Beantwoord

domeinnaam

• 3 November 2021
  • 7 reacties
  • 126 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Ik heb net een mail ontvangen, waar ik niet zo blij mee ben.
Het gaat over ontkoppelen van de domeinnaam, en of domeinnamen van de webwinkel.

Er wordt vervolgens een heel ingewikkelde series handelingen aangegeven die we moeten uitvoeren, om te voorkomen dat de winkel op slot gaat. 
We moeten de DNS gegevens aanpassen bij de hostingpartij.

Geldt dit voor de hoofddomein wat aan de winkel gekoppeld is?
In mijn geval exotiek.nl

Of geldt het alleen voor extra domeinen. Ik heb bijvoorbeeld ook een punt eu en een punt be domein.
Ik overweeg om ze op te zeggen trouwens, omdat ik denk niet dat ze geld opleveren, maar dat is een ander verhaal.

De overige domeinen zijn bij host.net. 
Hoofddomein weet ik niet waar dat vandaan is gekomen.
Het kan wel van een bedrijf zijn wat opgeheven is.
Ik registreerde hem eerst en dan zei ik hem op en hij werd overgeheveld aan mijnwebwinkel.
Dacht ik.
Het is inmiddels 11 jaar geleden sinds ik de winkel opende.
Ik meende ook dat dat hoofddomein in het beheer van mijnwebwinkel was.

Dus hoe zit het met dat hoofddomein?
Als dat wel goed zit, probeer ik aan de gang te gaan met de twee extra namen.
Geen idee of dat lukt, maar dan zie ik verder.

Als mijn reguliere domeinnaam ook aangepast moet worden, heb ik geen idee hoe en waar ik aan moet beginnen. 

Ik ben hier niet blij mee.
Heb er helemaal geen zin in dit soort ‘verbeteringen'. 

icon

Beste antwoord door Ebbe 3 November 2021, 14:30

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Update: ik ben gaan inloggen bij host net, maar ik zie niet wat er aangepast moet worden.
Om eerlijk te zijn durf ik niets te veranderen, want ik weet totaal niet wat ik aan het doen ben. 

Reputatie 7
Badge +16

Hi Emma,

Geen paniek, dit gaat helemaal lukken. Jouw hoofddomein, exotiek.nl staat bij ons. Daar hoef je niks voor te doen. Je hebt dan nog een .be en een .eu domein gekoppeld, voor deze twee domeinen moet de dns instellingen gewijzigd worden. Hostnet heeft een instructie geschreven waar je de dns instellingen kunt aanpassen, deze lees je hier → https://helpdesk.hostnet.nl/hc/nl-nl/articles/360014581437-DNS-wijzigen-via-Mijn-Hostnet Mocht er een foutje in zijn geslopen, dan zijn de instellingen makkelijk te herstellen via ‘versie terugzetten’. 

Je kunt de instellingen aanpassen en hier vervolgens een screenshot van maken en deze delen met ons supportteam (info@mijnwebwinkel.nl). Zij kunnen de instellingen voor je controleren zodat je zeker weet dat het goed gaat. 

Het komt goed en bij twijfel, trek aan de bel!

Groet,
Ebbe

Reputatie 2
Badge +2

Hi Emma,

Geen paniek, dit gaat helemaal lukken. Jouw hoofddomein, exotiek.nl staat bij ons. Daar hoef je niks voor te doen.

Dat is een pak van mijn hart.
De andere twee domeinen zijn eigenlijk niet zo belangrijk, maar kunnen beter wel dan niet werken
.

Je hebt dan nog een .be en een .eu domein gekoppeld, voor deze twee domeinen moet de dns instellingen gewijzigd worden. Hostnet heeft een instructie geschreven waar je de dns instellingen kunt aanpassen, deze lees je hier → https://helpdesk.hostnet.nl/hc/nl-nl/articles/360014581437-DNS-wijzigen-via-Mijn-Hostnet Mocht er een foutje in zijn geslopen, dan zijn de instellingen makkelijk te herstellen via ‘versie terugzetten’. 

Ik ga er vanavond aan de slag.
Ziet er nog als abracadabra uit.
Zal wel niet de enige zijn vermoed ik met vragen hierover.

Reputatie 7
Badge +16

@Emma Is het nog gelukt of niet meer naar gekeken?

Reputatie 2
Badge +2

Nee het is mij nog steeds niet gelukt, want ik raak er moedeloos van als ik het bekijk.
Boven zijn de gegevens bij één van de extra domeinnamen.
Er onder zijn de ‘instructies'?
Wat dit te betekenen heeft, is bijvoorbeeld anybody's guess.
v=spf1 include:spf.mijnwebwinkel.nl -all

Kan jij mij vertellen wat ik moet veranderen?

Reputatie 3
Badge +5

Hoi Emma,

Er zijn drie dingen die je even moet instellen:

1. Ik zie twee A-records. Een daarvan mag je verwijderen en van de ander mag je de inhoud wijzigen naar het ip-adres dat met 34 begint (zoals die in de mail te zien is). 
  2. Vervolgens mag je de inhoud van het CNAME-record wijzigen naar shops.myonlinestore.com.
  3. Als laatste kan je nog even controleren of er een SPF-record aanwezig is (ik zie die namelijk niet in je eerste screenshot staan). Als deze wel aanwezig is, dan mag je ervoor zorgen dat de inhoud  v=spf1 include:spf.mijnwebwinkel.nl -all  wordt. Als deze nog niet aanwezig is dan mag je een TXT-record toevoegen en dezelfde inhoud erin plakken.

Gaat dat lukken zo? Als je nog vragen hebt, mag je even mailen naar support@mijnwebwinkel.nl.

Reputatie 2
Badge +2

Kijk deze instructies zijn nu héél wat duidelijker.

:thumbsup_tone3:

Ik snapte er werkelijk geen biet van de mails.
Ik heb ze opgevolgd.
Hopelijk komt alles nu wel goed. 
Zo niet, trek ik over een paar dagen opnieuw aan de bel. 

Bedankt en groetjes, Emma

Reageer