Vraag

Hoe stel ik kadobonnen in?

• 16 februari 2021
  • 3 reacties
  • 65 Bekeken

Badge +1

Ik ben druk bezig met het opzetten van de shop maar loop (weer) ergens tegen aan.
Ik wil ook kadobonnen (of cadeaubonnen, weet nooit wat de juiste is) gaan verkopen maar zie geen aparte mogelijkheid om dit in te stellen.

Nu kan ik ze natuurlijk als artikel in de webshop zetten maar dan is er geen inwisselcode aan gekoppeld.
Om nou kortingscodes enzo te gaan instellen en die weer koppelen of doormailen na een bestelling vindt ik zeer onlogisch, niet goed bij te houden en erg bewerkelijk.
Hoe doen jullie dat of zie ik een mogelijkheid over het hoofd?

3 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Dit doe je inderdaad door middel van een kortingscode. Bij mij is een cadeaubon een los product, waarbij mensen een bedrag kunnen kiezen. Vervolgens schrijf ik een kortingscode op de cadeaubon - die ik invoer in het systeem. Er is (nog) geen mogelijkheid om cadeaubonnen en/of kortingscodes los van elkaar toe te passen. Ook wanneer iemand een cadeaubon hiermee ‘inwisselt’ kun je ook maar één code gebruiken. Ze kunnen dus niet ook nog eens een kortingscode van jou toepassen. Dat is nog wel jammer. :wink:

Reputatie 2
Badge +2

Dit doe je inderdaad door middel van een kortingscode. Bij mij is een cadeaubon een los product, waarbij mensen een bedrag kunnen kiezen. Vervolgens schrijf ik een kortingscode op de cadeaubon - die ik invoer in het systeem. 

Ik loop ook al een tijdje met dezelfde vraag. Wat ik me afvraag:
als een klant een cadeaubon heeft van bv 50€ maar die niet in 1 keer opgebruikt. 
houd het systeem dan bij hoeveel het restbedrag is, en kan dezelfde code dan nog eens gebruikt worden, of moet je dan een nieuwe code maken met het restbedrag ?

@Ebbe … hier moet toch een betere oplossing voor bestaan. Welke webshop heeft nu geen geschenkbonnen ?

Reputatie 6
Badge +8

Dit doe je inderdaad door middel van een kortingscode. Bij mij is een cadeaubon een los product, waarbij mensen een bedrag kunnen kiezen. Vervolgens schrijf ik een kortingscode op de cadeaubon - die ik invoer in het systeem. 

Ik loop ook al een tijdje met dezelfde vraag. Wat ik me afvraag:
als een klant een cadeaubon heeft van bv 50€ maar die niet in 1 keer opgebruikt. 
houd het systeem dan bij hoeveel het restbedrag is, en kan dezelfde code dan nog eens gebruikt worden, of moet je dan een nieuwe code maken met het restbedrag ?

@Ebbe … hier moet toch een betere oplossing voor bestaan. Welke webshop heeft nu geen geschenkbonnen ?

Nee, dat systeem houdt dat niet bij omdat het geen echte ‘cadeaubon’ functie heeft. Zou wel een hele mooie aanvulling voor de toekomst zijn. :blush:

Reageer