Vraag

Hyperlink kleur

• 29 October 2021
  • 16 reacties
  • 196 Bekeken

En weer heb ik een vraag … sorry. Ik probeer de kleur van de hyperlinks in mijn footer aan te te passen. Die zijn nu donkerbeige op een beige ondergrond, da's niet handig. In de template-instellingen van de footer heb ik echter kleurcode #333333 staan … een bijna zwarte kleur. Die wordt dus niet getoond.

De hyperlinks in mijn pagina's zelf zijn wel donkerbeige en moeten dat ook zijn. Verander ik die naar zwart (onder template-instellingen, algemeen) dan veranderen mijn voettekst-links ook mee naar zwart.

Op de één of andere manier lijk ik ze dus niet meer afzonderlijk van elkaar in te kunnen stellen.

Wie weet raad?

Alvast bedankt weer!

Jeanet Janssen
www.krekwakwou.nl

16 reacties

Reputatie 2
Badge +4

Ha, ik heb hetzelfde probleem. Je zou dit aan moeten kunnen passen in vormgeving-template-instellingen-footer en dan daar de kleur voor hyperlinks kiezen. 

Ik heb daar ook zwart staan, maar op de een of andere manier op de website toch de kleur te zien die onder het kopje ‘algemeen’ staat ingesteld voor hyperlinks.

Dit is afgelopen weken gebeurd, want het stond altijd wel goed. 

@Ebbe is dit een foutje in het systeem en zo niet, is er een code om ervoor te kiezen de standaard hyperlink-kleur niet te gebruiken in de footer? (om de onderstreping weg te halen gebruik ik altijd: ‘text-decoration-line: none;’ misschien ook een variatie voor de kleur?)

Badge

Helaas, hier sinds enige dagen hetzelfde probleem, de links in de footer  waren ineens bijna onzichtbaar.
Als tussenoplossing nu een kleur gezocht, die redelijk leesbaar is in zowel de footer als in de overige teksten,
maar het aanpassen van een aparte kleur voor de footer is helaas niet mogelijk.
Graag een spoedige oplossing.
André

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor het melden. Dit is inderdaad een bug. Er is inmiddels een ticket aangemaakt zodat het opgelost kan worden. Zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn, deel ik het hier met jullie. 

Groet,
Ebbe

Ik heb hetzelfde probleem en wacht ook op oplossing van deze bug. Wijziging heeft tussen afgelopen donderdag en vandaag plaats gevonden.

Groet,
Mireille

Reputatie 7
Badge +11

De teksten waren eerst allemaal wit. tot vandaag! 

Reputatie 4
Badge +6

Hoi @powerfulproducts.nl 

Yep de hyperlink bug is hier ook besproken en ik heb er ook last van. Ze zijn ermee bezig voor zover ik weet. 

Reputatie 3
Badge +5

OK - ik dacht al dat het aan ons lag :-)
Hier zijn ze momenteel alleen zichtbaar als je erover “hovert” met de muis.

Reputatie 7
Badge +9

OK - ik dacht al dat het aan ons lag :-)
Hier zijn ze momenteel alleen zichtbaar als je erover “hovert” met de muis.

Hetzelfde hier. 

Reputatie 2
Badge +2

Hier ook hetzelfde. 

De tekstkleur van de hyperlinks in de footer worden niet goed weergegeven. Hier wordt de instelling van de tekstkleur van de hyperlinks overgenomen zoals die bij “algemeen" zijn ingesteld. Wat betreft de hooverkleur van de hyperlinks gaat het wel goed; daar worden eventuele aparte instellingen tussen footer en algemene tekst wel goed weergegeven.

Is dit een bug of doe ik iets fout?

Reputatie 7
Badge +16

@Oscar Ik heb je vraag naar dit topic geplaatst, zodat je op de hoogte wordt gehouden. Het is een bug die je ervaart. Zodra het is opgelost, laat ik het hier weten. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 1
Badge +1

Goedendag,

Sinds kort is het menu en de opties in vormgeving vernieuwd. Er lijkt alleen iets niet goed te werken. In de template instellingen heb ik bij footer staan

Achtergrond kleur: Grijs
Tekst kleur: Wit
Hyperlink kleur: Wit

Bij algemeen staat ingesteld

Kleur hyperlink: Zwart , gezien de achtegrond over de hele website wit is.

Echter is het nu zo dat de kleur van de hyperlinks in de footer zwart blijven, dit ziet er behoorlijk rommelig uit aangezien er links tussen de normale tekst staat. Hoevaak ik dat aanpas of opnieuw instel het blijft zo staan en veranderd niet. Doe ik alsnog iets verkeerd of is er ergens iets niet goed?

Reputatie 7
Badge +16

@Player2Gamestore Ik heb je vraag onder dit topic verplaatst, zodat je ook op de hoogte wordt gehouden. Het is een bestaande bug, jij doet dus niks verkeerds. Zodra het is opgelost, deel ik hier een update. 

Bedankt voor het melden. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 7
Badge +16

Hi allemaal,

De bug zoals beschreven in dit topic is sinds vandaag gelukkig opgelost. 

De kleur die je voor de footer (hyperlink) hebt ingesteld wordt nu netjes overgenomen.

Groet,
Ebbe

Reputatie 7
Badge +11

Yes, het is weer zoals het ooit was. 

Reputatie 7
Badge +9

Top, super fijn dat het opgelost is!

Reageer