Vraag

Header onscherp

• 27 juli 2021
  • 5 reacties
  • 53 Bekeken

Mijn nieuwe header blijft onscherp. Onlangs heb ik een nieuw logo laten opstellen. Deze wil ik als header op de website gebruiken (www.littletof.nl). Na vele pogingen is het nog niet gelukt. 

Ter vergelijk staat er ook een andere variant van het logo in de footer. Deze is wel scherp. 

Wie of wie kan mij vooruit helpen? :) :)

Alvast bedankt voor het meedenken

Gr. Floor

5 reacties

Reputatie 4
Badge +6

Bij mij oogt je header wel scherp.
Ik kijk op de pc.
Maar misschien heb je iets aaan deze uitleg die gegeven wordt door mww

Header
In de header kun je twee afbeeldingen plaatsen. Je logo en een headerachtergrondafbeelding. Sommige winkeliers kiezen ervoor om het logo in de headerachtergrondafbeelding te verwerken. Op die manier heb je de volledige vrijheid om de locatie van je logo te bepalen.

Voor het logo kun je afmetingen gebruiken van maximaal 1100 pixels breed en 400 pixels hoog. Wij adviseren echter om het logo niet zo groot te maken. Qua hoogte adviseren wij om niet hoger dan 250 pixels te gaan. De breedte is natuurlijk afhankelijk van het soort logo.

Voor de headerachtergrondafbeelding mag je een totale breedte van 2200 pixels aanhouden. Zorg er wel voor dat alle belangrijke content in de middelste 1100 pixels staat. Alles wat daarbuiten valt wordt namelijk afgesneden naarmate het scherm kleiner wordt. De middelste 1100 pixels is altijd zichtbaar op elk scherm. De hoogte mag maximaal 400 pixels zijn, maar ook hier adviseren wij om de afbeelding niet te hoog te maken. 

Bedankt voor je antwoord Miranda. Ik heb inderdaad al rekening gehouden met de maximale pixel breedte en hoogte. 

Het logo in de footer is ook maar 150 x 150 pixels groot, maar deze is wel scherp. Op het oog zijn met name de draden rondom het gekleurde vak al vaag (in de header). Als je inzoomt zie je ook meteen duidelijk het verschil tussen het logo in de header en footer. 

Reputatie 4
Badge +6

Dan valt het wel heel goed op het verschil als je uit vergroot.
Enige wat ik nog kan bedenken is dat je afbeelding misschien al minder scherp is als die van je footer.
Of dat het toch te maken heeft met de aanpassingen die mww doet als je een afbeelding upload.
Wat gebeurd er als je de afbeelding uit de footer in je header zet wordt die dan ook veel minder scherp?

Reputatie 6
Badge +8

Ik denk dat dat komt omdat binnen het systeem de afbeelding die je upload als header nog gecomprimeerd wordt als het ware (deze wordt bijvoorbeeld ook verschaald op een kleiner scherm/tablet/smartphone). Ik denk dat het punt daar in zit. Ik merk dat in ieder geval ook altijd bij het uploaden. 

Reputatie 7
Badge +16

Ik denk inderdaad dat @Nanaas gelijk heeft. Headers worden niet optimaal getoond. Willen jullie allemaal deze feedback delen via deze link: https://feedback.mijnwebwinkel.nl/647

Thanks! 

Reageer