Vraag

Foto tags

• 28 september 2020
  • 3 reacties
  • 56 Bekeken

Hoi,

Ik heb uiteraard tags toegevoegd aan mijn foto's. Als ik mijn pagina's vertaal in een andere taal, moet ik dan nieuwe foto's oploaden met tags in die taal?

Vriendelijke groet,

Dani

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi Dani,

Je hoeft geen nieuwe foto's te uploaden. Je kunt de alt-tekst in de andere taal opslaan. Ik zie dat je daar keywords hebt gebruikt. Het is echter aan te raden om een beschrijvende tekst te gebruiken met daarin de zoekwoorden verwerkt. Meer info hierover lees je hier → https://www.emerce.nl/achtergrond/waarom-afbeeldingen-altijd-alt-tekst-moeten-hebben

Groet,
Ebbe

Reputatie 1
Badge

Hi Ebbe,

Hoe en waar kan ik de alt tags toevoegen aan de (losse) afbeeldingen?
Ook zie ik bij de afbeeldingen bij artikelen niet de optie, klopt dat?
En is het ook mogelijk om de bestandsnaam intact te houden?

Groet, Heleen

Reputatie 7
Badge +4

Hi Heleen,

Je voegt de alt-tekst toe bij het plaatsen van de losse afbeeldingen op een pagina. Dus niet op het moment dat je de afbeelding upload via afbeeldingen. Zodra je een afbeelding op een pagina plaats zie je deze pop-up :point_down: Bij Alternatieve tekst plaats je de alt-tekst. 

Voor afbeeldingen bij artikelen kun je geen alt-tekst invullen. Hierbij pakt het systeem de titel van het product als tekst. Wat betreft de bestandsnaam. Doordat de afbeeldingen bij ons op de server worden geplaatst, wordt de bestandsnaam aangepast. Ook 1 van de redenen om een alt-tekst toe te voegen :thumbsup:

Kun je hiermee verder?
Groet,
Ebbe

Reageer