Beantwoord

kopieren keuzelijst

• 16 August 2020
  • 18 reacties
  • 248 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

eerder kon ik naar mijn weten een keuzelijst kopieren en opslaan onder andere naam. Ik heb artikelen waarbij je kan kiezen voor een opdruk. Bij het ene artikel is dit een optie, een ander artikel wordt alleen bedrukt aangeboden en zit het bij de prijs in. Ik heb dus 2x dezelfde keuzelijst nodig, maar 1 met een toeslag en 1 zonder. 

Kan ik een keuzelijst ergens kopieren of kan dat niet meer? 

icon

Beste antwoord door Ebbe 18 August 2020, 16:54

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Volgens mij kan dat niet. Wou dat ook doen daar onze kleuren geregeld terug komen maar moest het toen per artikel steeds opnieuw invoeren.
Dus ik hoop ook dat iemand zegt dat het wel kan :D

Reputatie 7
Badge +16

Een keuzelijst kan niet meer gekopieerd te worden, dit hoeft ook niet. Je kunt namelijk dezelfde keuzelijst voor meerdere producten gebruiken. Je geeft dan per product aan wat het prijsverschil is. Dit prijsverschil wordt dan ook per product opgeslagen.

Reputatie 1
Badge +1

Dus als ik bij een product een keuzelijst gebruik en die handmatig aanpas bij het product zelf en bij een ander ook, dan is dat alleen voor dat product? 

Reputatie 7
Badge +16

Dat klopt :thumbsup:

Ik loop er heel erg tegen aan dat het niet meer kan. Zo wil ik gepersonaliseerde houten blokken verkopen met print en effen kleurtjes waaruit de klant kan kiezen, kortom 3 a 4 opties welke de klant kan kiezen bijvoorbeeld 
kleur 1, kleur spaarpot, kleur stripes ( de randen van de blokken) 
ik heb een hele lijst maar ik kan dus maar 1 naam ervan maken zoals kleur 1.
nu moet ik al die 20 kleuren 3 a 4 keer weer over typen en een andere naam gaan geven?

Vind het heel jammer dat dat nu weg is ,  bespaard enorm veel tijd

Reputatie 1
Badge +1

Waarom is deze optie weggehaald om een keuzelijst te kopiëren? Voor makers van een webshop is dit wel van groot belang, het scheelt soms hele lijsten opnieuw typen..

Reputatie 7
Badge +9

Waarom is deze optie weggehaald om een keuzelijst te kopiëren? Voor makers van een webshop is dit wel van groot belang, het scheelt soms hele lijsten opnieuw typen..

Omdat je dus geen lijst opnieuw hoeft te typen, omdat je deze aan meerdere producten kunt koppelen, en per product eventueel prijsverschil of aanvullingen kunt aangeven. Dus dan is kopiëren en extra data niet nodig.

Reputatie 1
Badge +1

Omdat je dus geen lijst opnieuw hoeft te typen, omdat je deze aan meerdere producten kunt koppelen, en per product eventueel prijsverschil of aanvullingen kunt aangeven. Dus dan is kopiëren en extra data niet nodig.

Maar dan kan ik de titels niet veranderen van deze keuzelijsten. En ik moet specifiek zijn (bijv. kleur letters of kleur letter 1, kleur letter 2 of kleur boog 1, kleur boog 2..) en die kan k niet aanpassen.

Reputatie 7
Badge +9

Maar dan kan ik de titels niet veranderen van deze keuzelijsten. En ik moet specifiek zijn (bijv. kleur letters of kleur letter 1, kleur letter 2 of kleur boog 1, kleur boog 2..) en die kan k niet aanpassen.

Je zou dan een keuzelijst een meer globale naam kunnen geven, bijvoorbeeld ‘Kies kleur letters'. En je kunt vervolgens de keuzes per artikel aan en uitvinken. Dus stel bij product 1 kun je alleen de opties kleur A en kleur B kiezen, maar bij product 2 kun je juist de opties kleur A en kleur C en kleur D kiezen. C en D kun je dan uitvinken bij product 2 enzovoorts. Zou dat wel lukken voor je shop?

Hoi, ook ik loop hier tegenaan dat dit (niet) meer kan. Ik verkoop waxmelts en verkoop vaak setjes van 10, 15 of 30 stuks. Dan willen de klanten graag de keuze hebben qua geuren. Dus ik maak een keuzelijst aan voor alle geuren, maar ik kan die keuzelijst maar één keer per product toevoegen. Terwijl iemand bijvoorbeeld 2x vanille wil en niet slechts één keer. Nu moet ik dus 30 keuzelijsten (die noem ik dan keuze 1, keuze 2, keuze 3 etc) aanmaken met ruim 30 verschillende geuren, dus kan dit echt niet op een andere, makkelijkere manier?

Hoor graag van jullie.

Mvg Daniëlle

Badge

Ik loop er ook tegenaan, heel erg vervelend, is het niet toch mogelijk deze optie weer terug te zetten? @Ebbe alle redenen die je al hebt gegeven waarom het niet zo vervelend is heb ik gelezen :), maar toch is het vervelend.

Zo heb ik nu een artikel waarbij aan 2 kanten een kleur gekozen moeten worden. Ik mag niet 2 keer dezelfde lijst gebruiken. Dus moet ik handmatig alle kleuren in een tweede lijst zetten. 

Groeten,

Ellen Mullenders

www.zebrapaardje.nl

Reputatie 2
Badge +3

Ik loop hier ook tegenaan. Ik wil graag dezelfde keuzelijst 4 x koppelen aan 1 artikel. Dat kan dus niet…

Ik verkoop setjes geurkaarsen van bijvoorbeeld. 4 stuks. Ik heb 23 geuren. Nu heb ik 4 x een keuzelijst aangemaakt van de 23 geuren en die toegevoegd aan 1 artikel. Beetje veel werk en dat is toch jammer.

Graag had ik ook nog gezien dat de functie samengestelde producten erin komt. Ik verkoop die 23 geuren ook als losse kaarsen en dit is helemaal niet handig als je ze ook als setjes verkoopt en de voorraad van de losse artikel niet wordt bijgewerkt.

@Ebbe kun jij hier nog wat mee? Ik heb al een een feedback gegeven hierover. Alvast bedankt!

Groetjes,

Nienke

Reputatie 6
Badge +7

Ik heb dit probleem ook. Ik heb pakketten waarbij ze 10 kleuren kunnen kiezen. Ik kan dus ook niet 10x dezelfde keuzelijst koppelen. Ik moet elke lijst voor keuze 1, keuze 2 etc. handmatig aanpassen.

@Ebbe  is hiervoor sinds het artikel al een oplossing voor gevonden? Loop ik hier ook tegen aan. Ook het feit dat  je op meerdere plekken dezelfde voorraad moet bijhouden. Is moet toch eenvoudig op te lossen zijn?  1 keuze lijst welke je meerde keren aan 1 product kan koppelen? Heel graag een reactie?

Reputatie 2
Badge +2

Bedankt voor je berichtje! Je kunt een keuzelijst aan meerdere producten koppelen. Bij het product zelf kun je dan nog eventueel het prijsverschil aanpassen en de juiste opties aan- of uitzetten. De voorraden kun je per variant instellen. Dit doe je bij het product.

Dank @Ebbe voor je reactie! De vraag is eigenlijk om 1 keuzelijst meerder keren aan 1 product te koppelen. Mocht dit niet mogelijk zijn betekend dat ik de voorraad met hand moet gaan bijhouden wat voor veel extra werk gaat zorgen. Zou dit kunnen worden aangepast? 

Reputatie 2
Badge +2

Het is helaas niet mogelijk om dezelfde keuzelijst meerdere keren aan hetzelfde product te koppelen. Je zou dan deze keuzelijst nog een keer moeten maken en deze dan ook koppelen.

Je geeft aan dat je producten hebt met een opdruk tegen betaling, en producten met opdruk zonder betaling. Je zou in dit geval of één keuzelijst kunnen maken. Je zet dan bij het product zelf de prijsverschillen aan of uit. Of je maakt twee keuzelijsten, één met prijsverschil en een zonder. 

Zou dit wel gemaakt kunnen worden? 

Reageer