Vraag

Kun je ook een link naar een andere site maken via het navigatie menu?

• 21 October 2020
  • 5 reacties
  • 122 Bekeken

Ik beheer momenteel 2 websites, een waar ik marge artikelen aanbied en een waar ik nieuwe btw artikelen aanbied. Graag wil ik de 2 websites in elkaar op laten gaan en ze nagenoeg hetzelfde uiterlijk gegeven alleen een andere kleurstelling.

Dat betekend ook dat je met een aantal knoppen heen en weer zou moeten kunnen gaan van site a naar site b. Het leukste idee is dat dit in de header mogelijk zou zijn. Dat je links in de header voor 50% site A hebt, rechtst voor 50% site B en als je dan op site A zit dan is header site B zwart Wit en andersom. Weet iemand of dit te realiseren valt?

Zo niet dan is het meest simpele om een directe link in de navigatiebalk te plaatsen naar de andere website.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Je kunt wel in de snelkoppelingen links aanmaken naar je externe pagina. Die kun je dan bij vormgeving weer op een plek neerzetten waar jij dat zou willen. In je ‘gewone’ menu kan dit niet.

Kun je die websites niet koppelen tot één shop? Want bij heen en weer surfen klinkt denk ik leuk, maar ik kan me voorstellen dat je dan op een gegeven moment ook een bezoeker weer kwijtraakt. Maar kan het mis hebben hoor.

probleem is dat ik zowel marge als btw verkoop en voor zover ik gezien heb kan ik dit op de site nergens appart van elkaar instellen bijvoorbeeld pagina A 21 btw en pagina B 0 btw

Anders was dat inderdaad wel zo makkelijk geweest ;)

Met vriendelijke groet,

Louw Haaima

Reputatie 7
Badge +9

probleem is dat ik zowel marge als btw verkoop en voor zover ik gezien heb kan ik dit op de site nergens appart van elkaar instellen bijvoorbeeld pagina A 21 btw en pagina B 0 btw

Anders was dat inderdaad wel zo makkelijk geweest ;)

Met vriendelijke groet,

Louw Haaima

Dat klopt, echter wanneer je heen en weer surft tussen twee websites - zou je bijna verwachten dat je wel één check-out hebt. En die is er dan ook niet. Dus ondanks dat je switcht tussen twee websites, heb je wel twee keer een winkelwagen te vullen en een check-out te doorlopen. Ik ben bang dat het daar dan mis gaat of mensen afhaken… 

In de regel verkoop ik gaming systemen, het komt niet vaak voor dat mensen er 2 kopen ;) maar ik snap je punt!

Reputatie 6
Badge +8

Je kan per artikel een apart btw-percentage opgeven, of de btw zelfs uitvinken. Is dat misschien een optie?

Reageer