Beantwoord

bug artikel data

• 20 augustus 2021
  • 8 reacties
  • 59 Bekeken

Reputatie 4
Badge +7
  • Super user
  • 115 reacties

Volgens mij heb ik een bug bij de artikel data. Ik weet niet zeker of dit dezelfde bug is die al eerder is omschreven, maar heeft er volgens mij wel mee te maken.

Bij het totaaloverzicht van artikelen (in engelse omgeving) staat round 5”

Deze normale teksten zijn allemaal aangepast.

Dit komt wel door op de artikeldetail pagina maar niet op de totaalpagina.

Ik hoor graag of dit inderdaad een bug is en wanneer ze denken dit op te kunnen lossen.

Thks.

icon

Beste antwoord door Ebbe 23 augustus 2021, 10:26

Dat komt omdat er een eigen tekst is toegevoegd aan de korte omschrijving. Deze gaan wij niet overschrijven zodra de tekst bij de '’normale'’ omschrijving wordt aangepast. Vandaar dat het geen bug is. De automatisch tekst die wij invullen - en die dus ook wijzigt  als je de normale omschrijving aanpast - is lichtgrijs en schuingedrukt, daar kun je het aan herkennen. 

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Badge +7

Ik zie nu dat de korte omschrijving in artikeloverzicht deze tekst heeft. Als ik de korte artikelomschrijving verwijder neemt hij automatisch de tekst uit de artikelomschrijving.

Deze tekst in korte omschrijving heb ik (voor zover ik weet) zelf nooit aangemaakt. dit is automatisch door het systeem overgenomen uit de omschrijving en wordt dus niet aangepast als ik de omschrijving wijzig.

Reputatie 7
Badge +16

Hi Evv,

Ik heb een aantal artikelen bekeken en daar is de korte omschrijving zelf ingevuld. Het klopt dat - als er niks is ingevuld - '’wij'’ deze korte omschrijving invullen. Dit is te herkennen aan de lichtgrijze en schuingedrukte tekst. Ik kan geen bug vinden in de functionaliteit. Mocht je nog andere/aanvullende informatie hebben, deel dit vooral. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 4
Badge +6

Maar deze past zich  automatisch aan als je de tekst veranderd in je artikelomschrijving (althans bij mij wel)
Dit doet hij pas nadat je de bewerking hebt opgeslagen en alsje hem dan weer opent zie je dat de tekst is aangepast.

Reputatie 4
Badge +7

Maar deze past zich  automatisch aan als je de tekst veranderd in je artikelomschrijving (althans bij mij wel)
Dit doet hij pas nadat je de bewerking hebt opgeslagen en alsje hem dan weer opent zie je dat de tekst is aangepast.

Dat is dus het probleem, dat doet hij niet.

De tekst wordt niet automatisch aangepast.

Ik heb het nu bij een aantal NL verwijderd, maar de rest staat nog steeds verkeerd.

Ik zou niet weten wat ik moet doen om dit aangepast te krijgen anders dan ze 1 voor 1 met de hand aan te passen en dat is klere veel werk.  

Zijn er geen anderen die hier een probleem mee hebben?

@Ebbe 

Als dit geen bug is, wat is het dan - de tekst wordt niet automatisch aangepast hoe komt dit (ik dacht wellicht als je een dag wacht, maar nog steeds hetzelfde dus echt een probleem).

Reputatie 4
Badge +6

Ik denk ik heb de oplossing maar helaas. Jij zit namelijk op een site die jij moet vertalen. Maar als ik op mijn duitse site een artikel aanpas verandert hij die tekst dus wel gewoon bij de korte omschrijving. Dus dat is het ook niet.

Reputatie 4
Badge +7

Ik denk ik heb de oplossing maar helaas. Jij zit namelijk op een site die jij moet vertalen. Maar als ik op mijn duitse site een artikel aanpas verandert hij die tekst dus wel gewoon bij de korte omschrijving. Dus dat is het ook niet.

Maar als ik op een NL site een artikel aanpas doet hij het ook niet. Dus het is niet alleen het vertalen. Het voorbeeld dat ik zojuist heb bijgesloten is op de NL taal

Reputatie 7
Badge +16

Dat komt omdat er een eigen tekst is toegevoegd aan de korte omschrijving. Deze gaan wij niet overschrijven zodra de tekst bij de '’normale'’ omschrijving wordt aangepast. Vandaar dat het geen bug is. De automatisch tekst die wij invullen - en die dus ook wijzigt  als je de normale omschrijving aanpast - is lichtgrijs en schuingedrukt, daar kun je het aan herkennen. 

Reputatie 4
Badge +7

oke thks

Reageer