F.A.Q.

Gegevens van klanten automatisch laten invullen in e-mails? Zo doe je dat!

• 16 april 2020
  • 6 reacties
  • 161 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4
  • Community Manager
  • 748 reacties

Bij het versturen van automatische e-mails - denk aan orderbevestigingen - wil je natuurlijk wel dat het een beetje persoonlijk overkomt. Een aanhef zonder naam van de klant kom je niet meer mee weg. Je hebt ook geen zin om elke keer die automatische e-mails handmatig aan te passen. Om dit ook automatisch in te laten vullen gebruik je ‘variabelen'. Je kent ze wel, de woorden die tussen de procenttekens staan. Deze worden automatisch ingevuld met de juiste gegevens. Welke variabelen er zijn, zie je hieronder. 

%geslacht% heer / mevrouw

%naam%

naam van de klant
%verzonden-naar% verzonden naar (indien afleveradres incompleet is, wordt factuuradres genomen)
%ordernummer% het ordernummer
%winkel-naam% de naam van je webwinkel
%winkel-email% je e-mailadres
%tracktrace% Track & Trace codes die zijn aangemaakt

6 reacties

Badge

Ik vind het zo jammer dat voornaam en achternaam niet gesplitst kan worden.
Het is niet zo mooi als er boven een bevestiging komt te staan Beste Gwendolyn van de Winckel of als iemand alleen initialen ingeeft bij bestellen, Beste G.B.A. van de Winckel.

Alleen een voornaam zou ik veel fijner vinden en persoonlijker.

Reputatie 7
Badge +4

Ik snap je Gwendolyn! De wens is bekend bij het productteam, mogelijk dat dit in de toekomst wordt aangepast.

Hoi Ebbe,

Waar kan ik het winkel-email adres wijzigen?
Onze webshop is oorspronkelijk via mailadres A opgezet, daarna is het oorspronkelijke mailadres A vervangen door ons eigen mailadres B. Desondanks vult mijnwebwinkel bij een automatische mail (bijv. order bevestiging) bij %winkel-email% toch mailadres A in. 

Ik heb dit inmiddels opgelost door de variabele te vervangen door ons e-mail adres. Dit zou echter niet nodig hoeven zijn. NB ik had mailadres A nog wel terug gevonden via de nieuwsbrief instellingen en daar aangepast, maar helaas onder het gewenste resultaat.

Kan het oorspronkelijke adres nog worden aangepast?

Zit er toch nog ergens een foutief mailadres (A) dat ik eenvoudig kan vervangen door ons eigen mailadres (B).

NB bij het aanmaken van een COMMUNITY.Mijnwebwinkel account wordt ook gevraagd om het oorspronkelijke e-mail adres (hier heb ik derhalve ook mailadres A ingevuld). Ook dit mailadres zou ik willen vervangen door ons mail adres (B).

Ik ben benieuwd naar je antwoord op bovenstaande vragen,

groet,

Maarten

Reputatie 7
Badge +4

Hi @WijnkoperijVinyo, Ik denk dat je bij notificaties/versturen nog een verkeerd e-mail adres hebt staan. Als je die daar wijzigt moet het goed gaan. Kun je dat eens controleren? Verder kun je rechts boven in de beheeromgeving klikken. Er verschijnt dan een menu met mijn account. Dat is de inlognaam van je webwinkel. 

Laat even weten in een prive bericht wat je e-mail adres moet zijn, dan pas ik het aan. 

Groet,
Ebbe

Hallo Ebbe,

Is het ook mogelijk om zelf het een en ander aan %….% toe te voegen? Ik wil namelijk mensen de mogelijkheid geven om via WhatsApp een berichtje te kunnen sturen, zonder de hele link in het berichtje te hoeven zetten.

Groet Nandy

Reputatie 7
Badge +4

Hi Nandy,

Je kunt niet zelf variabelen aanmaken en toevoegen. In de orderbevestiging kun je van een woord wel een link maken. Je kunt daar je telefoonnummer klikbaar maken zodat klanten je meteen een whats app bericht kunnen sturen. Lees voor dat laatste deze instructie. 

Is dat een idee?

Groet,
Ebbe

Reageer