Vraag

Google Tag Manager werkt niet, help

• 17 maart 2021
  • 7 reacties
  • 46 Bekeken

Badge

Ik heb een account aangemaakt voor GTM om reviews via Webshopkeurmerk te kunnen gebruiken. Alles aangezet, container gemaakt met gegeven code van Web Shop Keurmerk:

<script type="text/javascript" id='webshopkeurmerkreviewwidget' 
   src='https://review-data.keurmerk.info/rcore/ext/mijnwebwinkel_review_widget_placement_v1.min.js'></script>

tagtype: aangepaste html

Echter als ik probeer in beheer bij Mijnwebwinkel GTM aan te zetten krijg ik deze melding:

Er kon geen toegang worden verkregen tot Google Tag manager gegevens

Ik kan ook geen container selecteren, ik kom dus niet verder.

Wat is hier de oorzaak van? Nota bene, Google Analytics etc. functioneren wel en ik ben gewoon ingelogd bij Google.

Graag hulp :)

Dylan

7 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi Dylan,

Dat gaat inderdaad niet best :thinking:  Kun je in de beheeromgeving van je shop de verbinding met GTM verbreken en daarna ook de verbinding met Google Analytics? Als je dat hebt gedaan, weer verbinding maken met Google Analytics en daarna nogmaals met de GTM. 

Hopen dat dat werkt:fingers_crossed:

Ik hoor het graag. 

Groet,
Ebbe

Badge

Beste Ebbe,

Bedankt voor de reactie. Het was een bug, na het opnieuw inloggen werkte het wel… In zoverre dan dat de container met de tag gevonden en geladen werd. Echter na het doorlopen van de stappen zoals aangegeven bij Webshop keurmerk en bij onlinestore werkt het nog niet. De widget wordt niet ingeladen en blijft tekst met een link.

Bij Stylesheet-klassen heb ik: ki-review-widget compact

Graag meer hulp :)

Reputatie 7
Badge +16

Ik weet niet zo goed hoe de widget van webshopkeurmerk eruit ziet, maar volgens mij is dat deze zoals hieronder, klopt dat? Dit is een screenshot uit jouw shop, hoe zie jij het?

Badge

Ik krijg het zo: boven is de widget, onderste is een statische afbeelding met link

Badge

Ik heb het nu zoals ik het graag wou hebben maar wel raar dat ik dit in mijn browser (chrome) niet zo krijg. Op tel. android krijg ik het wel goed in beeld :thumbsup:

Reputatie 7
Badge +16

Hm welke versie van Chrome gebruik je? Dat kun je eenvoudig zien via https://www.whatsmybrowser.org/

Ik ben benieuwd. 

Badge

Het was even zoeken maar het probleem is opgelost, ik heb een adblocker: Ublock Origin. Werkt prima tegen ongewenste reclame, echter blokkeert deze ook het script voor de widget. Het werkt nu naar behoren, bedankt :)

Ik hoop dat eerdaags ook de review verzoeken automatisch naar elke klant gestuurd kunnen gaan worden, dan is dit een prima vervanging voor het gastenboek.

Reageer