Vraag

Filters / keuzelijsten

• 23 November 2021
  • 5 reacties
  • 37 Bekeken

Reputatie 4
Badge +7
  • Super user
  • 135 reacties

Ik overweeg om filters en keuzelijsten te gaan gebruiken.

In de uitleg staat een keuzelijst Vorm - laat ik die nu ook hebben - lekker makkelijk.

Mijn vraag is nu, wat is het maximale aantal keuze mogelijkheden die je kunt invoeren?

( ik heb nl rond / vierkant / zeshoek / driehoek / rechthoek / pebble shapes en dan nog een stuks of wat…. volgens mij is 5 het maximale klopt dit? En hoe doe je dat dan als je zoals ik meer dan 5 mogelijkheden hebt?

Ik hoor graag van andere hun ervaringen en/of er manieren zijn voor een work around.

Thks.

Emerentia

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Ik weet niet of er nog verschil in pakketten is maar ik heb bij sommige artikelen wel 90 keuzemogelijkheden (kleurnummers).

Reputatie 7
Badge +16

Op keuzelijsten zit geen beperking, alleen op het aantal filters. Binnen het PRO pakket kun je 4 filters toevoegen. In het PREMIUM pakket is dit onbeperkt. 

Wat denk ik goed is om te begrijpen is dat je dus onbeperkt aantal keuzelijsten kunt maken met daar bijhorende keuzeopties. Een keuzelijst is bijvoorbeeld ‘vorm’ en de opties zijn ‘rond, vierkant, driehoek etc’. In het PRO pakket kun je echter vier filters toevoegen. Hier wordt alleen gekeken naar de keuzelijst en niet naar de opties. Het kan dus prima zijn dat jouw keuzelijst 20 verschillende opties heeft. Dit wordt dan gewoon gezien als 1 filter. Snap je het nog?

Als we een keer mee moeten kijken, laat maar weten.

Groet,
Ebbe

Reputatie 4
Badge +7

Op keuzelijsten zit geen beperking, alleen op het aantal filters. Binnen het PRO pakket kun je 4 filters toevoegen. In het PREMIUM pakket is dit onbeperkt. 

Wat denk ik goed is om te begrijpen is dat je dus onbeperkt aantal keuzelijsten kunt maken met daar bijhorende keuzeopties. Een keuzelijst is bijvoorbeeld ‘vorm’ en de opties zijn ‘rond, vierkant, driehoek etc’. In het PRO pakket kun je echter vier filters toevoegen. Hier wordt alleen gekeken naar de keuzelijst en niet naar de opties. Het kan dus prima zijn dat jouw keuzelijst 20 verschillende opties heeft. Dit wordt dan gewoon gezien als 1 filter. Snap je het nog?

Als we een keer mee moeten kijken, laat maar weten.

Groet,
Ebbe

@Ebbe  nee - ik snap m niet. ik zou het fijn vinden als je me een keer wilt bellen hierover. (donderdagmorgen?)

Reputatie 6
Badge +8

@evv Misschien een aanvulling:

Keuzelijsten met bijbehorende opties is op productniveau. Dus dan jouw klant zou dan bij het product kunnen kiezen voor bijvoorbeeld een keuze uit jouw keuzelijst ‘Vorm’ alvorens het product aan de winkelwagen wordt toegevoegd.

Een filter is een zoekhulpmiddel waarmee jouw klant op een artikeloverzichtspagina kan zoeken. Je krijgt dan een knop ‘Filter’ te zien op een artikelpagina. Voorbeeld: https://www.nanaas.nl/c-2391705/kaarsen-kandelaars/ Hier zie je de knop ‘Filter’ en als je daar op klikt zie je de filters staan die ik heb ingesteld. Men kan dan iets gerichter zoeken door alle producten. Deze heb ik dan vervolgens niet met keuzelijsten gemaakt, maar met de ‘Onzichtbare velden' bij alle producten. Ik heb onbeperkt aantal filters. 

Reputatie 4
Badge +7

@evv Misschien een aanvulling:

Keuzelijsten met bijbehorende opties is op productniveau. Dus dan jouw klant zou dan bij het product kunnen kiezen voor bijvoorbeeld een keuze uit jouw keuzelijst ‘Vorm’ alvorens het product aan de winkelwagen wordt toegevoegd.

Een filter is een zoekhulpmiddel waarmee jouw klant op een artikeloverzichtspagina kan zoeken. Je krijgt dan een knop ‘Filter’ te zien op een artikelpagina. Voorbeeld: https://www.nanaas.nl/c-2391705/kaarsen-kandelaars/ Hier zie je de knop ‘Filter’ en als je daar op klikt zie je de filters staan die ik heb ingesteld. Men kan dan iets gerichter zoeken door alle producten. Deze heb ik dan vervolgens niet met keuzelijsten gemaakt, maar met de ‘Onzichtbare velden' bij alle producten. Ik heb onbeperkt aantal filters. 

Hallo Nana.

Ze hebben gisteren samen met mij de opties doorgesproken. Maar helaas dekt het niet de behoefte die ik zoek.

Reageer