Beantwoord

Foto's op homepage

• 2 maart 2021
  • 5 reacties
  • 67 Bekeken

Badge

Hoi,

ik heb gezien dat hier al een paar gelijksoortige topics over zijn, maar ik heb nog geen antwoord gevonden voor mijn probleem.

Ik probeer foto’s op mijn homepage te plaatsen maar ze verliezen kwaliteit. Ik krijg dus onscherpe foto’s, terwijl dezelfde foto wel netjes op mijn artikel pagina staat. Het loopt mis bij de pixels, ik verklein ze naar 254x339 om ze over de gehele breedte van mijn pagina te krijgen. 

Wat kan ik doen?

icon

Beste antwoord door Nanaas 2 maart 2021, 11:04

Wellicht helpt het om het programma waarin je bewerkt het bestand al op de juiste maat op te maken, zodat je deze niet in het systeem nog hoeft te verkleinen.

Kun je de link eens doorgeven naar je homepage?

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Als ik in

Wellicht helpt het om het programma waarin je bewerkt het bestand al op de juiste maat op te maken, zodat je deze niet in het systeem nog hoeft te verkleinen.

Als ik in Lightroom verklein naar 339px zijn ze zeer onduidelijk :( Die pixels zo verlagen zijn dus echt een probleem

Kun je in Lightroom ook nog iets met je DPI doen? Bijvoorbeeld 150 dpi i.p.v. 72 dpi (dots per inch/pixels per inch)?

Reputatie 4
Badge +6

@Cutiepie : de volle breedte van de shop of webpagina … is deze gelijk aan de breedte van je foto ?

zie je bijvoorbeeld bij www.windsurferlt.shop verschil … de foto met liggende board voldoet aan de breedte van mijn shop en de foto van de header aan de breedte van mijn pagina (dit kan gelijk of verschillend zijn … instelling in MijnWebWinkel).

Badge

Als ik in

Als ik in Lightroom verklein naar 339px zijn ze zeer onduidelijk :( Die pixels zo verlagen zijn dus echt een probleem

Badge

Hi,

mijn website staat nog niet online. De foto’s moeten eerst echt ok staan, you only got one chance to a first (good) impression. Ik werk met Lightroom, ik ga eens kijken of ik wat kan aanpassen...

Reputatie 6
Badge +8

Reageer