Vraag

importeren artikelen

Reputatie 4
Badge +6

Beste,

Voor zover ik weet en kan vinden is er geen mogelijkheid grote hoeveel heden artikelen te importeren vanuit een excel/csv. Gaat mijnwebwinkel hier nog iets mee doen. We hebben nu een nieuw sieraden merk. Die levert een super mooi import bestand aan, maar helaas kunnen wij daar niets mee en dit zou enorm veel tijd schelen.

nog meer liefhebbers?

Groeten Dennis

12 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Beste,

Voor zover ik weet en kan vinden is er geen mogelijkheid grote hoeveel heden artikelen te importeren vanuit een excel/csv. Gaat mijnwebwinkel hier nog iets mee doen. We hebben nu een nieuw sieraden merk. Die levert een super mooi import bestand aan, maar helaas kunnen wij daar niets mee en dit zou enorm veel tijd schelen.

nog meer liefhebbers?

Groeten Dennis

Maar heb je da ook dat de afbeeldingen er direct inkomen ? of kun je het dan beter laten lopen via een Api van uit de leverancier .

Reputatie 4
Badge +6

Beste,

nog meer liefhebbers?

Groeten Dennis

Maar heb je da ook dat de afbeeldingen er direct inkomen ? of kun je het dan beter laten lopen via een Api van uit de leverancier .

Dat zou nog makkelijker zijn. Maar een import zou al gigantisch helpen :)

Reputatie 3
Badge +2

Ik zou er ook ontzettend mee geholpen zijn. Ik heb nu twee shops welke ik graag zou samenvoegen bij MWW. het is verschrikkelijk veel werk om twee winkels te onderhouden, bovendien ben ik met vrijwel dezelfde soort artikelen een concurrent van mezelf. Er zouden 4.000 producten overgeheveld moeten worden, dit is handmatig niet te doen.

Beste,

nog meer liefhebbers?

Groeten Dennis

Nee dat kan nog steeds niet en was ook de reden samen met btw verleggen om naar luondo (helaas gestopt) te gaan en nu naar CCVshop

De importfunctie vraag ik al vanaf 2012 om maar om een of andere redenen wordt dat maar niet mogelijk gemaakt.

De btw verlegging is gelukkig wel opgelost maar ook dat heeft 7 jaar geduurd na aankaarten.
Heb nu ook een CCVshop omdat daar groothandelskoppelingen en importmogelijkheden wel geregeld zijn Het vervelende aan CCVshop is de enorme beperking in design en de aanvullende kosten voor dat specifieke design en al die specifieke apps van derden voor aanvullende functies. Als daar wat fout in gaat ben je afhankelijk van de samenwerking tussen 2 en soms zelfs 3 partijen En iedereen weet wat dat betekend.

Ik hoop dat de importfunctie er zo langzamerhand eens in gaat komen want dan ga ik meteen weer volledig terug naar MWW 

Reputatie 5
Badge +6

We zijn nog druk bezig met de API koppeling naar MijnWebWinkel en dan is het mogelijk om oa import/export uit te voeren … kijk voor meer informatie:

Is er belangstelling in de module dan hoor ik het graag.

We zijn nog druk bezig met de API koppeling naar MijnWebWinkel en dan is het mogelijk om oa import/export uit te voeren … kijk voor meer informatie:

Is er belangstelling in de module dan hoor ik het graag.

Ik hoor graag wanneer dit af is! Twijfel nu enorm of ik uberhaubt aan MWW moet beginnen met mijn vele artikelen. Handmatig per artikel….pffff….

Ik begrijp uit schrijven eerder op deze pagina dat er al sinds 2012 wordt gewerkt aan import en export?

Ik ben zo benieuwd of deze optie beschikbaar zal worden in de nabije toekomst of dat er nog een aantal jaren gewacht moet worden of dat er nooit iets zal gaan gebeuren, iemand van MWW met het antwoord?

Ik wil namelijk 10.000+ artikelen importeren wat niet kan, en handmatig invullen en bijhouden... NIET TE DOEN! 

Wat betekent dat ik wellicht moet overstappen naar een ander platform. 

Maar aangezien ik al 10 jaar hele goede ervaringen heb met MWW zou dat zo jammer zijn.

Reputatie 3
Badge +1

@Windsurfer ben je hier nog mee doorgegaan?

Reputatie 7
Badge +11

Ik begrijp uit schrijven eerder op deze pagina dat er al sinds 2012 wordt gewerkt aan import en export?

Ik ben zo benieuwd of deze optie beschikbaar zal worden in de nabije toekomst of dat er nog een aantal jaren gewacht moet worden of dat er nooit iets zal gaan gebeuren, iemand van MWW met het antwoord?

Ik wil namelijk 10.000+ artikelen importeren wat niet kan, en handmatig invullen en bijhouden... NIET TE DOEN! 

Wat betekent dat ik wellicht moet overstappen naar een ander platform. 

Maar aangezien ik al 10 jaar hele goede ervaringen heb met MWW zou dat zo jammer zijn.

Dat zou zeker een hele mooie aanvulling zijn als dat ooit toch mogelijk zou kunnen zijn. 

Ook snel toegang tot artikeldata?

Wij zijn aangesloten bij GS1, dé standaard voor het vastleggen en delen van data. Wanneer jouw bedrijf ook bij GS1 is aangesloten kunnen we snel artikeldata delen. Neem contact op met ons verkoopteam om dit in gang te zetten. 

Reputatie 4
Badge +6

@Lovv Lifestyle Als je 10.000 artikelen wil importeren waarom kies je dan voor een systeem als mijnwebwinkel die dat niet kan? Er zijn diverse alternatieven die dat wel kunnen. Soms is de keuze simpel, toch? Volgens mij zijn er wel wegen zoveel mogelijk artikeldata uit MWW te krijgen, maar als je het kan aanpassen en niet terug kunt zetten in MWW heb je er ook niets aan. CSV bestanden en webshops zijn pure noodzaak om snel te kunnen werken.

Reputatie 2
Badge +1

@Johan Omdat het leven soms verandert 😉. Ik ben ook begonnen met een webwinkel waarbij importeren niet nodig is maar wil nu vooruit en begrijp dat een csv bestand importeren nog steeds niet kan. Dan zit er niets anders op dan ergens anders een webwinkel te openen. Aangezien je dan met dubbele kosten en werk komt te zitten zal er t.z.t. een af moeten vallen...

Reputatie 4
Badge +6

Het leven veranderd elke dag, ik ben ook aan het zoeken naar en het uitvogelen van andere platformen, Woocommerce ben ik tijden mee bezig geweest, maar niet mijn ding. Shopify is geweldig, maar een hele simpele knop terug naar overzicht moet je wel zelf verzinnen, en zo is het overal wat. Doorzetten, dat is het magische woord.

Reageer