Vraag

Ervaringen met een blog koppelen aan Mijnwebwinkel

• 23 april 2020
  • 7 reacties
  • 84 Bekeken

Badge

Hallo,

Ik wil een blog gaan koppelen aan mijn website bij Mijnwebwinkel. Nu begrijp ik dat er via Mijnwebwinkel geen optie is binnen het platform. Nu ben ik benieuwd naar ervaringen van andere gebruikers en wat jullie het prettigst om mee te werken…

Bedankt alvast!

7 reacties

Badge

Ik volg…. dit zou ik ook graag willen weten :grinning:

Reputatie 1
Badge +2

Ja ik ook! Heel benieuwd en of er al andere webwinkels hebben hier als voorbeeld.

Ik las wel ergens op mijnwebwinkel dat je een externe kan koppelijk, maar weet ook niet hoe.

Nu webwinkel van Luondo en daar heb ik de ‘blog’ ingebouwd, dat zou hier ook kunnen, als ik het zo zie. Maar las nu ook bij verschillende artikelen/webinars dat google ook ‘link’ netwerk interessant vind en daarom dat ik om apparte (wordpress pagina/blog/website) te maken die ik dan link met blog pagina hier op mijnwebwinkel. Zou heeft hij weer een ‘link’ met een andere website. en visa versa.

Of zou je ook de andere pagina kunnen koppelen?

Reputatie 7
Badge +4

Wij hebben inderdaad geen geïntegreerde blogfunctie. Je kunt wel werken met een externe dienst zoals Blogger. Wij maken dan vervolgens een subdomein aan. Dit kan zijn blog.jouwdomein.nl. Deze subdomein wordt gelinkt aan de blog die je bij de externe partij hebt gemaakt. Om een subdomein aan je blog te koppelen hebben we een aantal DNS-records nodig, deze krijg je van het blogplatform zodra je daar aangeeft dat je een subdomein wil gebruiken.

Mocht je een blog willen koppelen, stuur dan een e-mail naar info@mijnwebwinkel.nl en geef aan welk subdomein zij moeten aanmaken (hier zijn geen kosten aan verbonden) en stuur alvast de dns instellingen door. Dan gaan zij dat in orde maken.

Reputatie 1
Badge +2

Dank je voor je antwoord!

Als ik het goed begrijp, esthetisch gezien. Je maakt op je webwinkel een kopje BLOG aan en jullie kunnen hieraan een blog koppelen. Met de DSN , die linkt naar de blogpagina die je bij externe dienst hebt aangemaakt?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi Lindsey, dat heb jij goed begrepen. Kopje in het navigatiemenu kunnen niet gelinkt worden naar een externe pagina. Dus als je een pagina ‘blog’aanmaakt, wordt deze in het navigatiemenu getoond. Je moet dan op die pagina een verwijzing naar blog maken. Ik heb een voorbeeld gezocht en gevonden van een shop die dit toepast --> familyhomeplanner.nl 

Reputatie 5
Badge +2

Ik ben ook bezig met bloggen. Het is allemaal nog een beetje zoeken en kijken. Maar de eerste blogs hebben we er opstaan en kunnen we nog mee gaan schuiven. Nieuwsgierig? kijk dan hier voor een voorbeeld

https://www.powerfulproducts.nl/a-62007171/blog/haal-de-sfeer-in-huis/#description

Reputatie 4
Badge +1

Ik ben mijn blog inmiddels ook gestart. Deze heb ik niet aangemaakt via een externe pagina, maar intern. Ik maak losse pagina's aan per blogbericht, en koppel deze met een link aan de pagina ‘Blog'. Door er een aparte pagina van te maken kan ik hier ook links naar producten toevoegen (zoals ‘Bijpassende producten’).

Voor wie interesse heeft, hierbij een voorbeeld:

https://www.nanaas.nl/c-5483705/marmer-in-je-interieur/

Reageer