Vraag

Gegevens over afbeelding

• 16 January 2022
  • 4 reacties
  • 69 Bekeken

Reputatie 5
Badge +7

Ik zet altijd gegevens over een afbeelding achter een foto.
Nu zie ik dat deze gegevens er niet meer instaan als je een foto kopieert vanuit mww.
Dus kunnen mensen de foto's gewoon van onze site afhalen en gebruiken.

Nu deed ik eerst een watermerk door de foto maar ik vind dit zelf niet zo mooi.
Is er geen mogelijkheid om de afbeeldingen te beschermen tegen kopieren door mww?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Is inderdaad al eens vaker aangevraagd, en ik zou dat ook wel prettig vinden. Ik zet nu op mijn sfeerfoto's rechts onderin in ieder geval mijn logo. Maar midden op een foto vind ik afbreuk doen op het beeld wat ik wil laten zien. Uit ervaring weet ik dat je weinig kunt doen aan het kopiëren, behalve een factuur sturen naar de kopieerder. :nerd:

Reputatie 5
Badge +6

Hoi,

Ik zie dit voor mijzelf juist anders. Aangezien al mijn afbeeldingen een watermerk hebben hoop ik juist dat iedereen ze wild gaat kopieren, voor forums etc. Uiteraard niet voor eigen gebruik op websites enzo.

Mijn watermerken in afbeeldingen hebben in ieder geval een leuk aantal klanten binnen gehaald die eerst niet wisten wie ik was, maar fotos tegen kwamen :)

Kevin

Reputatie 5
Badge +7

Hoi,

Ik zie dit voor mijzelf juist anders. Aangezien al mijn afbeeldingen een watermerk hebben hoop ik juist dat iedereen ze wild gaat kopieren, voor forums etc. Uiteraard niet voor eigen gebruik op websites enzo.

Mijn watermerken in afbeeldingen hebben in ieder geval een leuk aantal klanten binnen gehaald die eerst niet wisten wie ik was, maar fotos tegen kwamen :)

Kevin

Dat is wel een voordeel.

Maar dan zou juist helemaal fijn zijn als er wel afbeelding gegevens bewaard zouden blijven. 
Mocht er dan op zo'n forum discussie ontstaan over van wie de foto is kun je aantonen dat de foto van jou is.

Reputatie 1
Badge +1

Kan mijn webwinkel daar niet mee helpen? je zou toch gewoon een watermerk of tekst moeten kunnen uploaden en die bij het aanmaken van een product kunnen uploaden (dmv een vinkje oid)

Reageer