Beantwoord

Keuzelijst en filters (Kleur of thema keizen)

Reputatie 2
Badge +3

Ik zie verschillende manieren hoe je een filter kan aanmaken. Bij support etc.keuzelijsten/velden etc)

Nu zou ik graag op kleur willen selecteren. Maar zie bij keuzelijsten geen ‘kleuren’ die je kan kiezen.

Hoe kan ik dit nu het beste aanmaken? (Ik moet nog mijn producten gaan toevoegen)

Voor kleuren

“Algemene lijst’ waar ik alle kleuren erin kan zetten.

Per product aangeef welke kleur het product heeft

Thema

Algemene lijst, waar alle thema’s dan instaan/ zoals geboorte, babyshower, verjaardag, kraamfeest, labels, stempels, bedanktkaarten etc.

Dat ik per product kan aangeven, welke thema dit hoort.

Alsvast bedank!

icon

Beste antwoord door Love Letterpress 25 May 2020, 17:02

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Hoi Lindsey,

Heb je het volgende artikel op de community bekeken?:https://community.mijnwebwinkel.nl/vormgeving-en-indeling-6/filters-hoe-voeg-je-die-nou-toe-161

Wellicht dat dit je verder kan helpen.

Reputatie 2
Badge +3

Hoi Tyrona,

Ja die had ik al gelezen, daardoor kwam nu ook voor mij de verwarring. Hoe kan ik dit het beste maken voor al mijn producten.

Ik had naar de support gemaild, met dezelfde vraag. Daar kreeg ik dit antwoord:

Dit is redelijk eenvoudig te bewerkstelligen:   1. Maak een keuzelijst (https://www.mijnwebwinkel.nl/gidsen/aan-de-slag-met-mijnwebwinkel/keuzelijsten-artikelvarianten-en-specificaties) en noem deze bijvoorbeeld 'kleur'

2. Zet álle kleuren die je verkoopt in deze keuzelijst

3. Koppel deze keuzelijst aan élk artikel waar 1 of meerdere kleuren van toepassing zijn

4. Vink in de gekoppelde keuzelijst de kleuren uit / aan die niet / wel van toepassing zijn 5. Ga naar filters

6. Voeg een filter toe (doordat je een keuzelijst gemaakt hebt, vind je nu de filter 'kleur') https://www.mijnwebwinkel.nl/support/hoe-voeg-ik-filters-toe   

Nu kunnen jouw klanten filteren op kleur en komen per kleur de artikelen naar boven waaraan je de keuzelijst gekoppeld hebt.

Maar nu zie ik bij het product staan, dat je dit moet invullen. Dat hoeft de klant niet te doen, lijkt nu ook verplicht, wat niet de bedoeling is.

Maar nu weet ik even niet, hoe (welke manier) ik dit het beste kan aanmaken.

Reputatie 7
Badge +16

@Love Letterpress Als je niet wilt dat klanten een keuze moeten maken, dan moet je gebruik maken van extra velden. Jij geeft dan zelf al aan welke kleur dat specifieke product heeft. De kleur komt dan bij specificaties te staan. 

Reputatie 2
Badge +3

@Love Letterpress Als je niet wilt dat klanten een keuze moeten maken, dan moet je gebruik maken van extra velden. Jij geeft dan zelf al aan welke kleur dat specifieke product heeft. De kleur komt dan bij specificaties te staan. 

Hoi Ebbe,

Tyrone, had me al gemaild dat dit dan via de extra velden moet gebeuren. Maar ik kom hier toch niet helemaal uit. Vooral, hoe verder als je een nieuw product maakt, de veldenset wilt aanpassen voor de kleuren die dan van toepassing zijn.

Dit stuurde zij,

Dat heb ik aangemaakt,alleen als ik een nieuw product aanmaak. Wat dan?
Want als ik de kleuren eruit haal, zijn ze ook weg bij het andere product?

Moet ik bij een nieuw product, het bolletje veranderen van ‘ alle artikelen’ naar ‘alleen dit artikel’.

Jij gaf aan in de beschrijving dit je had gemaakt, dit.

• Is het ‘extra veld’ zichtbaar voor alle producten of zit het in een veldenset?
  • Is het een zichtbaar veld?
  • Is het ‘soort veld’ ingesteld als vaste waarden?

Als je de drie bovenstaande vragen met Ja kunt beantwoorden, dan zit je goed. Alleen op deze manier kan er op de ‘extra velden’ gefilterd worden. 

Want bij punt 1, zeg je ‘alle producten’ maar dat  zou ik dan veranderen in ‘alleen dit artikel’. Kan je het dan nog vinden via de filter?

Want als ik bij ‘kleuren’ veldenset kijk, kan hier maar 1 kleur aanvinken. Hier kan ook niet meerdere kleuren aanvinken. Als bijvoorbeeld het kaartje uit 2 kleuren bestaat. Wil ik de kleuren aanvinken uit welke kleuren. Maar hoe doe ik dit nu correct.

En als ik op ‘bewerk’ klik en bijv. de ‘staandaard vaste waarde’ aanklijk, kan ik ook maar 1 kleur aanklikken.

Als ik een nieuw product hebt gemaakt, met waardes. Hoe kan je dan bij een nieuw product de kleuren aangeven?

Eruit gooien, werkt niet. Standaard vaste waarde ook niet en Bij kleuren kan ik maar 1 kleur aangeven.

Ik wil graag zsm mijn producten gaan toevoegen, ben nu te lang bezig met een technische vraag goed beantwoord te krijgen.  Krijg eerst het antwoord voor een keuzelijst, dat is blijkbaar niet de manier zoals ik dit wil.  Prima, graag de  manier welke dan. Antwoord voor een veldenset, alleen daar nog niet duidelijk hoe nu precies.

Dit wil ik goed aanmaken, voordat ik allemaal producten ga aanmaken. Wil ik duidelijk hebben hoe ik mijn filters moet maken. Stel een vraag, krijg na zoveel een uur een antwoord. Voor jullie misschien duidelijk, maar voor mij als ‘leek’(en onbekend met het systeem) blijkbaar niet gelijk duidelijk welke stappen precies.

Reputatie 2
Badge +3

Net geprobeerd. ‘Alleen dit artikel’. Dat is het ook niet.

Hoe kan ik nu aangeven bij het artikelen de ‘kleuren’? Waar kan ik de kleuren ‘aanvinken’.

Ik zag nu ook als ik de filter activeer van “kleuren’ dan nu allen de kleur Geel staat. Omdat er bij geel een vinkje staat. Maar ik kan maar 1 kleur aanvinken bij het product.

Reputatie 2
Badge +3

Net gebeld met MWW.

Helaas kan je bij een extra veld, niet meerdere vaste waardes maken/aanklikken/aanvinken.
Dus als je een filter ‘kleur’ hebt gemaakt en een product bestaat uit meerdere kleuren, rood/groen/blauw. Dan kan je maar 1 kleur selecteren (vaste waarden). Niet alle 3 de kleuren.

Niet heel handig voor een klant, wel heel handig als je producten bij meerdere kleuren kan selecteren.

Ik heb een feedback gemaakt, als wensenlijstje.
https://myonlinestore.nolt.io/324

Reputatie 7
Badge +16

@Love Letterpress Fijn dat er telefonisch contact is geweest. Je kunt wel vaker een veld ‘kleur’ aanmaken zodat je alsnog alle kleuren koppelt aan het product en dus wordt weergegeven in de resultaten. Misschien niet de meest ideale oplossing, maar wellicht voor nu beter dan niks? 

Reputatie 2
Badge +3

@Love Letterpress Fijn dat er telefonisch contact is geweest. Je kunt wel vaker een veld ‘kleur’ aanmaken zodat je alsnog alle kleuren koppelt aan het product en dus wordt weergegeven in de resultaten. Misschien niet de meest ideale oplossing, maar wellicht voor nu beter dan niks? 

Hoe bedoel je precies?
Want ik heb nu ‘kleuren’ en deze heb ik geactiveerd als ‘filter’. Als ik nog een veld maak met ‘kleur 2’ bijvoorbeeld. Dan moet ik deze toch toch activeren als filter? Anders zoekt hij deze toch niet?

Dan ziet de klant toch als filter:

kleuren
Kleur 2

Dat is toch niet handig en verwarrend voor de klant?
Ik heb een pro account en mag 4 filters, dan heb ik al 2 filters verbruikt voor hetzelfde omdat het nog niet mogelijk in het systeem van MWW dat je meerdere waardes als ‘vaste waarden’ kan aanvinken.

Reputatie 7
Badge +16

Ik maak het er niet duidelijker op:sweat_smile: Maar je hebt gelijk inderdaad, het is niet de meest ideale manier. 

Reputatie 1
Badge

Ook ik loop hier weer tegen aan, met filters als Thema (waar ik er soms meer dan 1 wil aanklikken).

Echt super jammer dat het nog geen multiple keuzeveld is, maar slechts 1 keuze. En dat terwijl ik nu wel heb gekozen door te stromen naar het 2x zo dure Premium pakket… :rolling_eyes:

Reageer