Vraag

Google Page-speed (ongebruikt javascript)

• 15 July 2020
  • 3 reacties
  • 197 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Weet iemand of het verwijderen van ongebruikt javascript alleen op te lossen is aan de MWW kant van de server? 

Of kan ik zelf nog iets doen om deze enorme vertraging te versnellen? :disappointed_relieved: Waar kan ik bijvoorbeeld zien gemakkelijk welke javascript actief is/geladen wordt? 

Afbeeldingen wordt aan gewerkt van mijn kant. Dat is een enorme klus met ongeveer 1000 afbeeldingen :sweat_smile:

(Het gaat trouwens om de laadtijden op mobiele apparaten)

3 reacties

Reputatie 1
Badge

Aha, goed om te weten! Dan hoop ik dat 5G snel zijn intrede doet, zodat we dit probleem ook niet meer hebben ;)

Reputatie 7
Badge +16

Het verwijderen van ongebruikt javascript kan niet zelf worden opgelost. Als je een pagina inlaadt, laden we een hele set met JavaScript in. Ieder stukje heeft zijn eigen verantwoordelijk. Wij laden momenteel de hele bundel in, terwijl dat niet nodig is. Bijvoorbeeld op een homepagina, zonder artikelen en alleen platte tekst, hoef je het stukje code wat verantwoordelijk is voor het vergroten van een artikelafbeelding niet in te laden. Dat hoeft alleen op de artikelpagina’s zelf ingeladen te worden. Dit is iets wat bij ons op de radar staat en we langzaamaan optimaliseren. 

Overigens is de geschatte besparing gebaseerd op een 3g verbinding. De enorme vertraging valt best mee. En wat ook goed is om te weten, is dat het een test van de voorgaande 28 dagen is. Stel je had 28 dagen geleden veel afbeeldingen of Google Tag Manager gekoppeld en je doet vandaag een test, dan zal dat resultaat niet kloppen met hoe het daadwerkelijk performed. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb hetzelfde probleem met mobiele apparaten, terwijl mijn afbeeldingen wel allemaal kleiner zijn dan 250 kB (dat zou je max. aan moeten houden voor een afbeelding). 

@Ebbe gaf aan dat hij daar wel een melding van heeft gemaakt, zie dit topic:
https://community.mijnwebwinkel.nl/het-verhogen-van-je-conversie-36/heb-je-hier-opties-voor-binnen-mww-pagespeed-435

Reageer