Vraag

filteren op meerdere vaste waarden

• 12 July 2020
  • 7 reacties
  • 92 Bekeken

Hallo,

ik wil graag dat mijn klanten kunnen filteren op de samenstelling van een garen. Soms bestaat een garen uit meerdere vezels, bijvoorbeeld 50% wol en 50% acryl. Het volstaat dan niet om in de extra velden één vaste waarde toe te kennen. Hoe kan ik meerdere vaste waarden aanvinken bij een product zodat het product naar voren komt als er gefilterd wordt op acryl én als er gefilterd wordt op wol?

7 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi Sytske,

Je kunt per extra veld 1 vaste waarden toevoegen. Mocht je er meerdere nodig hebben, dan voeg je meerdere extra velden toe. 

Succes!

Reputatie 7
Badge +16

@Sytske, is het met bovenstaande gelukt?

Hoi Ebbe,

dat zou kunnen lukken maar ga ik niet doen. De lijst met productspecificaties wordt dan veel te lang (sommige producten bevatten wel 4 verschillende vezels). Het was fijn geweest als ik meerdere vinkjes kon zetten in een vaste waarden lijst. Ik zag dat er meer mensen waren die er om vroegen. Is dat heel lastig te realiseren? Ik zou er namelijk super mee geholpen zijn.

Reputatie 7
Badge +16

De lijst blijft toch net zo lang? Als je meerdere opties in een vaste waarden aanvinkt, komen deze ook bij de specificaties te staan. Voorlopig zit een aanpassing hieraan niet in de pijpleiding. 

Ik gebruik nu 1 veldenset voor al mijn producten. Als ik voor jouw oplossing kies, moet ik voor ieder artikel een nieuwe veldenset maken. Of maak ik nu een denkfout?

Reputatie 7
Badge +8

Is het niet mogelijk om.per artikel te kiezen welke velden zichtbaar zijn?

dat kan, maar daar ben ik nog steeds niet mee geholpen. Voor mij is het belangrijk dat mensen kunnen filteren op producteigenschappen.

Stel: Ik heb een product dat bestaat uit 50% katoen en 50% acryl. Ik moet dan 2 zoekvelden aanmaken . Het eerste veld geef ik de waarde katoen. Ik noem dit veld nu even “vezel 1”. Vervolgens maak ik nog een veld en die geef ik de waarde acryl. Dit veld noem ik “vezel 2”

Nu komt er een klant en die zoekt een garen dat katoen bevat. De klant gaat naar filters en ziet nu alle filteropties. Daar staan dan ook de filteropties “vezel 1” en “vezel 2” Los van dat dit voor verwarring gaat zorgen werkt het ook gewoon niet. Want de klant die bij “vezel 1” katoen kiest, komt wel bij het product maar klant 2, die een garen zoekt waar acryl in verwerkt is, krijgt geen resultaten omdat ik acryl heb aangegeven bij “vezel 2”

Ik heb ongeveer 60 producten met allemaal een andere samenstelling van vezels. Het is dus voor mijn klant onmogelijk om op vezel te zoeken, terwijl dat voor mijn markt wel heel belangrijk is.

Kunnen jullie me nog volgen? :D

Het mooiste zou dus zijn dat je bij de extra velden een veld kunt aanmaken met vaste waarden waarbij er meerdere waarden aangevinkt kunnen worden. Alleen dan werkt het filter goed. Het is gek dat er aan de achterkant maar 1 vinkje gezet kan worden terwijl je in het filterscherm in de winkel zelf wel op meerdere opties tegelijk gefilterd kan worden. 

Reageer