Vraag

Klanten registratie / exporteren

• 17 October 2021
  • 5 reacties
  • 45 Bekeken

Voor onze zakelijke webshop (airplantshopzakelijk.nl) heb ik de drempel verlaagd voor het aanmaken van een account.

Je kan namelijk alleen daar inkopen als je een account hebt. Eerst maakte ik ze zelf aan maar vaak is dit een drempel voor de klant om dan eerst contact op te nemen.

Er zijn een aantal zaken waar ik nu tegenaan loop, en ik zie niet of dit anders kan:

• nu kan iedereen met een e-mail en wachtwoord een account aan maken zonder dat ik daar toestemming voor hoef te geven
    • kan dit ook anders? Of dat ik een melding krijg dat er een nieuwe klant geregistreerd heeft?
  • Kan ik de klanten in de backend ook sorteren op een bepaalde volgorde? Naar mijn idee staat alles door elkaar.
  • Kan ik klantgegevens ergens exporteren?

Ik wil graag in de gaten kunnen houden wie er nu allemaal een account aanmaken. 

Hopelijk heeft iemand advies

Groeten

Marleen

5 reacties

Reputatie 4
Badge +7

Waarom is het een probleem als iedereen zo maar een account aanmaakt?

Ik zie niet of iemand een account aanmaakt, ik hou het ook niet bij. Veel mensen bestellen bij ons zonder een account aan te maken. Het account is alleen voor het gemak van de klanten (zodat ze niet elke keer alle gegevens in hoeven vullen).

Reputatie 6
Badge +8

Ik zie niet of iemand een account aanmaakt, ik hou het ook niet bij. Veel mensen bestellen bij ons zonder een account aan te maken. Het account is alleen voor het gemak van de klanten (zodat ze niet elke keer alle gegevens in hoeven vullen).

@evv Ik ga er vanuit dat dat voor @airplantshop.nl een probleem is, omdat dan ook particulieren zich kunnen aanmelden. Wellicht is het voor @airplantshop.nl nog een overweging om over te stappen naar PREMIUM? Daar kun je namelijk wel aangeven dat je enkel aan bedrijven levert en dat mensen pas prijzen kunnen zien na het inloggen. Dan heb je dat probleem niet dat iedereen een account aan kan maken en/of alles kan zien.

Reputatie 4
Badge +7

@evv Ik ga er vanuit dat dat voor @airplantshop.nl een probleem is, omdat dan ook particulieren zich kunnen aanmelden. Wellicht is het voor @airplantshop.nl nog een overweging om over te stappen naar PREMIUM? Daar kun je namelijk wel aangeven dat je enkel aan bedrijven levert en dat mensen pas prijzen kunnen zien na het inloggen. Dan heb je dat probleem niet dat iedereen een account aan kan maken en/of alles kan zien.

ah.,….. nu snap ik het. Ja ik lever aan zowel bedrijven als particulieren.

Thks voor de aanvullende info.

Ja klopt, de zakelijke webshop van airplantshop is ‘afgesloten'. Zodat particulieren niet de inkoopprijzen zien.
Pas na een account en inloggen kun je prijzen zien en bestellingen plaatsen.

@Ebbe is het bij premium dan wel dat een particulier niet kan inloggen? Dus dat ze bijv. een kvk of btw nummer moeten invullen? Of kan bij premium dan ook iedereen een account aanmaken?

Reputatie 7
Badge +16

Ja klopt, de zakelijke webshop van airplantshop is ‘afgesloten'. Zodat particulieren niet de inkoopprijzen zien.
Pas na een account en inloggen kun je prijzen zien en bestellingen plaatsen.

@Ebbe is het bij premium dan wel dat een particulier niet kan inloggen? Dus dat ze bijv. een kvk of btw nummer moeten invullen? Of kan bij premium dan ook iedereen een account aanmaken?

Bij het PREMIUM abonnement heb je wat betreft de klantaccounts dezelfde opties. Of jij maakt ze aan in de beheeromgeving of de klant maakt ze zelf aan. Bij het aanmaken van een account wordt er niet gevraagd naar een kvk-nummer of btw nummer. Dit wordt - als je hebt ingesteld alleen aan bedrijven te verkopen - wel gevraagd in de checkout. Dus zonder btw-nummer kan de order niet worden afgerond. 

Reageer