F.A.Q.

Gebruik je subpagina's en wil je jouw eigen afbeelding daarvoor gebruiken? Lees dan snel verder.

• 20 March 2020
  • 9 reacties
  • 308 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Community Manager
  • 2786 reacties

Subpagina’s zijn handig om te tonen op de hoofdpagina’s. Hiermee ziet de klant in één oogslag welke categorieën er nog meer zijn. Nou kun je het systeem laten bepalen welke afbeelding daarvoor getoond wordt, maar met een truckje kun je hier zelf invloed op uit oefenen.  

Het systeem toont de eerste afbeelding van het eerste product. Wil je bijvoorbeeld het logo van een merk als afbeelding bij de subpagina tonen, plaatst dan die afbeelding bij het eerste product. 

Nou kan ik mij goed voorstellen dat je niet wilt dat klanten in het artikeloverzicht het logo zien in plaats van het product zelf. Wat je dan moet doen is een nieuw product aanmaken en deze verberg je, zorg ervoor dat het product boven aan staat. Niemand kan dit product dan bestellen, maar het systeem ziet dit wel als eerste product en kiest dus voor die afbeelding. 

Op deze manier zorg je er voor dat je jouw eigen afbeelding toont bij de subpagina’s:muscle:

Succes en laat het weten als je er niet uit komt. 

9 reacties

Is het ook mogelijk om op de ene pagina wel de subpagina te laten zien en op een andere pagina niet?

Reputatie 7
Badge +16

@Charlene, nee je kunt alleen instellen dat je subpagina's toont. Dit geldt voor al je pagina's. De homepagina wordt hiervan uitgesloten, dit kun je wel apart instellen. 

Reputatie 5
Badge +7

wat super handig

Reputatie 1
Badge +2

Hallo Ebbe,

Als je een subpagina aanmaakt wordt deze op de voorgaande pagina getoond als een balkje. Is het mogelijk om de vormgeving (van het balkje) aan te passen? Grt

Reputatie 7
Badge +16

@elleng05 Bedoel je die rode blokjes (in jouw geval) onder de foto's? In dat geval, dit is aan te passen via vormgeving/template instellingen/formulieren/achtergrondkleur knoppen. Maar let wel dat deze aanpassing nog andere knoppen in je shop kan aanpassen. Controleer dit nog wel goed. 

Mocht je heel iets anders bedoelen, dan hoor ik het graag. 

Reputatie 1
Badge +2

Hallo Ebbe,

ik bedoelde eigenlijk de vorm van de rode balkjes, niet de kleur. Dus van rechthoek naar bv ovaal.

grt Ellen

Reputatie 7
Badge +9

Hallo Ebbe,

ik bedoelde eigenlijk de vorm van de rode balkjes, niet de kleur. Dus van rechthoek naar bv ovaal.

grt Ellen

Je kunt de vorm niet aanpassen. Wel kun je bijvoorbeeld je afbeelding afronden, dit doe je bij Vormgeving - Template instellingen - Blokken. Wel krijgen dan al je knoppen en blokken afgeronde hoeken, dus ook je slideshow, bestelknop en de subpagina-knoppen. 

Reputatie 1
Badge +2

Hallo Nanaas,

Dank voor je reactie . Ik heb het aangepast. Klopt het dat dan alleen de onderkant wordt afgerond ?

grt Ellen 

Reputatie 7
Badge +9

Hallo Nanaas,

Dank voor je reactie . Ik heb het aangepast. Klopt het dat dan alleen de onderkant wordt afgerond ?

grt Ellen 

Ja van het rode blok wel. Het gehele blok wordt afgerond, dus het witte gedeelte is nu ook afgerond zoals je ziet. Maar ik vind het wel een mooie oplossing zo!

Reageer