Vraag

Custom CSS om 'Mijn account' en zoekbalk aan te passen

• 24 June 2021
  • 7 reacties
  • 130 Bekeken

Reputatie 6
Badge +8

Waar ik zo nu en dan tegenaan loop bij het ontwerpen van webshops, is de beperking van de topbalk en headerbalk wat betreft modules die je er in kunt plaatsen. Je kunt maar een paar blokken toevoegen, terwijl ik er eigenlijk wat meer zou willen plaatsen. Daarnaast zijn de modules best groot, en dan heb ik het met name over de blokken Mijn account en de zoekbalk. Ik loop nu namelijk bij een shop vast op het feit dat ik graag zowel Mijn account als de zoekfunctie én de taalkeuze in de topbalk wil plaatsen. Maar omdat ik ook de Snelkoppelingen als USP's gebruik in de topbalk, is dat dus 1 optie te veel. :sweat_smile:

Qua grootte is het bij het winkelwagentje wel mogelijk om enkel het icoon te tonen. Deze heb ik nu bij deze webshop in de menubalk geplaatst, daar staat ‘ie netjes naast alle categorieën (én kan ik 'm een afwijkende kleur geven, dat vind ik top). Bij de module Mijn account krijg je altijd zowel de tekst als het icoon zichtbaar. Het zou me onwijs ruimte schelen als ik dit enkel het icoontje zou zijn. De zoekbalk zou fantastisch zijn als dat enkel een icoontje van een vergrootglas zou zijn (en dat er dan een zoekbalk opent) - maar dat is misschien ook toekomstmuziek. En als ik er dan ook nog de taalvlaggetjes bij zou kunnen plaatsen… :wink:

Nou heeft de webshop waar ik vandaag mee bezig ben een PREMIUM-account. Is het mogelijk om in de custom CSS bijvoorbeeld de tekst ‘Mijn account’ weg te halen? :thinking:  En misschien ook om de lengte van de zoekbalk te verkleinen? Is er toevallig een webshop die daar iets mee gedaan heeft? Of in ieder geval iemand die me hiermee wellicht kan helpen? 

7 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Zou zeker fijn zijn iets meer modules.. liepen we ook tegenaan. De zoekfunctie daarom al een keer weggehaald, maar deze later toch weer teruggeplaatst. Misschien een suggestie aanmaken, ik stem! :wink:

Reputatie 7
Badge +16

Goede feedback @Nanaas Ik denk niet dat dit op te lossen is met CSS. Dit ga ik navragen voor je. 

Reputatie 4
Badge +7

ik zou het ook heel erg fijn vinden. heb er nu de talen niet in staan en krijg soms te horen van klanten dat ze de talen niet kunnen vinden omdat ze klein bovenin staan.

Reputatie 6
Badge +8

Zou zeker fijn zijn iets meer modules.. liepen we ook tegenaan. De zoekfunctie daarom al een keer weggehaald, maar deze later toch weer teruggeplaatst. Misschien een suggestie aanmaken, ik stem! :wink:

Bij deze!

https://feedback.mijnwebwinkel.nl/796

Reputatie 5
Badge +7

:heavy_check_mark:

Reputatie 6
Badge +8

Goede feedback @Nanaas Ik denk niet dat dit op te lossen is met CSS. Dit ga ik navragen voor je. 

@Ebbe had jij toevallig al iets vernomen of dat op te lossen zou zijn met CSS?

Vandaag loop ik hier wederom tegenaan. :sweat_smile:  Ben druk bezig met een webshop die ook graag een zoekfunctie zou willen toevoegen, maar ook een taalkeuze, account en winkelwagen uiteraard. 

Wanneer je een menu hebt waarbij alles op één ‘regel’ past, zou de zoekfunctie er netjes naast kunnen. Maar wanneer je meerdere pagina's in het menu hebt opgenomen, valt de zoekfunctie nog eens een regel daaronder. Zie hierbij wat ik bedoel:

Beetje jammer. :sweat_smile:

Reputatie 6
Badge +8

Helaas lopen wij hier ook tegen aan. Daarom is besloten om het menu tijdelijk tot een menu update dit verholpen heeft. Het menu aan de linkerkant te plaatsen 

Reageer