Feedback webshop www.windsurferlt.shop / www.windsurferlt.eu

• 2 januari 2021
  • 3 reacties
  • 57 Bekeken

Badge +1

Na 2 dagen druk klikken is de shop zo goed als gereed: www.windsurferlt.shop / www.windsurferlt.eu

Wie heeft er nog verbeterpunten (de header kan in elk geval nog wel een verfje krijgen) ?

Reactie's zijn welkom en krijgen als beloning een Windsurfer Key Tag:

https://www.windsurferlt.eu/a-62765732/apparel/windsurfer-keyring-tag-blue/

3 reacties

Badge +1

www.windsurferlt.shop  is nu live … incl. aangepaste header … missen jullie nog iets of zien jullie nog verbeterpunten … feedback is welkom !

Reputatie 4
Badge +5

Veel succes met de start van je shop!

Ten eerste vind ik de uitstraling fris en helder, wat ik passend vind bij je assortiment. Ik mis in de vormgeving nog wel een logo, dit versterkt je herkenbaarheid. Daarnaast is het voor bezoekers op het internet vaak 'logisch’ dat ze op een logo kunnen klikken om weer terug gaan naar de homepagina. Bij voorkeur plaats je deze dan aan de linkerkant, dit is ooit onderzocht dat mensen hier zoeken naar een logo. :wink:  Je zou dit bijvoorbeeld kunnen verwerken in je header. De headerfoto vind ik overigens wel een fijne met veel kleur en kan me voorstellen dat je zin krijgt om te windsurfen!

Wat ik prettig vindt is de ‘koude’ foto's, dus met een witte achtergrond. Zo zie je het product goed en duidelijk. Dat oogt ook professioneel vind ik.

Wel mis ik op al je pagina's tekst. Op je homepagina heb je een afbeelding met tekst erin opgenomen. Nadeel hiervan is dat Google niets kan ‘lezen' (enkel wat je opgeeft bij je ALT-tekst bij de afbeelding). Ik zou dus zeker teksten gaan toevoegen op je pagina's. Verwerk ik hier ook zoekwoorden in waarop je gevonden wilt worden. Op die manier kunnen ook mensen die ‘gewoon Googlen’ op je webshop terecht komen. Ik kan me voorstellen dat je nu wat vaste klanten hebt, die rechtstreeks naar je webwinkel komen omdat ze je kennen. Maar dit kun je uitbreiden met mensen die dus gewoon op Googlen op zoek zijn naar zeilen of accessoires. Met tekst trek je nieuw publiek aan. 

Geldt overigens ook voor je artikelen, hier zie ik geen tekst terugkomen. Kan me bij een paddle bijvoorbeeld voorstellen dat iemand het fijn vindt om te weten wat de afmeting is. Of misschien wel van wat voor materiaal het gemaakt is. Ook hiervoor geldt dat Google teksten ‘leest’ en je daardoor gevonden kan worden. Ik zag bij de leverancier op de website dat er bijvoorbeeld nog bij een zeil staat ‘Approved for racing by IWCA’, misschien zijn dat dingen die je kunt vermelden. Materiaalsoort is wellicht van belang, dikte materiaal. En teksten in de trant van ‘Met deze Race Sail maak je zeker de blits op het water!’ (even als voorbeeld) maak je er ook wat meer een beleving van. Je kunt je dan onderscheiden met een verhaal zodat jij aangeeft dat jij expert bent op het gebied van de Windsurfer producten. Ik ben zelf niet thuis in het surfen overigens, maar mijn vriend is een kitesurfer, dus die heeft even inhoudelijk meegekeken waar je wellicht op zoekt als surfer. :sweat_smile:

Verder zou ik je adviseren om je ook te gaan verdiepen in de juridische kant van een webshop. Dus dat je een retourbeleid moet aanbieden, herroepingsrecht, misschien stukje over garantie en ook hoe je omgaat met klachten bijvoorbeeld. Daarnaast is ook belangrijk om op te nemen hoe je met een stukje persoonsgegevens omgaat, dit in het kader van de AVG-wetgeving. 

Hopelijk kun je hier een stapje mee verder. Succes!

Reputatie 4
Badge +6

Bovenstaande kan ik me goed in vinden. Wat je ook niet aanbied zover ik kan zien is een vorm van (gedeeltelijk) achteraf betalen. Dat is in Nederland wettelijk geregeld dat dat mogelijk moet zijn. Je mag een klant niet verplichten om meer dan 50% vooraf te betalen. Dit zou je kunnen doen dmv klarna achteraf betalen (via klarna zelf of mollie bijvoorbeeld) of afterpay. Hiermee looo je zelf niet de risicos dat doet de afterpay provider. De commisie die zij rekenen mag je aan de klant doorbereken netzoals bij een creditcard. Ik weet zo niet of een creditcard betaling ook als achteraf betalen wordt gezien. 

Reageer