Beantwoord

lettertypen

• 18 January 2022
  • 8 reacties
  • 185 Bekeken

Ik heb vorig jaar mijn webwinkel laten stylen door Ontwerpmijnwebwinkel en daarbij gekozen voor het lettertype Century Gothic. Nu zie ik dat dit lettertype (zonder mijn weten) is omgezet naar DM Sans.

Nu wil ik graag het lettertype Century Gothic terug maar deze staat niet in het rijtje te kiezen lettertypen.

hoe los ik dit op?

icon

Beste antwoord door i-presents 19 January 2022, 08:33

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Dat gaat helaas niet, omdat het systeem op het moment enkel Google Fonts ondersteund. Het gebruik van Google Fonts heeft voordelen, zo is je website bijvoorbeeld sneller - omdat de fonts snel worden ingeladen, en je website ziet er op elke browser op elk apparaat hetzelfde uit. Ook zijn Google Fonts geoptimaliseerd qua leesbaarheid, dus scoor je geen strafpunten in Google. :wink: Daarnaast is Century Gothic bijvoorbeeld een Microsoft font, dus voor Apple gebruikers is dat al lastiger. 

Je kunt eens opzoeken welke Google fonts nog meer in de buurt komen van Century Gothic. Dan kun je kijken of deze in het systeem staan en deze vervolgens toepassen, zodat het aansluit bij je huisstijl.

Lees hier ook meer over dit onderwerp:

Succes!

De lijst met Fonts is enorm lang, moet ik ze dan allemaal 1 voor 1 gaan uitproberen? en trouwens, ik vind het niet kunnen dat als je heel veel euro’s uitgeeft voor een ontwerp MWW dan de fonts voor je gaat bepalen.  Dit kan toch niet zomaar?

Reputatie 7
Badge +9

De lijst met Fonts is enorm lang, moet ik ze dan allemaal 1 voor 1 gaan uitproberen? en trouwens, ik vind het niet kunnen dat als je heel veel euro’s uitgeeft voor een ontwerp MWW dan de fonts voor je gaat bepalen.  Dit kan toch niet zomaar?

Mijnwebwinkel is niet degene die fonts voor jou bepaald, dat is de hele webwereld. :wink: Google Fonts zijn de gangbare fonts voor websites over de hele wereld, ook i.v.m. het gebruik van diverse devices van zowel Microsoft, Apple etc., systemen als Android, Google e.d. Dus is het ook niet meer dan normaal dat Mijnwebwinkel hierin meegaat. Anders loop je als aanbieder én als webshop eigenaar helaas achter de feiten aan, en dat is kwalijker lijkt mij.

Normaliter is het ook niet heel gangbaar om een jaar lang je webshop ‘statisch’ qua design of tekst of wat dan ook de hebben/houden. Het web is bijna dagelijks aan het veranderen, en als je je op internet profileert, moet je hierin ook mee gaan. Zo veranderen ook iedere keer de ‘voorwaarden’ van Google voor je vindbaarheid bijvoorbeeld. Dus hierin moet je ook altijd scherp blijven, en daar zijn de fonts ook een onderdeel van. :wink:

Op de Google Fonts websites kun je alle fonts bekijken hoe deze eruit zien, en dan kun je vervolgens n.a.v. je keuze de font in de lijst van Mijnwebwinkel zoeken: https://fonts.google.com/

Mijnwebwinkel bepaalt niet welke fonts ik in mijn shop wil gebruiken, de webwereld doet dat ook niet, dat bepaal ik zelf. In ieder geval dank voor de link die je gestuurd hebt, daar heb ik iets aan. Het hele verhaal erom heen weet ik zelf na ruim 12 jaar webwinkel ervaring ook wel.:wink:

Inmiddels heb ik alles aangepast, probleem is opgelost.

Reputatie 7
Badge +9

@i-presents Top! Succes.

Reputatie 5
Badge +7

@Nanaas Rianne, hier weet jij misschien dan ook wel antwoord op.
Is dat de reden dat je ooit op websites bijvoorbeeld vierkantjes ziet waar eigenlijk tekst moet staan? (niet bij ons hoor 😉 )

Reputatie 7
Badge +9

@Nanaas Rianne, hier weet jij misschien dan ook wel antwoord op.
Is dat de reden dat je ooit op websites bijvoorbeeld vierkantjes ziet waar eigenlijk tekst moet staan? (niet bij ons hoor 😉 )

@Humiez Dat zou er aan kunnen liggen dat iemand bepaalde emoji's of tekens gebruikt die niet op ieder device zichtbaar zijn. En dat kan dan ook weer liggen aan een bepaald lettertype dat gebruikt wordt inderdaad. Ieder lettertype heeft ook weer zijn eigen glyphs (speciale tekens/specifieke vormen van letters, sommige hebben bijvoorbeeld sierletters in het font zitten) zoals ze die noemen. :sweat_smile:

Reputatie 5
Badge +7

Kijk dat weet ik nu ook weer. :D Dank je wel, vroeg me af waarom dat was 

Reageer