Vraag

Embedded Tiktok

• 28 June 2023
  • 3 reacties
  • 106 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Ik wil graag een tiktok feed plaatsen op de homepage van onze webshop Marody Ik wil een zelfde soort widget als die we al hebben van Instagram. Die van instagram is gemaakt met Snapwidget en wordt een Instagram Grid genoemd. Helaas hebben ze voor Tiktok alleen een scrollable feed en deze past totaal niet bij de vormgeving van onze shop.

Kent iemand een fijne tool? Het liefste gratis, en anders vooral eentje die fijn is.

Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Je kunt met Elfsight.com een tiktok feed plaatsen. Deze wordt dan via GTM geplaatst (vergelijkbaar als Snapwidget). Check hun website voor meer info: https://elfsight.com/ 

Reputatie 7
Badge +16

Als je de widget hebt gemaakt en uiteindelijk op ‘publice’ hebt geklikt kom je onderstaand scherm tegen👇

De code in het lichtgroen heb je nodig om te plakken in de tag die je voor Google Tag Manager nodig hebt. Deze tag deel ik helemaal hieronder. In die tag zie je staan in het rood:  Plak hier de script en plak hier de div.

Wat je doet is het volgende:

• Je kopieert in het scherm van Elfsight de eerste regel beginnend bij <script tot en met script> 
  • Deze regel plak je op de plek waar ‘plak hier de script’ staat
  • Vervolgens kopieer je de 2e regel beginnend bij <div tot en met div>
  • Deze regel plak je op de plek waar ‘plak hier de div’ staat.

Je hebt dan de hele code die je nodig hebt voor Google Tag Manager. Hoe je de tag daar plaats lees je hier.

<!-- Elfsight-->
PLAK HIER DE SCRIPT
<script>
 var iframe = 'PLAK HIER DE DIV';
 var elements = document.getElementsByTagName("p");
 [].forEach.call(elements, function (element) {
   if (element.textContent === "[tiktok-feed]") {
     var iframeDiv = document.createElement("div");
     iframeDiv.innerHTML = iframe;
     element.parentNode.replaceChild(iframeDiv, element);
   }
 });</script>

Reputatie 3
Badge +3

Ik heb de tiktok feed van Elfsight op onze homepage gezet. Helaas was hij na 3 uur al te vaak bekeken in de gratis versie. Zo gratis is hij dus niet.

Echter kun je ook Instagram feed maken, die ik nu betaald met SnapWidget maak. Daarom gekozen om betaald over te stappen naar ElfSights. Zo heb ik voor 10$ per maand instagram en tiktok.