Beantwoord

Layout

• 22 juli 2020
  • 9 reacties
  • 133 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Dag Ebbe,

Heb jij ook de mogelijkheid om mee te kijken met een website?
Ik ben namelijk bezig met het maken van een nieuwe site en in de layout krijg ik het niet zoals ik graag zou willen dat het eruit komt te zien.

Groeten Colinda

icon

Beste antwoord door Michel vG 27 juli 2020, 19:36

Wat werkt is een foto met een gelijke verhouding, bv 600x600 pixels. Als je dan zorgt dat de het plaathe zelf 500x500 of 450 x450 pixels is dan heb je een witte rand (of transparant met png bestanden). Dan kom je vaak al mooier uit. 

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi Colinda,

Ik en anderen hier willen met je mee kijken hoor. Als je een linkje naar je shop deelt en even aangeeft wat jij graag wilt (eventueel met voorbeelden) dan komt dat goed! 

Groet,
Ebbe

Reputatie 1
Badge +1

Dag Ebbe,

https://community.mijnwebwinkel.nl/vormgeving-en-indeling-6/layout-503?postid=2221#post2221

Dit is de link.
Waar het mij om gaat is het volgende:
Ik heb artikelgroepen en daaronder hangen weer subgroepen.
Ik zou graag willen weten hoe ik zo'n subgroep dan weer kan voorzien van een foto.
Bij deze link zie je dan bijvoorbeeld 3 soorten grondboxen, maar alleen met tekst.
Ik hoop dat jij mij verder kan helpen?

Reputatie 4
Badge +2

Als je in de subgroep een artikel plaatst gebruikt hij die foto. Als ik het goed heb altijd het bovenste artikel. Je kunt ook een artikel verbergen met een foto die je wilt zien voor de artikelgroep. De klant ziet deze dan alleen om op te klikken vanuit de hoofdgroep naar de subgroep maar niet dat artikel. Vervolgens zie je op de subpagina alleen de artikelen die je wel zichtbaar toevoegd.

Reputatie 1
Badge +1

Dag Michel,

Dank voor je antwoord, maar volgens mij begrijpen wij elkaar niet helemaal….
Bij een soort gelijk bedrijf, die ook hun website heeft bij mww, heb ik dit ook gezien, en de begin foto zie je nergens meer terugkomen. Het is dus meer een “sfeerfoto” die wordt gebruikt.

Reputatie 4
Badge +2

Ah ok dat is inderdaad wat anders. Misschien is het handig om even een linkje van de betreffende site erbij te zetten dan zul je denk ik snel van een van de moderators uitleg krijgen.

Reputatie 1
Badge +1

Dag Michel,

Geen probleem, bij deze!

https://www.kinderdagverblijfinrichting.nl/c-2867927/zitten/

Reputatie 7
Badge +4

Hm ik denk dat Michel wel in de goede richting zit. Om een afbeelding te tonen moet je wel de weergave van de subpagina's wijzigen. Dit doe je via ‘vormgeving/pagina instellingen’. Daar kies je voor een subpagina weergave met een afbeelding. Vervolgens pas je toe wat Michel aangeef, meer uitleg hierover lees je hier → https://community.mijnwebwinkel.nl/vormgeving-en-indeling-6/gebruik-je-subpagina-s-en-wil-je-jouw-eigen-afbeelding-daarvoor-gebruiken-lees-dan-snel-verder-72 

Gaat het daarmee lukken? Anders hoor ik het weer:thumbsup:

Reputatie 1
Badge +1

Dag Ebbe,

Dank je wel!
Dit is mij nu tot zover gelukt.

Nu zijn de verhoudingen best wel raar en niet heel erg mooi.
Ik zou graag een kleinere foto laten zien, of zoals in de link die ik stuurde een rond fotootje.
Dan laat je een deel zien en maak je de klant nieuwsgierig. 
Hoe kan ik dat aanpassen?

Reputatie 4
Badge +2

Wat werkt is een foto met een gelijke verhouding, bv 600x600 pixels. Als je dan zorgt dat de het plaathe zelf 500x500 of 450 x450 pixels is dan heb je een witte rand (of transparant met png bestanden). Dan kom je vaak al mooier uit. 

Reageer