Beantwoord

gastenboek behouden

• 9 February 2021
  • 70 reacties
  • 1824 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Beste community,

Ik ben er eigenlijk helemaal niet blij mee dat het gastenboek gaat verdwijnen, ik had mij juist uitgeschreven van webwinkelkeur omdat de reviews de enige reden was voor het lidmaatschap…En dan vind ik 8,95 per maand voor een paar reviews een hoop geld.

Zijn er meer hier in de community die de functie graag zouden willen behouden?

Mvg Cindy

icon

Beste antwoord door Lisas JDP 9 February 2021, 10:30

Bekijk origineel

70 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Hallo allemaal,

Ik lees nu dat het (mijn) gastenboek gaat verdwijnen???

Bedoelen jullie het MWW gastenboek? Wat in de shop staat? Ik weet hier helemaal niets van?

groetjes Linda 

Reputatie 2
Badge +1

Sorry mensen, het gastenboek gaat echt verdwijnen. Ik snap heel goed dat jullie niet blij worden van deze beslissing. Je hebt jarenlang kei hard gewerkt om mooie berichten binnen te halen en dan gaan wij dat verwijderen. Helaas moeten we deze beslissing nemen om de kwaliteit van het platform te waarborgen. Het gastenboek was al langere tijd een zorgenkindje. De pagina /guestbook werd regelmatig bezocht door vele bots. Dit kan leiden tot traagheid op je individuele shop of zelf op het hele platform. Om verder te kunnen moeten er soms vervelende beslissingen worden genomen, dit is er een van. 

De (betaalde) alternatieven zoals KiyOh, The Feedback Company en Webwinkelkeur bieden meer mogelijkheden dan het huidige gastenboek. De berichten die via deze kanalen binnen komen, worden nog steeds in je shop getoond (met de aangeboden widget). Je hebt een eigen pagina waar je klanten naar kunt verwijzen. Klanten die een review willen plaatsen, doen dat echt wel. 

Ik zag de tip van @kralenstulpje voorbij komen, dat zou een mooi alternatief kunnen zijn om je verkregen berichten toch nog een plek te kunnen geven in je shop. Hier een link naar de betreffende pagina.

Ik hoop dat jullie een passend alternatief voor jullie huidige berichten kunnen vinden. Laat het weten als jullie nog vragen/opmerkingen hebben.

Groet,
Ebbe

Dat is trouwens wel een hele goeie tip van @kralenstulpje dan kun je het mooi behouden en op je eigen pagina. Alleen je moet er even wat tijd in steken om het veilig te stellen op je eigen shop. 

@Ebbe Die tip van Kralenstulpje heb ik ook, maar dan linkt mijn nieuwe gastenboekpagina naar de contactpagina om zo toch een melding te krijgen dat er een bericht is en ik er verder zelf niet a achteraan hoef via mails of zo. Gaan jullie verder nog in overleg met Webwinkelkeur (zoals ik hierboven eerder gevraagd heb), om de reviews van het gastenboek van Mijnwebwinkel toch geplaatst te kunnen krijgen bij de externe bronnen? Want WWK weigert dit namelijk, maar plaatst wel beoordelingen van andere sites die op internet te vinden zijn o.a. social media en die kloppen niet en moet je vaak achteraan omdat WWK dit regelmatig verandert en dan b.v. facebook er de schuld van geeft en dat ze daar niets aan kunnen doen en je je beoordelingscijfer weer naar beneden ziet kelderen omdat deze niet meer mee tellen. Kleine moeite groot plezier voor velen van ons!!! M.v.g. Atelier Hobbekol.

Reputatie 2
Badge +1

Sorry mensen, het gastenboek gaat echt verdwijnen. Ik snap heel goed dat jullie niet blij worden van deze beslissing. Je hebt jarenlang kei hard gewerkt om mooie berichten binnen te halen en dan gaan wij dat verwijderen. Helaas moeten we deze beslissing nemen om de kwaliteit van het platform te waarborgen. Het gastenboek was al langere tijd een zorgenkindje. De pagina /guestbook werd regelmatig bezocht door vele bots. Dit kan leiden tot traagheid op je individuele shop of zelf op het hele platform. Om verder te kunnen moeten er soms vervelende beslissingen worden genomen, dit is er een van. 

De (betaalde) alternatieven zoals KiyOh, The Feedback Company en Webwinkelkeur bieden meer mogelijkheden dan het huidige gastenboek. De berichten die via deze kanalen binnen komen, worden nog steeds in je shop getoond (met de aangeboden widget). Je hebt een eigen pagina waar je klanten naar kunt verwijzen. Klanten die een review willen plaatsen, doen dat echt wel. 

Ik zag de tip van @kralenstulpje voorbij komen, dat zou een mooi alternatief kunnen zijn om je verkregen berichten toch nog een plek te kunnen geven in je shop. Hier een link naar de betreffende pagina.

Ik hoop dat jullie een passend alternatief voor jullie huidige berichten kunnen vinden. Laat het weten als jullie nog vragen/opmerkingen hebben.

Groet,
Ebbe

Dat is trouwens wel een hele goeie tip van @kralenstulpje dan kun je het mooi behouden en op je eigen pagina. Alleen je moet er even wat tijd in steken om het veilig te stellen op je eigen shop. 

@Ebbe Die tip van Kralenstulpje heb ik ook, maar dan linkt mijn nieuwe gastenboekpagina naar de contactpagina om zo toch een melding te krijgen dat er een bericht is en ik er verder zelf niet a achteraan hoef via mails of zo. Gaan jullie verder nog in overleg met Webwinkelkeur (zoals ik hierboven eerder gevraagd heb), om de reviews van het gastenboek van Mijnwebwinkel toch geplaatst te kunnen krijgen bij de externe bronnen? Want WWK weigert dit namelijk, maar plaatst wel beoordelingen van andere sites die op internet te vinden zijn o.a. social media en die kloppen niet en moet je vaak achteraan omdat WWK dit regelmatig verandert en dan b.v. facebook er de schuld van geeft en dat ze daar niets aan kunnen doen en je je beoordelingscijfer weer naar beneden ziet kelderen omdat deze niet meer mee tellen. Kleine moeite groot plezier voor velen van ons!!! M.v.g.@Atelier Hobbekol 

Reputatie 3
Badge +3

Jeetje, ik ben hier zo niet blij mee!!

Wanneer en hoe is dit bekend gemaakt? Per mail?

Nogmaals, er is mij hier niets van bekend??

Hoor het graag.

Gr Linda 

Reputatie 6
Badge +8

@Liefkraaltje in de nieuwsbrief van een week/twee weken geleden.. 

Ik ben zeer tegen het verdwijnen van het gastenboek.

Wij hebben in 11 jaar tijd ruim 3600 gastenboek reacties opgebouwd, dit is zeer informatief voor bestaande maar voornamelijk voor nieuwe klanten. In mijn branche is betrouwbaarheid alles. Buiten een keurmerk is het gastenboek 1 van de belangrijkste items in mijn webwinkel om vertrouwen te wekken voor deze groep. Samen met ook het verdwijnen van de actieartikelen gaat mij dit zeer zeker enorm veel omzet kosten, ik heb dan over € 100.000,00 op jaarbasis.

Ik vind dit dan ook de meest waardeloze beslissing sinds het bestaan van Mijnwebwinkel.

Helemaal mee eens, het is niet te bevatten.

Ik beschouw de reacties in het gastenboek als mijn eigendom en is het gastenboek de tool waar voor ik contractueel de afgelopen jaren heb betaald. En er bestaat zoiets als: een overeenkomst is niet eenzijdig aan te passen.

Beste community,

Ik ben er eigenlijk helemaal niet blij mee dat het gastenboek gaat verdwijnen, ik had mij juist uitgeschreven van webwinkelkeur omdat de reviews de enige reden was voor het lidmaatschap…En dan vind ik 8,95 per maand voor een paar reviews een hoop geld.

Zijn er meer hier in de community die de functie graag zouden willen behouden?

Mvg Cindy

Ik beschouw de reacties in het gastenboek als mijn eigendom en is het gastenboek de tool waar voor ik contractueel de afgelopen jaren heb betaald. En er bestaat zoiets als: een overeenkomst is niet eenzijdig aan te passen.

#gastenboekmoetblijven

Hier juist hetzelfde. 

De gastenboek wordt bij ons vaak bekeken. En is voor ons een enorme meerwaarde op onze webshop. Wij betalen ook niet graag nog eens extra voor afzonderlijke programma’s om reviews te ontvangen. 

Veel van onze klanten zetten hier spontaan zelf een review. En dat is enorm leuk voor onze potentiële nieuwe kopers. Dit zorgt er dan ook voor als dit wegvalt, dat er eventuele kopers misschien dan toch niet gaan aankopen. Wat zorgt voor een lagere omzet via de webshop.

zeer zeer jammer, ‘k zou het fijn vinden mocht het blijven bestaan; desnoods dat je ergens moet aanvinken of je het al dan niet wenst te gebruiken… ?

#gastenboekmoetblijven

Reputatie 7
Badge +9

Hopelijk komen daardoor hele leuke/betere mogelijkheden om de webshop te boosten voor terug. En dat de webshop nog beter gaat lopen zodat er wel een extern gastenboek geplaatst kan worden. Helaas is dit ook een beetje het nadeel van een saas webwinkel software. Je huurt een stukje webwinkel.   

Badge

Echt super balen, ik had het dus niet gekopieerd helaas, nu is alles weg…. Dus dan moeten we zelf gaan knutselen?? heel vreemd voor een betaald platform. 

Reputatie 7
Badge +9

Echt super balen, ik had het dus niet gekopieerd helaas, nu is alles weg…. Dus dan moeten we zelf gaan knutselen?? heel vreemd voor een betaald platform. 

Er is een mail van uit MWW dat je er nog extra een maand lang bij je berichten kunt. zodat je zoals in de mail de berichten nog kunt opslaan 

Ik kwam er bij toeval achter, ik heb zeker iets gemist in de berichtgeving. Maar ik baal dat het gastenboek weg is. Mensen zetten hier uit zichzelf dingen op. Ik wil ook niet nog eens 8,95 extra of 19,95 voor andere koppelingen betalen. Als kleine ondernemer is de PRO versie van 19,95 al een flinke investering per maand. Overal wordt voor koppelingen geld gevraagd, voor extra diensten zoals boekhouding, betalingen etc.  
Dus ik moest stel op spong mijn recensies knippen en plakken, maar heel eerlijk vind ik dat er zeer onprofessioneel uit zien. 

Als ik niet zoveel artikelen had, zou ik overwegen om naar MyShoppify voor 19,95 overstappen, daar zitten volgens mij het gastenboek van Trustpilot etc inbegrepen voor die prijs. Maar ik ben verder heel tevreden over Mijnwebwinkel.nl.

Wie weet eigenlijk de reden dat dit gebeurd is?

Tanja

Jeetje, ik ben hier zo niet blij mee!!

Wanneer en hoe is dit bekend gemaakt? Per mail?

Nogmaals, er is mij hier niets van bekend??

Hoor het graag.

Gr Linda 

Ik heb het ook niet gezien. Het staat ook niet in de aanpassingen. op het dashboard. Je bent dus niet de enige Linda die het over het hoofd heeft gezien/ 

Reputatie 7
Badge +9

Ik snap dat het heel vervelend is maar gewoon niet meer van deze tijd en het is te belastend voor het systeem. Al is daar ook al jaren lang een beter oplossingen voor. Wat je extern op kunt bouwen en al zou je op een ander platform verder gaan kun je reviews meenemen. En in ons geval op meer webwinkels tonen.  

Je kunt helaas bij Webwinkelkeur j e verworven beoordelingen niet meenemen/overzetten.

Ik bedoelde op het moment dat je an een ander platform zou verhuizen. Kun je extern je reviews meenemen

Ik kwam er bij toeval achter, ik heb zeker iets gemist in de berichtgeving. Maar ik baal dat het gastenboek weg is. Mensen zetten hier uit zichzelf dingen op. Ik wil ook niet nog eens 8,95 extra of 19,95 voor andere koppelingen betalen. Als kleine ondernemer is de PRO versie van 19,95 al een flinke investering per maand. Overal wordt voor koppelingen geld gevraagd, voor extra diensten zoals boekhouding, betalingen etc.  
Dus ik moest stel op spong mijn recensies knippen en plakken, maar heel eerlijk vind ik dat er zeer onprofessioneel uit zien. 

Als ik niet zoveel artikelen had, zou ik overwegen om naar MyShoppify voor 19,95 overstappen, daar zitten volgens mij het gastenboek van Trustpilot etc inbegrepen voor die prijs. Maar ik ben verder heel tevreden over Mijnwebwinkel.nl.

Wie weet eigenlijk de reden dat dit gebeurd is?

Tanja

Ook niks van gezien kreeg melding van een klant. Zal inderdaad ook zeker met de betaalde koppelingen te maken hebben waar mww ook aan verdiend.  En reacties van klanten is zeker nog van deze tijd genoeg grote jongens die het op de website hebben staan. Had ook al bij myshoppify gekeken zoals velen voor ons. Misschien toch nog maar een keer overwegen.  Mww prijzen stijgen en steeds meer betaalde koppelingen en aanpassingen zoals oa  klant spaarpunten waar al jaren vraag voor is blij op de plank liggen 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb nu via Jimdo een gratis site, die ik heb gelinkt aan mijnwebwinkel.
Ik heb ipv de gastenboekmodule een tekstmodule gemaakt met de laatste 3 reacties en een blokje met ‘Plaats hier jouw reactie. (moet alleen het blokje nog ‘passend’ krijgen)

Die heb ik doorgelinkt naar mijn JIMDO-gastenboek.
Ik heb daar ook al de eerste reactie van een klant gekregen.
Alle ‘oude’ reacties heb ik in een tekstveld eronder gezet.

https://www.fantasygiftshop.nl/
https://fantasygiftshop.jimdofree.com/reviews/

Ik heb via Jimdo ook al een tijdje mijn blogs gelinkt aan mijnwebwinkel.
Dus voor mij een goede oplossing.

Goed gevonden en creatief 

Reputatie 4
Badge +5

Hallo,

Ook ik ben er extreem ontevreden mee dat het gastenboek verwijderd word zonder dat die keuze aan ons is. Ik heb 189 berichten in dat gastenboek van allemaal klanten die daar hun mening hebben neergezet.

Mijn publiek is voor het grootste deel 50+ en uit het buitenland. Voor een ouder iemand uit Duitsland, Frankrijk of het Verenigd Koninkrijk is een of andere website uit Nederland waarbij je jouw email moet opgeven een behoorlijke drempel. Het gastenboek was lekker laagdrempelig en ook oude mensen begrepen en vertrouwden het. Nu is de kans dat er wat geplaatst word een stuk kleiner. Daarnaast zijn geautomatiseerde mails met de vraag om een review enorm opdringerig, dus dat is ook geen uitkomst om dit te compenseren.

Hoe dan ook, elk alternatief houd nog steeds in dat al de berichten van mijn klanten weg zijn. Erg jammer, omdat ik veel moeite heb moeten doen om deze te krijgen.

Kevin

Reputatie 1
Badge +5

and its gone… lol nog een functie verbannen, mijn klanten krijgen 10% korting na het achterlaten van een feedback, en ik heb 70% van de klanten die terugkomt. erg fijn al de vragen nu waar het gastenboek is gebleven..

Badge +1

Hoi!

Werd hier nu eigenlijk iets mee gedaan? Je zou verwachten dat Mijnwebwinkel er wel iets mee zou doen gezien de talrijke reacties?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi!

Werd hier nu eigenlijk iets mee gedaan? Je zou verwachten dat Mijnwebwinkel er wel iets mee zou doen gezien de talrijke reacties?

Nee, het gastenboek is echt weg en gaat niet terugkomen. 10 februari heb ik hier dit bericht hierover geplaats met waarom het gastenboek niet meer ondersteund wordt. 

'’Sorry mensen, het gastenboek gaat echt verdwijnen. Ik snap heel goed dat jullie niet blij worden van deze beslissing. Je hebt jarenlang kei hard gewerkt om mooie berichten binnen te halen en dan gaan wij dat verwijderen. Helaas moeten we deze beslissing nemen om de kwaliteit van het platform te waarborgen. Het gastenboek was al langere tijd een zorgenkindje. De pagina /guestbook werd regelmatig bezocht door vele bots. Dit kan leiden tot traagheid op je individuele shop of zelf op het hele platform. Om verder te kunnen moeten er soms vervelende beslissingen worden genomen, dit is er een van. 

Ik zag de tip van Kralenstulpje voorbij komen, dat zou een mooi alternatief kunnen zijn om je verkregen berichten toch nog een plek te kunnen geven in je shop. Hier een link naar de betreffende pagina.

Ik hoop dat jullie een passend alternatief voor jullie huidige berichten kunnen vinden. Laat het weten als jullie nog vragen/opmerkingen hebben.'’

Reageer