Ik wil op mijn homepage een slideshow zetten waarbij ik link naar de categorieën maar dan krijg ik de afbeeldingen heel groot in beeld en dat wil ik niet. Hoe krijg ik die afbeeldingen klein? Is dat een instelling of moet ik de foto's die ik wil gebruiken gewoon heel klein opslaan en dan in de slideshow zetten?
Hi Jacqueline,
Het is dat laatste. Het systeem neemt het daadwerkelijke formaat van de afbeelding over. Je zult dus moeten '’spelen'’ met verschillende formaten totdat je de juiste hebt. Meestal is de hoogte van de afbeelding 200 pixels.
Succes!
Als ik een ander type slideshow doe, dan gaat het wel goed. Maar ik wil juist die link erin hebben en dat lukt me niet als ik kies voor geselecteerde producten. Met deze instellingen worden de foto's dus op de hele paginabreedte getoond ongeacht het formaat van de foto.
Ik heb deze instellingen gebruikt:

Hoi Jacqueline,
Voor afbeeldingen in de slideshow wordt de hoogte bepaald door de afbeelding zelf, maar de breedte wordt door de positie op de pagina. De slideshow wordt automatisch even breed gemaakt als de paginakolom waar hij in staat, of net zo breed als de gehele pagina (2200 pixels) als hij tussen de pagina-header en de pagina-inhoud wordt geplaatst. Zorg er dus voor dat de gebruikte afbeeldingen minstens zo breed zijn. Kom je er niet uit? Bekijk het artikel: Hoe maak ik een afbeelding op maat?
Ah dat is jammer. Dan gaat wat ik wil niet lukken.Ik wil de afbeeldingen niet zo groot in beeld.
Kun je ze niet 2200 pixels maken met bv maar 1100pixels echte afbeelding. Opslaan als png zou de zijkanten transparant kunnen laten als het goed is.
Kun je ze niet 2200 pixels maken met bv maar 1100pixels echte afbeelding. Opslaan als png zou de zijkanten transparant kunnen laten als het goed is.
Ik wil ze echt klein (200 x 200 pixels). Het gekke is dat als ik een ander soort slideshow kies ik ze wel zo krijg als ik wil. Maar dan kan ik er geen link naar een pagina aan hangen.
Ik zit net even te kijken. Ik heb afbeeldingen van 1100 x 228 pixels. En dat past onder de header. Elke afbeelding hangt een url aan en is dus klikbaar.
Ik zit even op jouw webshop te kijken. ik denk dat ik de afbeeldingen dan anders moet maken. Ik ga daar is even naar kijken van het weekend hoe ik dat op kan lossen. Zoals jij het hebt is het in ieder geval mooier dan wat ik nu zie bij mij.

Al mijn afbeeldingen worden heel lelijk en niet zichtbaar als ik ze 2200x400 pixels maak, kan geen een foto plaatsen in een slide show, en wil eigenlijk een slide show met link naar de pagina
Al mijn afbeeldingen worden heel lelijk en niet zichtbaar als ik ze 2200x400 pixels maak, kan geen een foto plaatsen in een slide show, en wil eigenlijk een slide show met link naar de pagina
Hoi
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.