Beantwoord

klant account aanmaken in eigen beheer - oplossing gezocht

• 30 July 2021
  • 5 reacties
  • 86 Bekeken

Ik wil graag in eigen beheer klant accounts aanmaken, omdat ik een KvK-nr. of BTW nr. wil kunnen controleren of het wel zakelijke afnemers zijn om prijzen te zien en te kunnen bestellen.

Maar nu mis ik de mogelijkheid hen een aanvraag voor een account te laten indienen. Je krijgt alleen een knop Account aanmaken als mijn klanten zelf een account mogen aanmaken en dan kunnen ook consumenten dat doen.

De enige mogelijkheid die ik nu zie, is om een link naar een email te maken (helaas ook nog op een andere plek als in het inlogvenster), waar ik hen de gevraagde informatie laat zetten. Dit is naar mijn mening een erg onprofessionele oplossing.

Weet iemand hier een andere oplossing voor die ik over het hoofd zie? Een formulier op een pagina kunnen plaatsen of iets degelijks; zoiets als bij het betaalvenster waar klanten hun zakelijke gegevens moeten invullen? Is dit bij het PREMIUM pakket wel mogelijk als je uitsluitend zakelijk verkoopt? Ik heb nu nog even PRO, maar uiteindelijk zou dat PREMIUM moeten worden voor onze webshop online gaat.

icon

Beste antwoord door Nanaas 30 July 2021, 16:57

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Hoi Tessa,

Misschien kun je hiervoor het contactformulier gebruiken? Dat je de standaardteksten daar aanpast met welke gegevens jij van je klant zou willen hebben voor het aanmaken van een account. Dan kunnen mensen via het contactformulier het verzoek indienen en kun jij een account voor hen aanmaken. 

Hoi Nanaas,

Die optie is inderdaad ook bij mij opgekomen, maar ik vind het contactformulier eigenlijk wel heel belangrijk op de site. Op onze huidige site is dat toch de methode waarmee de meeste mensen contact opnemen. Ik ben erover aan het dubben welke optie ik liever gebruik of dat ik het formulier eventueel voor beide kan gebruiken.

De nieuwsbrief module zou ik liever willen gebruiken, aangezien ik die eigenlijk niet nodig heb. Helaas heeft die maar 2 invoervelden en ik heb er minimaal 3 nodig:

• bedrijfsnaam
  • email adres
  • kvk-nr. of BTW nr.
Reputatie 4
Badge +7

Je hebt ook de mogelijkheid om de tekst voor leeftijdscheck aan te passen en die te gebruiken.

Zet in de leeftijdscheck de melding  dat je alleen verkoopt aan bedrijven. vraag of het een bedrijf betreft. indien er ja op geantwoord wordt kunnen ze door. indien nee dan stopt het traject.

Het is niet precies wat je bedoeld, maar wellicht een stap in de goede richting.

Reputatie 6
Badge +8

Je vroeg overigens ook nog of dit bij een PREMIUM account wel kon. Bij een PREMIUM account kun je inderdaad uitsluitend aan bedrijven verkopen. En kun je ook kiezen dat mensen alleen prijzen kunnen zien na inloggen. 

Dus wellicht dat dat in één klap je ‘problemen’ oplost. Overigens vind ik het punt van @evv ook goed, zolang je een PRO account hebt zou je het ook zo kunnen oplossen!

Bedankt voor jullie reacties Evv en Nanaas,

Ik heb het nu opgelost door inderdaad het contactformulier een soort dubbele functie te geven (account aanvragen en/of een bericht sturen), in combinatie met de nieuwsbriefmodule, zodat klanten moeten bevestigen dat ze een account willen aanvragen. Bij het veld telefoonnummer, vraag ik nu om een KVK of BTW nummer, zodat wij zelf kunnen checken dat het inderdaad om een zakelijke klant gaat.

Dat het om zakelijke aankopen gaat staat overduidelijk aangegeven op verschillende opvallende plekken op de site, dus dat moet zo wel duidelijk zijn. De leeftijdscheck is nog een optie als blijkt dat het toch niet duidelijk genoeg is.

Neemt niet weg dat ik hoop dat er in de toekomst een mogelijkheid komt om een formulier op de site te kunnen plaatsen.Dat zou veel meer mogelijkheden bieden.

Reageer