Vraag

Google PageSpeed

• 21 October 2022
  • 2 reacties
  • 100 Bekeken

Reputatie 7
Badge +11

@Ebbe kun jij hier een verklaring voor geven.

In google pagespeed zie ik de volgende waardes.

Bijna allemaal op 1 na goed in het groen. (TOP)

Maar kun op blad 2 de waardes die op blad 1 groen waren zijn nu niet groen. De LCP is nu geen 2 maar 4,9 sec de FCP van 1,4 sec ineens 3,9 waardoor er een score uitkomt van 43 op mobiel. 

2 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@powerfulproducts.nl Ik heb om verduidelijking gevraagd. Ik laat je z.s.m. iets weten.

@Ebbe @powerfulproducts.nl 

Goede vraag!

Site performance is niet Site experience.

• Site performance is de webshop snelheid nu, meteen.
  • Site experience is de ervaring van de gebruikers in en vorige 4 weken.

We moeten altijd kijken de Site experience.

De technische deel van de webshop performance is complex: wifi network, server capaciteit, locatie van de bezoeker, device…
Ook de browsers hebben iets te maken met de snelheid en ervaring van de webshop: cache, cookies, layout ‘interpretatie’ …

En nog meer dingen.

Dus Google begrip lang geleden dat het kon niet van alle webshops in de wereld eisen een 100 score (site performance) want dat is heeeel moeilijk en bijna niet mogelijk. Jij heb een engineer team nodig. Dat is wat @Mijnwebwinkel, zorgen dat the system is top level. 

Dus lang geleden heeft Google geïntroduceerd de Core Web Vitals (site experience): de meest belangrijke factoren dat invloed hebben om bezoekers. 

Met Site experience (Core web vitals) Google kijk voor 28 dagen hoe de bezoekers ervaren de webshop. Als we hebben en webshop in een goede server, met snel internet, in de juiste locatie, goede cache… Dan wordt de website ‘sneller’ wand niet alles is op nieuw elke keer.

Fun fact: jij kan goede site performance score hebben en toch een slechte site experience.

We moeten altijd kijken de Site experience.

@powerfulproducts.nl @Mijnwebwinkel complimenten voor de goede site experience.

Reageer