Vraag

Homepage maken

• 11 March 2022
  • 2 reacties
  • 41 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

Ben ik  de enige die  een homepage maken met mijnwebwinkel erg bagger vind..
Je hebt een soort word bestand waarvan je de pagina niet eens helemaal ziet

en daar moet je dan maar een website op maken..

Ben zelf wordpress gewend.. en loop nu echt ertegenaan 

dat je homepage op je website en mobiel hetzelfde zijn...en dat is vaak zo lelijk..

Zijn er tips hoe je dit anders aanpakt dan op zon klein tekstbestandje je hele website moet maken...

2 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Ik ervaar dat zo niet, uiteraard is het anders dan in Wordpress, maar inmiddels ben ik het gewend (ik werk voor ca. één MWW-webshop per week, dus misschien ben ik getraind :sweat_smile: ). Ik maak afbeeldingen op in Photoshop - dus daar werk ik als het ware aan de gehele pagina. Vervolgens knip ik wel alles weer los in Photoshop en upload ik het binnen Mijnwebwinkel en plaats het daarna in de editor aldaar. Overigens heb ik het zo ook ‘geleerd’ om zo te werken voor websites, ik heb jaren geleden bij een webdesignbureau gewerkt, en dat werkte destijds net zo (daarna wordt het Photoshop bestand door een developer omgetoverd tot een website). 

Dus mijn tip is je pagina opmaken in Photoshop (althans je afbeeldingen), teksten e.d. kun je er daarna zelf wel tussen plaatsen in de editor. 

Reputatie 1
Badge +2

Ik werk met fotos in Canva.. dus daar maak ik ze en download ik ze in mijnwebwinkel..en dan naar dat bestand om je pagina te maken.. maar wil je 1 foto breed hebben ( 1000 breed)

en 2 kleine fotos naast elkaar van 500.. dan wil dit niet.. op je website staat het dan net onder elkaar, en scheef..
Na veel gepuzzel heb ik ze dan naast elkaar.. maar 2x 500 is blijkbaar niet even groot als 1 foto van 1000..
hou erg van strak onder elkaar..en dat lukt voor geen meter.. heb nu 2 jaar mijnwebwinkel.. maar begin me nu er erg aan te irriteren..ook omdat op je mobiel alles anders is.. 
maar denk dat ik maar terug ga en stop met mijnwebwinkel

Reageer