Vraag

kwestie van instellingen en maten aanpassen?

• 10 June 2021
  • 9 reacties
  • 188 Bekeken

Badge

Hoi,

Ik ben nu al een poosje bezig om mijn webwinkel te vullen en af te ronden zodat hij online kan, maar ik kwam er gister achter dat zodra je mijn webwinkel met een laptop en dus een kleiner scherm opent dat er dan een deel van de header verdwijnt en de teksten bij de producten liepen in elkaar over.

ik heb inmiddels al zoveel artikelen gelezen tijdens het maken van de webwinkel dat ik even niet meer weet waar ik wat nou gelezen heb.

wie kan mij uitleg geven wat er misgaat met de tekst en welke maat de header dan wel moet hebben, ik heb me namelijk wel gehouden aan de afmetingen van de header via dat speciale programma pixlr?

9 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi Jolanda,

Wat is de naam van je shop? Dan kijk ik met je mee. 

Groet,
Ebbe

Badge

Hoi Ebbe,

Bedankt voor je reactie!

De naam is ambachtelijke-eetcadeautjes.nl

Moet ik dan eerst mijn webshop openen voor je mee kunt kijken?

Groeten Jolanda Pater

Reputatie 7
Badge +16

@Jolanda Pater De header afbeelding kun je op 2200 pixels maken, dat heb jij nu gedaan. Wat het verwarrend maakt is dat de buitenste 1100 pixels (550 rechts en 550 links) niet mee schalen op een kleiner scherm. Alleen het middelste gedeelte, in totaal 1100 pixels worden ook op een klein scherm getoond. Als je dus jouw header 2200 pixels maak, zorg er dan voor dat de belangrijke informatie binnen de middelste 1100 pixels valt. Dan wordt ook op een klein scherm de header met de juiste info netjes getoond. 

Badge

ik heb de header afbeelding in canva genaakt.

kan ik bij zo'n programma zien waar de grens is van de middelste 1100 pixels?

of is dat een kwestie van proberen en weer aanpassen als het nog niet goed is?

Reputatie 6
Badge +7

ik heb de header afbeelding in canva genaakt.

kan ik bij zo'n programma zien waar de grens is van de middelste 1100 pixels?

of is dat een kwestie van proberen en weer aanpassen als het nog niet goed is?

Als je de pro-versie van Canva hebt, kun je het formaat aanpassen. Als je je ontwerp opent zie je linksboven formaat wijzigen.

Badge

Hoi Jacqueline,

Dat snap ik, maar als ik de uitleg van Ebbe goed begrijp dan hoeft niet de header kleiner te worden maar dan moet ik zorgen dat de tekst in het middelste gedeelte van de header blijft. 

Is dat een kwestie van proberen of kun je dat ook instellen in het programma?

Reputatie 6
Badge +7

Ik denk dat je dat uit moet proberen. Volgens mij kun je dat niet zien in Canva.

Badge

@Ebbe  Ik heb nog 1 vraag,  ik heb een aantal foto's in de slideshow geplaatst maat het lukt me niet om deze allemaal hetzelfde formaat te krijgen.  ik heb de video bekeken die je hebt geplaatst om foto's te verkleinen maar het enige resultaat wat ik zie is dat mijn foto's heel onduidelijk worden ipv dat ze verkleinen.

als ik nu zelf mijn webwinkel bekijk dan zijn de foto's veel te groot en komen ze heel erg schreeuwerig over, daarbij verspringt mijn welkomst tekst omdat de formaten van de foto's verschillend zijn.

kun je me uitleg geven welk formaat ik de foto's het beste kan geven zodat het een mooi geheel word?

Reputatie 7
Badge +16

@Jolanda Pater Niet alle foto's zijn geschikt voor een slideshow. Je moet ervoor zorgen dat de afbeelding in de slideshow niet de hele pagina in beslag neemt. Meestal zit je dan rond de 200-300 pixels hoog. hoger of lager kan natuurlijk, dat is je persoonlijke voorkeur. De lengte van de slideshow is of 1100 pixels of 2200 pixels. 2200 pixels gebruik je als je de slideshow over de hele breedte wilt tonen. 

Je moet dus liggende foto's gebruikers om deze vervolgens op maat te maken. Een vierkante foto gaat vaak niet werken, omdat deze uitgerekt wordt. Hier kan zijn dat je hierbij een deel van de onderkant en/of bovenkant weg moet snijden om tot een mooie foto te komen. 

Succes! 

Reageer