heeft ook altijd gewoon gewerkt, nooit problemen gehad.
Deze drie links staan bij vrijwel al mijn artikelen. Deze hónderden artikelen moet ik nu allemaal een voor een gaan aanpassen, ook al werken er twee wel goed.

Maar hoe dan ook, ik begrijp gewoon niet dat dit niet veel eerder is gecommuniceerd. Een duidelijke waarschuwing: “LET OP, het kan zijn dat je links niet meer werken” was dan ook wel op zijn plaats geweest. Een week van te voren of zo, zodat ik de tijd had gehad alles aan te passen. Nu moet alles in vliegende haast en heb ik last van RSI. Maar ik moet nog zoveel doen..

Reputatie 7
Badge +9

Beste Ebbe,

Ik link altijd door mijn webwinkel in een extra tabblad te openen. Daar ga ik naar het artikel, kopieer de URL en plak deze in de link. Ik heb dit nooit anders gedaan. Daarom zie ik ook niet goed waarom de ene link wel werkt en de andere niet. Dit heeft ook altijd gewoon gewerkt, nooit problemen gehad.
Deze drie links staan bij vrijwel al mijn artikelen. Deze hónderden artikelen moet ik nu allemaal een voor een gaan aanpassen, ook al werken er twee wel goed.

Maar hoe dan ook, ik begrijp gewoon niet dat dit niet veel eerder is gecommuniceerd. Een duidelijke waarschuwing: “LET OP, het kan zijn dat je links niet meer werken” was dan ook wel op zijn plaats geweest. Een week van te voren of zo, zodat ik de tijd had gehad alles aan te passen. Nu moet alles in vliegende haast en heb ik last van RSI. Maar ik moet nog zoveel doen..

@bijdehondjes Dan heb je je links gekopieerd in ‘bewerkmodus'. Je kunt bij iedere pagina kiezen voor om de URL te bekijken van de pagina, en dan staat jouw domeinnaam er wel in. Maar goed, daar heb je achteraf natuurlijk weinig aan. :blush:

Reputatie 1
Badge

@Nanaas Ik heb links altijd gekopieerd door zeg maar als klant naar mijn webwinkel te gaan. Tot voor kort had ik nog nooit van een 'bewerkmodus’ gehoord. Maar inderdaad, daar heb ik nu weinig meer aan.. 
Toch veel dank voor het meedenken.

Reputatie 2
Badge +4

Ha, ik kom er vanmiddag door een opmerking van een klant ook achter dat de meeste van mijn gelinkte pagina's in mijn footer niet meer werken :rolling_eyes:  Is daar een snelle oplossing voor of gewoon 1 voor 1 de linkjes wijzigen??

Vanavond maar eens aan de slag…

Reputatie 1
Badge

@Gertrude helaas moet je de links 1 voor 1 wijzigen. Leuker kan Mijnwebwinkel het helaas niet maken..

Succes!

Reageer