Vraag

Keuzelijst wijzigingen

  • 27 maart 2020
  • 15 reacties
  • 183 Bekeken

Badge

In het verleden werden wijzigingen die ik doorvoerde in de keuzelijsten via ‘Inhoud’ direct aangepast bij de artikelen waar de keuzelijst actief was. Nu ik met wat prijswijzigingen bezig ben blijkt dat niet meer zo te zijn en moet ik ELK artikel handmatig aanpassen! Dat is toch niet te doen?? Ben ik nou gek of lopen meer mensen hier tegenaan?


15 reacties

Reputatie 6
Badge +4

 

Hi @Lenieke, de situatie die je schets is correct, je bent zeker niet gek. Het ontwikkelteam is bezig met het bedenken van een oplossing. Deze feedback staat inmiddels ook op feedback.mijnwebwinkel.nl en bij ons op de backlog om op te pakken. 

Badge

 

Hi @Lenieke, de situatie die je schets is correct, je bent zeker niet gek. Het ontwikkelteam is bezig met het bedenken van een oplossing. Deze feedback staat inmiddels ook op feedback.mijnwebwinkel.nl en bij ons op de backlog om op te pakken. 

Dankjewel @Ebbe. Ik heb ook met jullie mailcontact gehad hierover maar daarin wordt mij telkens gezegd dat het hierbij blijft… Dus ik raak hier een beetje van inde war. Wordt het nu wel of niet opgelost? Zo niet, dan is dat voor mij einde mijnwebinkel vrees ik want dit is voor mij echt niet werkbaar…. :( 

Reputatie 6
Badge +4

Dat snap ik Leny. Ik ga even polsen waarom je eerder bericht hebt ontvangen dat dit niet opgepakt wordt. Ik heb nog geen tijdsindicatie, ik durf je dus niet te zeggen wanneer een dergelijk wijziging doorgevoerd wordt. We zijn aan het onderzoeken wat technische mogelijk is en hoe we dit verder vormgeven. 

Ik wil exra/nieuwe keuze opties toevoegen aan een bestaande keuzenlijst, dat lukt op zich wel, ik kan ze ook opslaan maar ze verschijnen niet bij de artikelen in de webwinkel. In de beheeromgeving staan ze gewoon opgeslagen maar ze komen niet door.
Wat gaat hier mis?

Reputatie 6
Badge +4

@vrolUk Ik heb je vraag naar dit topic verplaatst. Je bent namelijk niet de enige die hier vragen over heeft. De nieuwe opties die je aanmaakt, worden niet automatisch getoond bij de producten waarbij de keuzelijst is gekoppeld. Het productteam is hiervoor een oplossing aan het bedenken. Ik heb op dit moment nog geen tijdsindicatie. Zodra er meer informatie beschikbaar is, deel ik dat hier. 

Voor nu is de manier om de nieuw toegevoegde opties handmatig te activeren bij de producten. 

Hetzelfde verhaal hier. Ik heb ook een Prijsverschil aangepast in een keuzelijst die niet doorgevoerd wordt in het bestelproces. Het is niet te doen om die dan ook handmatig aan te passen in tientallen artikelen. Hoezo is dat niet meer mogelijk, terwijl dat in het verleden geen punt was? En hoezo wordt de tekst in de pulldown wel gewoon doorgevoerd, maar dat prijsverschil in de checkout niet? Onvoorstelbaar dat dit geen prio heeft in de ontwikkeling. Dit is niet werkbaar op deze wijze.

Badge +1

De werking van de keuzelijsten is bewust op deze manier ingestoken. Productspecifieke zaken zoals prijs en variant (niet de naam van de varianten) worden niet automatisch doorgevoerd bij de producten. Dit, omdat je een keuzelijst aan een onbeperkt aantal producten kan koppelen en niet alle varianten of prijzen zullen voor elk product hetzelfde hoeven te zijn. 

Er is dan ook geen andere manier om dit in te steken, anders dan wijzigingen in de keuzelijsten, ook per product bij de gekoppelde keuzelijsten nog aan te vinken of aan te passen.

Kan het geen optie zijn om via een vinkje zoals bijvoorbeeld ‘Voer door in alle artikelen’ dit toch te kunnen doen? Hoezo bestaat er dan een algemene keuzelijst die je kunt selecteren, maar waar je eenmaal geselecteerd niet meer algemeen de prijzen kunt aanpassen. Ik zie het nut niet in van wel overal de tekst in de pulldown doorvoeren, en niet overal het prijsverschil doorvoeren. Maar misschien bekijk ik het teveel vanuit mijn eigen situatie.

Badge +1

Hoi @barrypirovano We zien dat deze wens al is ingeschoten op onze feedbackpagina en je kan er ook op stemmen: https://feedback.mijnwebwinkel.nl/191 

Ons productteam besluit uiteindelijk of dit ook daadwerkelijk wordt aangepast. 

Badge +1

Ik zal je een situatie schetsen waarbij het juist wél wenselijk is dat productspecifieke eigenschappen niet worden doorgevoerd bij alle artikelen:

Stel, je verkoopt kleding voor kinderen, dames, heren.

Je maakt 1 keuzelijst en hierin plaats je alle maten die je maar verkoopt. Dus van maat 56 (baby) tot maat XXL voor heren. Deze keuzelijst noem je ‘maat' en koppel je aan ál je artikelen waarbij een maat van toepassing is. Je begrijp dat bij kleding dit voor zo goed als elk product dan wel passend is. Per artikel vink je vervolgens aan welke maten er van toepassing zijn op dit artikel én wat de prijs is. 

Je kan je nu ook voorstellen dat bij het ene artikel de maat XXL, bijvoorbeeld een T-shirt, een andere prijs heeft dan een broek in XXL. 

Dan kan je nu zeggen: dan maak ik  toch voor elk product een aparte keuzelijst met maten? Dat is dan weer niet aan te raden. Je kan namelijk een keuzelijst gebruiken als filter. Bij PRO kan je 4 filters instellen (bij PREMIUM onbeperkt). Als je als klant kan filteren op Maat dan wil je 1x elke maat zien en niet een heleboel keren. Als ik dan op XXL filter, dan wil ik dus alle artikelen met XXL zien. 

Dit is hoe keuzelijsten ingestoken is en daarom worden productspecifieke eigenschappen (zoals prijs) niet doorgevoerd bij alle artikelen omdat dit júist vaak niet voor elk artikel van toepassing is. 

Badge

Ik zo ook heel heel geel erg graag willen dat dit probleem toch op korte termijn wordt verholpen! Ik snap de onderbouwing van de keuze, maar wat @barrypirovano ook al aan geeft, kan er geen keuze worden gemakt dmv een vinkje of iets dergelijks?

Graag schets ik je mijn situatie: ik hanteer zelfde prijzen voor al mijn geboorte-, rouw- en trouwkaarten in mijn webshop. Deze hebben een oplopende staffelprijs waardoor het geen nut heeft een artikel een vaste stuks prijs te geven. De prijs wordt berekend dmv de keuzelijst. Onlangs heeft mijn drukker de prijzen verhoogd, die prijsverhoging moet ik uiteraard door berekenen naar mijn klanten. Dat komt er op neer dat ik voor over de 100 artikelen meerdere keuzelijsten opnieuw moet koppelen. Per artikel, waarbij het ook regelmatig gebeurt dat het systeem vast loopt waardoor ik net nogmaals moet doen. Echt niet te doen, het is niet werkbaar. Als dit niet kan worden opgelost zal ik echt over moeten stappen op een ander systeem… Op dit moment loop ik dus gewoon geld mis, als ik het aan ga passen kost het mij mega veel tijd en dus ook geld.

Ik heb dan ook niet zoveel aan een uitleg, ik heb wat aan een oplossing. 

Badge

@Merel @Ebbe Ik zou heel graag duidelijkheid hebben over het tijdsbestek waarop ik een oplossing kan verwachten. Als deze op korte termijn niet wordt aangeboden ben ik helaas genoodzaakt over te stappen op een ander webwinkel systeem. 

Reputatie 6
Badge +4

@Lenieke, Ik snap je punt. Wat ik eerder zei is dit bekend en wordt er gedacht over een oplossing. Een tijdsbestek kan ik je niet geven. Ik durf je niet te garanderen dat een oplossing dit jaar wordt uitgerold. Overigens hoef je niet de keuzelijsten te ontkoppelen en opnieuw te koppelen. Je kunt bij de producten zelf de prijs aanpassen. 

Badge

@Lenieke, Ik snap je punt. Wat ik eerder zei is dit bekend en wordt er gedacht over een oplossing. Een tijdsbestek kan ik je niet geven. Ik durf je niet te garanderen dat een oplossing dit jaar wordt uitgerold. Overigens hoef je niet de keuzelijsten te ontkoppelen en opnieuw te koppelen. Je kunt bij de producten zelf de prijs aanpassen. 

@Ebbe Poeh.. een jaar is helaas te lang. Dan ben ik genoodzaakt over te stappen op een ander systeem/aanbieder. Super jammer want het werkte altijd zo fijn. En de grootste frustratie is dat dit vroeger helemaal geen probleem was!!

Dat ik de prijzen handmatig kan aanpassen ben ik van op de hoogte maar dat is nóg meer werk aangezien het 10 prijzen per keuzelijst betreft. En dat keer 100 artikelen keer meerdere lijsten. 
Zijn jullie je er trouwens van bewust dat als je keuzelijst A hebt geselecteerd bij je product je deze niet (met de dus aangepaste prijzen) opnieuw kan toevoegen omdat deze dan niet zichtbaar is? Dus je moet: ‘artikel bewerken, keuzelijst verwijderen, opslaan, artikel bewerken, keuzelijst toevoegen, opslaan.’

Reputatie 6
Badge +4

Hi Leny,

Als ik jouw eerdere berichten lees kan ik mij dat voorstellen. Ik vind het natuurlijk jammer, maar als het aanpassen van de keuzelijsten dusdanig veel werk oplevert (en frustratie) dan begrijp ik dat helemaal. Ik had je ook veel liever iets anders laten weten, maar ik moet wel eerlijk naar je zijn.

Een opzegging kan ik alleen niet verwerken. Dit moet per mail. Het e-mail adres wat je hiervoor kunt gebruiken is administratie@mijnwebwinkel.nl.

Groet,
Ebbe

Reageer