Beantwoord

Filter per pagina

• 18 oktober 2020
  • 4 reacties
  • 43 Bekeken

Hallo,

Kan je filters per pagina variëren? Bvb: ik verkoop zowel wol als borduurpakketen. De wol wil ik kunnen filteren op seizoen en naalddikte. Borduurpakketten op type: huwelijk, dieren,… 

MVG

Annelies

icon

Beste antwoord door Ebbe 19 oktober 2020, 10:35

Hi Annelies,

De filteroptie wordt alleen op de pagina getoond als die filter ook van toepassing is. Stel je hebt een filter gemaakt genaamd wol en deze filter is alleen van toepassing op de producten die op de pagina wol staan, dan zie je dus alleen daar die filteroptie staan. Op een andere pagina zie je die niet. Voeg je een product van de pagina wol toe aan een andere pagina, dan wordt de filteroptie ook op die andere pagina getoond. Op die manier kun je '’invloed'’ uitoefenen op welke filters er getoond moet worden. Het is echter niet mogelijk om op 1 pagina beide producten, met unieke filteropties, te plaatsen en vervolgens aangeven welke filteroptie er getoond moet worden. Het systeem toont dan automatische beide opties.

Groet,
Ebbe

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi Annelies,

De filteroptie wordt alleen op de pagina getoond als die filter ook van toepassing is. Stel je hebt een filter gemaakt genaamd wol en deze filter is alleen van toepassing op de producten die op de pagina wol staan, dan zie je dus alleen daar die filteroptie staan. Op een andere pagina zie je die niet. Voeg je een product van de pagina wol toe aan een andere pagina, dan wordt de filteroptie ook op die andere pagina getoond. Op die manier kun je '’invloed'’ uitoefenen op welke filters er getoond moet worden. Het is echter niet mogelijk om op 1 pagina beide producten, met unieke filteropties, te plaatsen en vervolgens aangeven welke filteroptie er getoond moet worden. Het systeem toont dan automatische beide opties.

Groet,
Ebbe

Beste Ebbe,

Ik was ondertussen ook al zo ver geraakt dat de filters enkel verschijnen als je deze op een bepaalde pagina al dan niet gebruikt. Bedankt voor je snelle antwoord. Ik heb echter nog een vraagje: ik heb bvb een filter geplaatst: 

1. breien
  2. haken

Ik heb echter tijdschriften die de 2 technieken omvatten, wat moet ik dan doen?

Groetjes,

Annelies

Reputatie 7
Badge +4

Hi Annelies,

Goed bezig! Dat product, wil je die op 1 van de filters naar voren laten komen? Of kunnen klanten het product vinden als ze filteren op breien of haken? Ik zou persoonlijk het product op beide filteroptie terug laten komen. Mocht je dat niet willen en het product alleen op breien terug wilt laten komen, dan voeg je haken toe als een nieuw extra veld (niet in een veldenset of geldig voor alle artikelen). Dan wordt dat product niet meegenomen als je filtert op haken. Als je het als een keuzelijst wilt tonen, dan maak je een nieuwe keuzelijst aan en koppel je die aan het product. Voor die keuzelijst maak je vervolgens geen filter aan. Snap je het nog een beetje?:sweat_smile:

Mocht ik je helemaal verkeerd hebben begrepen, dan hoor ik het graag. 

Groet,
Ebbe

Beste Ebbe,

Ik loop een beetje verloren in je uitleg. Ik heb een zichtbaar veld aangemaakt met als naam categorie. Deze heb ik opgedeeld in haken, macramé,…. ik kan enkel 1 item (bvb haken) aanklikken als filteroptie en geen 2. Of doe ik dit verkeerd? 

Groetjes,

Annelies

Reageer