Vraag

juridisch pdf download

• 27 May 2021
  • 8 reacties
  • 51 Bekeken

Reputatie 4
Badge +7
  • Super user
  • 115 reacties

Goede morgen. - HELP :grin:

Ik heb een pdf bestand - werkinstructie - die ik beschikbaar wil maken voor mijn klanten.

Volgens de info hier moet dit via juridische documenten.

So far so good. Ik wil het bestand uploaden. Te groot.

Waarschijnlijk omdat er heel veel foto's op zitten.

Weet iemand toevallig hoe ik dit bestand kleiner kan krijgen?

Ik dacht slim te wezen en het om te zetten naar een word document, maar er mogen alleen pdf bestanden geüpload worden.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Ik weet niet hoe je het .pdf bestand kunt verkleinen, maar wellicht is het een optie dit bestand via Google Drive, Dropbox of een andere cloud aanbieder te delen?

Reputatie 4
Badge +7

@Ebbe 

Oke heb dus google drive gebruikt, maar heb toch nog een probleem. 

De mensen met wie ik de info deel hebben veelal niet zo'n hoog computer niveau.

Als je via google drive deelt moeten ze eerst zelf aanmelden bij google (en niet iedereen heeft een google account). Daarna moeten ze “toestemming” vragen om bij op de drive te kunnen

Ik krijg hiervoor een email, waarin ik de toestemming kan verlenen.

Dan komen ze weer terug bij de drive en lopen ze opnieuw vast.

Kan iemand mij (tegen betaling) helpen dit probleem op te lossen en of een andere oplossing geven.

@Nanaas Kun jij me misschien helpen met dit probleem?

Reputatie 6
Badge +8

@Ebbe

Oke heb dus google drive gebruikt, maar heb toch nog een probleem. 

De mensen met wie ik de info deel hebben veelal niet zo'n hoog computer niveau.

Als je via google drive deelt moeten ze eerst zelf aanmelden bij google (en niet iedereen heeft een google account). Daarna moeten ze “toestemming” vragen om bij op de drive te kunnen

Ik krijg hiervoor een email, waarin ik de toestemming kan verlenen.

Dan komen ze weer terug bij de drive en lopen ze opnieuw vast.

Kan iemand mij (tegen betaling) helpen dit probleem op te lossen en of een andere oplossing geven.

@Nanaas Kun jij me misschien helpen met dit probleem?

Volgens mij kun je bovenstaande wel realiseren middels Dropbox. Je kunt dan ook een link delen met mensen, maar daarvoor heeft jouw klant geen Dropbox-account nodig. 

Hoe groot is je PDF bestand? Wanneer jij (of degene die deze instructie gemaakt heeft) deze bijvoorbeeld in InDesign hebt gemaakt, kun je bij het exporteren de lagere bestandsgrootte kiezen. Dan worden je foto's wat gecomprimeerd en daarmee ook je bestand minder groot.

Mocht dat niet gedaan zijn of lukken: je kunt e.e.a. wel in Word plaatsen, en ook een Word-bestand kun je exporteren als een PDF bij het opslaan. Wellicht is dat al een oplossing voor je.

Je kunt ook online verkleinen via Adobe, wellicht wordt het dan al voldoende verkleind zodat je het kunt uploaden: https://www.adobe.com/nl/acrobat/online/compress-pdf.html

Reputatie 4
Badge +4

Hoi  @evv ,

Volgens mij ben je er bijna.

1. Je pakt eerst je word document en maakt dit op hoe jij het wilt.
  2. Dan klik je op een willekeurig plaatje en je ziet nu in Word (Sorry ik werk altijd in het engels) de “Picture Format” tab actief
  3. In de ribbon group “Adjust” zit een knop “Compress pictures”. Zet “apply only to this picture” uit en zet de Resolution bijvoorbeeld op “Web” En druk op “Ok” Nu zijn al je plaatjes gecomprimeerd!
  4. Nu sla je het word document op als Pdf bestand (File | Save As | PDF) en je bent er. Het resultaat Pdf bestand zal nu kleiner zijn als jouw origineel.

Succes

Reputatie 4
Badge +7

thks. ik heb ondertussen ook al uitgevonden hoe ik het openbaar kan zetten zonder dat ze in hoeven loggen.

Reputatie 4
Badge +7

Je kunt bij google drive op het bestand klikken (rechter muisknop) en daar aangeven dat iedereen die de link gebruikt direct toegang heeft tot het document.

Het is gelukt (volgens mij). Maar jullie mogen nog wel even kijken of dit inderdaad zo is :grin:

https://www.potteryformseurope.com/c-5722803/werkinstructie/

Reputatie 4
Badge +4

@evv Ik kan hem zonder probleem gebruiken! :joy:

Reputatie 4
Badge +7

@Joost Verdaasdonk Dank je wel Joost. Super blij met alle hulp die ik hier krijg!

@Nanaas Ook super bedankt. Je bent een topper in het helpen van mensen die het niet zo goed weten.

Reageer